Skip to main content

Ik heb een zomerhuisje in nederland ( ik ben Engels) Wij hebben een analoog lijn voor de telefoon maar dit gebruiken wij nergens. Wij willen graag aansluiten op de internet maar alleen terwijl wij in huis zitten - Juni Juli Augustus. Dus 4 vragen

  1. Zijn er wat kosten om overstappen van het oude analoog lijn naar een digitale lijn? 
  2. Kunnen wij een abonnment maken voor 4 maanden of 6 maanden per jaar en de rest van de jaar afzetten? 
  3. Als wij dat doen, moeten wij weer aansluitings kosten ieder jaar?
  4. Maakt het een verschil als wij huidige klanten zijn in plaats van nieuwe klanten?

Hartelijk dank voor uw hulp

Melissa

Hoi @MelissaZ en welkom op het forum! Wat leuk dat je hier een zomerhuisje hebt. 😄 Ik zal je vragen op volgorde beantwoorden:

  1. Zijn er wat kosten om overstappen van het oude analoog lijn naar een digitale lijn? 

Het overstappen zelf kost niks, maar gezien je wilt internetten wordt het wel een ander abonnement. De kosten zullen dus wel verschillen, maar je kunt inloggen op je MijnKPN en daar kiezen voor het abonnement wijzigen. Dan kun je alle mogelijkheden zien, en ook de kosten van de abonnementen. 

  1. Kunnen wij een abonnment maken voor 4 maanden of 6 maanden per jaar en de rest van de jaar afzetten? 
     
  2. Als wij dat doen, moeten wij weer aansluitings kosten ieder jaar?

Deze twee combineer ik in één antwoord: Je kunt bij ons kiezen voor een maandelijks abonnement. 
 

De kosten zijn dan wel wat hoger dan wanneer je een jaarcontract neemt, maar dit voorkomt dat je aan het termijn van een jaar vast zit en een afkoopsom moet betalen als je het voor dat termijn opzegt. Je betaalt dan wel weer aansluitkosten als je het abonnement opnieuw afsluit. 

  1. Maakt het een verschil als wij huidige klanten zijn in plaats van nieuwe klanten?

Nee. De kosten staan vast en de opties zijn voor iedereen hetzelfde. 🙂

Hopelijk weet je hiermee voldoende, maar mocht je verder nog vragen hebben, laat het hier gerust weten! 


Beste Sanne 

 Bedankt voor uw antwoord, Dus wij willen vandaag ons analoog lijn opzeggen en dan in het voorjaar maken wij en afspraak om een nieuwe digitale lijn te instellen. Danaar kunnen wij een mandelijks abonnement alleen voor internet, en weer opzeggen in het najaar. Als ik het goed begrijp zijn er geen kosten voor de lijn (zelfs dat wijn nog geen digitale kabel hebben, en ons huis zit ongeveer 50m van de weg) mits wij een nieuwe abonnment maken. Klopt dat?

Wat zijn de vaste kosten om ieder jaar weer aan te sluiten? 

Bedankt voor alle hulp want het is wel moeilijk van afstand te regelen! 

Groet 

Melissa


Heb you al gekeken hoe snel de lijn kan zijn, door middel van fourstack.

Wie geeft daar de momenteel werkende link van ?


Hallo Kees, 

Ik begrijp van uw collega dat de lijn in dit gebiet kan 78Mb downloaden en 21Mb uploaden. Is dat wat u vraagt? 


momenteel is de lijn een oude analoog lijn van 1970 of zo iets.


Dat is een prima snelheid, ik wou even een mogelijk probleem voor zijn.

( En ik ben geen KPN-er maar een van de vele forum wijsneuzen :-)   )


Het opzeggen van een analoog telefoon abonnement kan alleen telefonisch. 

Als je in Nederland bent 0800-0402  .

Van uit buitenland +316 1200 1200 .

 


@MelissaZ Graag gedaan! De enige kosten die je standaard hebt zijn de reguliere abonnementskosten en de aansluitkosten. De aansluitkosten zijn €25,- en voor de lijn zelf heb je dus geen kosten. 🙂 De enige extra kosten die er bij kunnen komen is als je zelf extra zaken bestelt of, wanneer je telefonie hebt bijvoorbeeld, extra gesprekskosten maakt. Buiten dat om kom je niet voor verassingen te staan. 

Ik kan me goed voorstellen dat dit op afstand regelen lastig is,

Het opzeggen van een analoog telefoon abonnement kan alleen telefonisch. 

Als je in Nederland bent 0800-0402  .

Van uit buitenland +316 1200 1200 .

 

dus dit is een handige tip van Peter. De afdeling opzeggingen is doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 bereikbaar (Nederlandse tijd). Bij hen kun je ook nog wat details navragen over het abonnement, mocht je nog wat vragen hebben en direct contact prettiger vinden. Hier reageren of een nieuw topic aanmaken in de toekomst mag natuurlijk ook altijd! 


Bedankt Sanne 

 Ik heb vandaag een brief gestuurd om de analoog lijn op te zeggen. De wacht tijd op telefoon was ongeveer 15 minuten - niet betaalbaar vanaf het buitenland! Ik hoop dat alles is nu snel opgelost. Wij nemen contact weer op in het voorjaar voor het neiuwe digitale aansluitiing, door een afspraak met een van jullie monteurs. 

Tot volgende jaar 

Melissa


Je ontvangt een bevestiging van de opzegging per brief, dus houd goed in de gaten of je die binnen krijgt. Je wordt ook altijd nog gebeld door een 088-nummer, dus neem ook op als je daardoor gebeld wordt. Dan kunnen mijn collega's alles met je afhandelen. 🙂 Het kan maximaal 4 weken duren voordat de opzegging verwerkt is als het via brief gedaan is. Tot volgend jaar, en maak gerust weer een topic aan als je nog ergens vragen over hebt!