Skip to main content

Gisteren ben ik aangesloten bij KPN.

KPN heeft voor mij BUDGET afgezegd, dus ben ik op 16 april vrij, zonder dubbel betalen.

Maar ik Krijg vandaag een rekening van BUDGET, dat ik de rest nog moet betalen. Het gaat om een bedrag van 866,81 euro's en wordt morgen van mijn bank afgeschreven. Ik moet tot 2023 betalen.

Ik vind niet normaal.

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

Als je nog een contract had bij budget zul je dit af moeten kopen, je kan alleen zonder afkoopkosten overstappen als je het huidige contract hebt uitgezeten, hiervoor zul je dus bij Budget moeten aankloppen als dit niet klopt en je contract vrij was.


Heeft Budget 2 of 3 jarige contracten dan? 😳


Ja, 24 maanden standaard, daarna maandelijks opzegbaar. Dan heeft TS nog een goeie1,5 jaar te gaan, afgaand op het basispakket zo rond de 46 euro per maand. Maar je kunt ook kiezen voor 12 maanden, dit wordt niet standaard weergegeven. 


Ow... handig... maar goed, @Valgut had dat zelf moeten weten natuurlijk. Toch?


Gisteren ben ik aangesloten bij KPN.

KPN heeft voor mij BUDGET afgezegd, dus ben ik op 16 april vrij, zonder dubbel betalen.

Maar ik Krijg vandaag een rekening van BUDGET, dat ik de rest nog moet betalen. Het gaat om een bedrag van 866,81 euro's en wordt morgen van mijn bank afgeschreven. Ik moet tot 2023 betalen.

Ik vind niet normaal.

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

Sinds 1-11-1916 was ik bij Budget geweest.


jaar 2016 moet zijn

 


En niet elke keer verlengt en je vastgelegd voor weer 24 maanden voor een paar euro korting.

Budget zal niet zomaar een afkoopsom opleggen, ook al verbaas ik me nergens meer over in deze tak.


Hai @Valgut! Welkom, bij ons en het KPN Forum! 

Als ik zeg dat dit wel erg zuur is, zo’n rekening, dan is dat best een understatement…. :unamused: Omdat wij willen dat mensen zorgeloos naar ons over kunnen stappen, leggen wij het volgende uit over zorgeloos overstappen:

Controleer het contract bij je huidige aanbieder
Bekijk eerst vanaf welke datum je kunt opzeggen bij je huidige aanbieder. Zo voorkom je dubbele kosten. Kun je nog niet overstappen, omdat je contract nog langer dan 4 maanden loopt? Zet dan de overstapwekker. Dan geven wij je een seintje als je kunt overstappen.

Op het moment dat wij een overstapverzoek indienen bij de huidige provider, krijgen wij verder geen informatie over het bestaande contract, daarom is het belangrijk om zelf de einddatum van je contract te checken. Heb je dat inmiddels gedaan en ook contact opgenomen met Budget? 


We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat het duidelijk is/ met Budget opgelost is! 


Nee, Nog niet oplossing. Budget wilt nog steeds mijn geld zien.


Hmmm, dan even goed met Budget om tafel en je contract met hen checken!


KPN heeft voor mij overstappen gezorgd, dus hoef ik Budget niet afzeggen. KPN zei, dat ik geen dubbel ga betalen. Toch moet ik 2 jaren betalen. Wie is verantwoordelijk?


Zal tussen KPN en Budget moeten worden bijgelegd, want de een of de ander komt de afspraken jegens de overstapregeling schijnbaar niet goed na.

Als een contract kennelijk nog 2 jaar doorloopt, had KPN met jou contact moeten opnemen, dat je nog 2 jaar vast zit aan de vorige provider, en dat het voorlopig geen zin heeft bij KPN een contract af te sluiten. In ieder geval die opties moeten hebben voorleggen, wat je dan wel wilt.


Als jij een contact hebt sinds 2016 dan zou dat inmiddels maandelijks opzegbaar zijn. Dan zou er toch iets fout moeten zijn gegaan bij Budget lijkt me tenzij je verlengd hebt.


Toen mijn verlengen bijna voorbij was, vroeg Budget mij opnieuw verlengen. Ik wilde gewoon blijven maar zonder contract. toch maakt Budget een contract van, vind ik vreemd. Misschien is Budget bang, dat ik wegliep.


Aha dat verklaart dan alles. Budget heeft er dus toch een contract van gemaakt. KPN kan niet zien of je nog vast zit aan een contract . Het was netjes geweest als Budget contact had gezocht met je om te melden dat ze een aanvraag voor opzeggen hadden ontvangen en je er op te wijzen dat je aan hun vast zat. Dan had je kpn binnen twee weken af kunnen zeggen. Ik ben bang dat je niet van die faktuur afkomt. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk.  Vreselijk zuur joh.