Skip to main content

Beste Forum-gebruikers,

 

KPN heeft glasvezel aangelegd tot in de meterkast (Etten-Leur). Ik heb geen glasvezel abonnement en ben voorlopig ook niet van plan om dit te nemen. KPN heeft echter verzocht mijn huidige abonnement (DSL) via glasvezel te laten lopen, zonder wijzigingen in de voorwaarden en/of kosten. 

 

Simpel samengevat: Huidig abonnement verhuisd van DSL naar Glasvezelaansluiting.

 

05-11 Glasvezelkastje ontvangen via de post (CEVA Logistics)

08-11 Glasvezelkasje mag worden aangesloten (mail/sms ontvangen)

11-11 Rode alarm lampje op Glasvezelkastje en geen internet in huis.

11-11 Telefonisch contact met KPN-Netwerk, na een aantal minuten een keuze-menu doorlopen te hebben, kreeg ik te horen dat ik contact op moet nemen met mijn provider en wordt de verbinding verbroken. Vervolgens KPN klantenservice gebeld. Met een medewerker tot de gesproken die niet meer voor mij kon betekenen dan een servicemonteur te laten komen voor 70 euro!!! 

Ik zeg tegen deze, vriendelijke man dat ik de glasvezel links laat liggen en dat ik mijn abonnement wel via DSL laat lopen. De vriendelijke man vertelt me dat DSL er binnenkort uit gaat en dat mijn contract nog tot juni 2023 loopt, waardoor ik straks waarschijnlijk geen verbinding meer heb. In de mail van KPN staat ‘  Wacht niet te lang
Ga direct mee naar glasvezel. Want het huidige netwerk op uw adres zetten we binnen nu en 2 jaar uit. Glasvezel is namelijk de toekomst.

 

Nu dus weer verbinding via DSL en geen 70 euro armer ;-) 

 

Zijn er nog meer forum-gebruikers die problemen ervaren met de overstap van DSL naar glasvezel op verzoek van KPN?

 

Waarom 70 euro betalen voor een monteur, als dit op verzoek is van KPN?

 

Groeten vanuit Etten-Leur noord,

  1. Saidi

 

 

 

 

 

 

Er bestaan geen "glasvezel" abonnementen. 

Verder: heb je al bericht gehad dat de glasvezel al actief zou zijn? Zolang het via glas nog niet werkt zou het nog gewoon via de koper lijn moeten blijven werken. De automatische opdracht tot afschakeling daarvan komt nu namelijk nog niet. 

Probeer dus de dsl weer.


Hoi Peter,

 

bedankt voor je reactie. Heb inderdaad alles weer op DSL aangesloten en het werkt.

Kreeg inderdaad een mail dat glasvezelverbinding actief was:

 

Vanmorgen (11 november) een herinnering dat ze het jammer vonden dat ik nog niet overgestapt was van DSL naar de glasvezel aansluiting.

 

Wacht wel af wanneer KPN contact opneemt om het kosteloos op te lossen. Voorlopig maar via DSL.

 

 


Waarschijnlijk heb je niet geactiveerde ONT gekregen, waardoor deze nu dus zichzelf niet kan activeren. Hiervoor kan je gewoon een gratis servicemonteur aanvragen. 


Tja, er is duidelijk iets nog niet goed. Een kpn moderator zal nog hier komen. 

N.B. in het weekend komen hier geen monteurs voor langs. Gelukkig werkt het via dsl.

Als het groene lampje bij connection brandt is de lijn okee. Maar nu dus ff nog niet. 

@ moderator

Sinds wanneer is de termijn voor uitschakelen dsl 2 jaar na aanleg glasvezel? Ik dacht 3 jaar. 


Tja, er is duidelijk iets nog niet goed. Een kpn moderator zal nog hier komen. 

N.B. in het weekend komen hier geen monteurs voor langs. Gelukkig werkt het via dsl.

Als het groene lampje bij connexion brandt is de lijn okee. Maar nu dus ff nog niet. 

Ik weet niet of klantenservice deze s/n handmatig in de systemen kunnen zetten om te kijken of de verbinding dan live komt, maar ja dat zal ook pas na het weekend kunnen. 


s/n ?

@Chrizziey 


s/n ?

@Chrizziey

Haha sorry, gaat niet helemaal soepel vandaag. S/N staat voor Serial Number, Serienummer. 

@ moderator

Sinds wanneer is de termijn voor uitschakelen dsl 2 jaar na aanleg glasvezel? Ik dacht 3 jaar. 

Als het sneller kan, wordt het sneller gedaan. Scheelt ook weer in het stroomgebruik als DSL sneller afgeschakeld kan worden. Werkt weer mee in de groene ambities.


Hallo @Boestik, welkom! Wat jammer om te lezen dat het nog niet aangesloten is! Ik ben het eens met wat hierboven gezegd wordt: het is wel belangrijk dat glasvezel aangesloten wordt. Op den duur wordt je koperverbinding uitgezet. Heb jij hierover al eens telefonisch contact met ons gehad daarna? Er kan gewoon een gratis monteur voor ingepland worden namelijk. Ik wil ook graag met je meekijken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Hoi Marcia,

 

ik heb inderdaad telefonisch contact gehad met een medewerker van de klantenservice, nadat alles aangesloten zou zijn. De KPN medewerker wilde dus mijn goedkeuring hebben dat er een monteur (kosten 70 euro voor mij) werd gestuurd.

Ben in Roosendaal nog langs de KPN winkel geweest maar die adviseerde alleen om de klantenservice nogmaals te bellen op 0800-0402.

Heb dit nog niet gedaan.

 

Groeten,

B.saidi


70euro is onzin.

 

Waarschijnlijk heb je niet geactiveerde ONT gekregen, waardoor deze nu dus zichzelf niet kan activeren. Hiervoor kan je gewoon een gratis servicemonteur aanvragen. 

 

Als hij niet geactiveerd zou zijn, zou connection groen blijven knipperen.

Alarm brand rood, dus er is vanuit de wijkkast niks of fout aangesloten. Fout in de kabel, ergens tussen wijkkast en huisaansluiting (FTU)

Hier zal toch echt een monteur naartoe moeten. En als die een 70euro opdracht meekrijgt, zet hij/zij deze gewoon op nul. Want dit ligt niet aan de klant.


Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. Ik heb een monteur voor je ingepland op 24-11-2022 tussen 15:00 en 17:00. Je ontvangt hier ook nog een mail over: je kunt deze zelf herplannen als deze datum niet uitkomt. Mocht er onverhoopt iets in rekening gebracht worden of mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust hier weten.


Hoi forumleden,

 

mijn glasvezelverbinding is inmiddels actief en migratie van mijn abonnement van DSL naar Glas heeft plaatsgevonden. KPN monteur constateerde dat er geen verbinding was tussen glasvezelpunt in de meterkast en het zwarte glasvezelkastje dat de KPN opstuurde. Monteur van KPN heeft ervoor gezorgd dat op dezelfde avond nog een monteur van KPN-Netwerk langskwam. KPN-Netwerk kon geen signaal vinden en heeft een nieuwe aansluitpunt opgehangen. Dit was voldoende om weer een signaal te ontvangen.

 

Bedankt voor jullie hulp.

 

Groeten,

  1. Saidi