Skip to main content

Op dit moment heb ik Telfort Thuis. Omdat ik vanwege het wegvallen van RTL Duitsland (en daarmee de formule 1) aan het twijfelen ben of ik moet overstappen naar Ziggo was ik me aan het oriënteren op KPN en Ziggo. 

 

Tijdens dit oriënteren kwam ik er achter dat KPN een aanbieding heeft met Superwifi en via de chat werd tot tweemaal toe bevestigd dat dit ook voor huidige Telfort klanten is. Ook in de algemene voorwaarden wordt een overstap van Telfort naar KPN expliciet genoemd. Helaas blijkt het niet mogelijk om op de laatste pagina aan te klikken dat je overstapt van Telfort naar KPN en daarom adviseerde een chatmedewerker om Telfort te bellen en zelf het abonnement op te zeggen.

 

Vandaag heb ik bij twee telefonische medewerkers van KPN geprobeerd om Telfort op te zeggen, maar beide geven aan dat de overstap vanzelf zal gaan in de komende week (?). Op het forum lees ik echter dat het dan niet meer mogelijk is van een actie gebruik te maken. De medewerkers en de algemene voorwaarden spreken elkaar daarmee tegen.

 

Het lijkt er op dat het toch niet mogelijk is om over te stappen van Telfort naar KPN en gebruik te maken van een actie. Klopt dat? Want een overstap naar Ziggo lijkt dan ineens een stuk aantrekkelijker. 

Hallo @Telfort1234 , als je nog niet automatisch gemigreerd bent naar KPN kun je zelf overstappen en word je beschouwd als nieuwe klant en kun je van de aanbiedingen gebruik maken, maar je raakt wèl je emailaccounts kwijt en bij een automatische overstap niet.

Bij een automatische migratie naar KPN ben je een bestaande klant en krijg je geen aanbiedingen.

 

 


Bedankt. Dat sluit al niet helemaal aan bij wat ze telefonisch bij de helpdesk zeggen. Ook is het niet helemaal duidelijk of ik gemigreerd ben. Aan de telefoon zeiden ze dat het deze maand ging gebeuren, maar via mijn kpn kan ik het internet nog niet vinden (via telfort thuis wel).

 

Ik kan natuurlijk gewoon aanvragen als nieuwe klant, maar dan loop ik wel het risico dat ik straks met twee pakketten zit omdat ik Telfort niet kan opzeggen.


Hallo @Telfort1234 ,als je van de overstapregeling gebruik maakt zit je nooit met een dubbel abo, kan technisch ook niet eens.

 


Nee klopt. Maar de overstapregeling wordt niet (meer) aangeboden voor Telfort klanten.


Hallo @Telfort1234 , dan zit je al in het  migratie proces en ben je straks pseudo-KPN klant en krijg je standaard een aantal tv zenders extra.

 


Hoe lang duurt dat dan nog? En betekent dat dat ik niet van de actie gebruik kan maken, ondanks dat dat wel door twee helpdesk medewerkers via de chat werd gezegd?


Hoe lang duurt dat dan nog? En betekent dat dat ik niet van de actie gebruik kan maken, ondanks dat dat wel door twee helpdesk medewerkers via de chat werd gezegd?

Hallo @Telfort1234 , als je inlogt in MijnTelfort, wat zie je dan je eigen gegevens of een melding dat je reeds gemigreerd bent naar KPN?

Als het goed is heb je een keer een mail gehad dat je binnen enkele weken gemigreerd gaat worden naar KPN. Kort voor  de migratie krijg je nog een keer een mail met de datum van de migratie (KPN doet die migraties in de regel in het weekend), na de migratie krijg je van KPN een welkomstmail dat je overgezet bent en in MijnTelfort wordt je door KPN doorverwezen naar KPN.

 

 


In mijn Telfort staat nog mijn Telfort thuis abonnement.


Hoewel JanD erg vriendelijk en snel was in zijn reactie heeft hij me nog niet geholpen. Nog steeds begrijp ik niet of ik wel of niet gemigreerd ben en of ik wel of geen gebruik kan maken van de actie van KPN voor nieuwe klanten. Iemand anders nog een gedachte?


Hallo @Telfort1234 , als je inlogt in MijnTelfort en je wordt niet direct doorverwezen naar KPN omdat je gemigreerd bent, zit je dus nog bij Telfort.

Staat er dat de migratie lopende is kun je geen aanpassingen meer doen in MijnTelfort, maar na de migratie in MijnKPN.

Ik hoop dat ik zo voldoende antwoord op je vraag heb gegeven.

 

 


Hoi @Telfort1234! Welkom op ons forum.

@JanD heeft je al goed op weg geholpen. In de basis is het zo dat je jouw gegevens niet meer in Mijn Telfort ziet staan wanneer je gemigreerd bent, maar dat je kunt inloggen in Mijn KPN behulp van een KPN ID. Ook ontvang je een mailtje direct voor de migratie. Verder is het zo dat de meeste klanten inmiddels zijn gemigreerd, dus de kans is groot dat dat voor jouw abonnement ook het geval zal zijn. Mocht je toch twijfelen, wil je dan jouw profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en je klantnummer en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kan ik achter de schermen even meekijken. 

Mocht de migratie voor jou nog niet gestart zijn, dan kun je inderdaad je Telfort abonnement nog opzeggen en zelf een abonnement aanvragen bij KPN om gebruik te maken van een welkomstcadeau. Houd er hierbij wel rekening mee dat alle gegevens, e-mailadressen en dergelijke in dat geval niet worden meegenomen naar KPN. Als je wacht op de automatische migratie zal dit wel het geval zijn. 


Bedankt. Ik heb de gegevens aangevuld. Als je wil meekijken graag.

 

Ondertussen heb ik op de Telfort website aangegeven dat ik teruggebeld wil worden om dat abonnement op te zeggen.


Bedankt. Ik heb de gegevens aangevuld. Als je wil meekijken graag.

 

Ondertussen heb ik op de Telfort website aangegeven dat ik teruggebeld wil worden om dat abonnement op te zeggen.

T.a.v. @Danny 


Bedankt voor het aanvullen van de gegevens! Ik zie dat jouw abonnement inderdaad nog niet gemigreerd was naar KPN, het was dus nog echt een Telfort-abonnement. Deze heb je nu opgezegd, die opzegging zie ik ook terug in mijn systeem. Tevens zie ik een bestelling voor een nieuw abonnement bij KPN staan, waarbij je dus ook gebruikt maakt van de welkomstactie. Op 27 november stopt het abonnement bij Telfort en start jouw abonnement bij KPN. Het loopt nu goed, dus! Mocht je nog vragen hebben, dan weet je mij te vinden. 


Reageer