Skip to main content

Hallo,

 

Graag zou ik officieel naar KPN willen overstappen.

Ook al heb ik nu KPN (ik ben een oud Telfort klant), toch heb ik nog niet alle mogelijkheden (denk aan sneller internet ipv max. 200Mbit, gratis KPN Veilig en bij mobiel abonnement mb's delen).

Aanmelden via KPN.com lukt niet want ik moet de huidige provider aanklikken (KPN noch Telfort staan in de lijst). 

Via MijnKPN kom ik wel verder, maar helaas geen SuperWifi's, die mag ik erbij kopen; 2 stuks 149,- dus dat is een tegenvaller en ga ik niet doen. Maar er staat ook niks van een ander modem/ontvanger en die had ik wel graag gehad. Ik heb nog de Experiabox 10 en zou graag de 12 willen ontvangen (meer WiFi bereik op 1e en 2e verdieping) en de 4k ontvanger ipv de standaard ontvanger die ik nu heb staan. Ik lees daar niks over tijdens de laatste stap voordat ik ga bestellen dus ik denk dat ik die apparaten er niet bij krijg of kan omwisselen. Maar wellicht kan het wel!?

P.S.: De 25,- activatiekosten krijg je bij de 1e of 2e rekening retour gestort heb ik hier een keer gelezen, dat geldt nog steeds?

Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen? Alvast bedankt.

(Mijn profiel is up to date:))

Wat u wilt kan niet. Dat had u een jaar geleden moeten doen. Misschien zelfs nog iets eerder, ik weet de precieze datum niet.

U kunt uw abonnement aanpassen naar KPN Hussel. U krijgt geen korting, geen SuperWiFi's en geen nieuwe apparatuur. Die 4K ontvanger kunt u beter sowieso even vergeten. KPN levert deze maar heel beperkt uit vanwege tekorten. Het 4K pakket afsluiten is momenteel niet mogelijk. Mogelijk word uw Experiabox vervangen. Maar de kans is groot dat u dezelfde terug krijgt. De v10 is een goed model, deze levert KPN nog steeds gewoon uit, zelfs aan nieuwe klanten. 


Hoi @Muziekliefhebber1975, sinds alle Telfort Thuis abonnementen eind vorig overgezet zijn naar KPN, zijn het KPN abonnementen geworden, met Telfort voorwaarden. Je kunt jouw pakket nu wijzigen naar een KPN Hussel pakket, dan krijg je de KPN vooraarden en de snelheden en de andere opties zoals MB's delen mogelijk worden.

Overstappen is niet aan de orde, omdat je dus al KPN klant bent, de aanbieding van de SuperWifi's is alleen voor nieuwe klanten, bij zo’n wijziging val je daar dus niet onder. De activatiekosten zijn ook alleen voor een nieuwe aansluiting, dus bij een wijziging worden die niet in rekening gebracht. Wat betreft de apparatuur geeft Nick het antwoord ook al, als de apparatuur nog voldoet wordt die niet vervangen. Als je technisch nog niet bent overgezet naar KPN zal de Experia Box wel nieuwe firmware krijgen, maar het modem zelf blijft.


Bedankt @Nick83 & @Jasper voor jullie reactie.

Jammer dat het niet anders kan.

Toch lees ik op kpn.com dat sommige wijzigingen niet voor Telfort klanten geldt, b.v. kortingen/mb's delen terwijl Telfort klanten wél geheel naar KPN zijn gegaan en dan eigenlijk ook dezelfde voorwaarden zouden moeten hebben als 1 bedrijf. Nu wordt er alsnog onderscheid gemaakt tussen (ex) Telfort klanten en KPN klanten. Maar dat is een eindeloze discussie die ik uiteindelijk niet ga winnen. 

Ik ga erover nadenken of ik blijf of ga overstappen. 


Bedankt @Nick83 & @Jasper voor jullie reactie.

Jammer dat het niet anders kan.

Toch lees ik op kpn.com dat sommige wijzigingen niet voor Telfort klanten geldt, b.v. kortingen/mb's delen terwijl Telfort klanten wél geheel naar KPN zijn gegaan en dan eigenlijk ook dezelfde voorwaarden zouden moeten hebben als 1 bedrijf. Nu wordt er alsnog onderscheid gemaakt tussen (ex) Telfort klanten en KPN klanten. 

Je abonnement aanpassen naar Hussel, dan is dat over. 


Gewoon even bellen met 08000402 en zeggen dat je er over denkt om over te stappen. Goeie kans op korting en je krijgt een 'echt' kpn hussel abonnement.


Toch lees ik op kpn.com dat sommige wijzigingen niet voor Telfort klanten geldt, b.v. kortingen/mb's delen terwijl Telfort klanten wél geheel naar KPN zijn gegaan en dan eigenlijk ook dezelfde voorwaarden zouden moeten hebben als 1 bedrijf. Nu wordt er alsnog onderscheid gemaakt tussen (ex) Telfort klanten en KPN klanten. Maar dat is een eindeloze discussie die ik uiteindelijk niet ga winnen. 

Ik ga erover nadenken of ik blijf of ga overstappen. 

Vanaf het begin hebben we aangegeven dat de abonnementen met behoud van de Telfort voorwaarden overgezet zouden worden. Zowel hier op het forum als op het Telfort forum (ik kom daar net zoals jou vandaan :slight_smile:) hebben we dat toen aangegeven, en dat is ook gebeurd. Om je voorbeeld van MB's delen aan te houden, dat is nu niet mogelijk bij de TFT mobiele abonnementen, maar jij kunt je ongebruikte data wel meenemen naar de volgende maand. KPN abonnementen kunnen dat juist weer niet.

Met sommige oudere KPN abonnementen (van voor Hussel) zijn sommige nieuwere dingen ook niet mogelijk. Er zijn oudere Thuis abonnementen waarbij pairbonding niet mogelijk is bijvoorbeeld, terwijl het wel op dat adres beschikbaar is. Het oud-Telfort abonnement kan je daarmee vergelijken, als een ouder type abonnement.