Skip to main content

Ik ben ruim 20 jaar klant van xs4all. Nu wil ik overstappen naar KPN glasvezel ten tijden de weekend deal ( gratis TV). 

Ik ben ingelogd in mijn KPN en kan ik dan online een nieuwe abonnement van KPN ( internet only) regelen. Ik loop al de bestel pagina’s makkelijk door. Echter bij de overstap menu, zie ik geen XS4all als provider. Uiteraard weet ik dat XS4all is nu opgenomen in de KPN familie. Ik heb de hulplijn gebeld zojuist. Ik krijg te horen dat ik geen TV mag hebben omdat ik al klant ben van KPN. Mevrouw ging xs4all bellen om te kijken of ze een scherp deal voor mij hebben. Na 20 minuten in wacht gezet te hebben gestaan heb ik opgehangen. 

Blijven bij xs4all maar dan met glasvezel 1000 Mbit/s kost is 71.50 pm, als ik KPN neem is het 57.49.

Maar hoe moet ik nu verder ?  Naar Ziggo dan ?

Hallo @PaulCu je wordt bij de overstap naar KPN beschouwd als bestaande klant en hebt dus geen recht op cadeaus of korting, die nieuwe klanten wel krijgen.

Dat was bij Telfort in 2020 net zo bij de overgang naar KPN.

 


Die tv is inderdaad alleen voor nieuwe klanten. En dat bent u niet.

U kunt KPN bellen om gewoon te verlengen. U krijgt dan een KPN Box. De Fritzbox moet u terug sturen. Vervolgens betaald u € 59,49 voor alleen 1000 mbit internet en Netflix. Daar zit dan verder niets bij. Geen tv ontvangers en geen telefonie.


Bedankt voor jullie reacties.

Wat ik niet begrijp. Ik ben ingelogd op mijnKPN account ( waar ook mijn gegevens van xs4all en KPN mobiel staan). Ik kan dan wel alle kortingen/cadeau’s krijgen bij het nieuwe aanvraag ( glasvezel) tegen een prijs van 57.49 ( na 6 maanden ). Jij zou bijna akkoord clicken.

 


Ik kan dan wel alle kortingen/cadeau’s krijgen bij het nieuwe aanvraag...

Dat is niet in MijnKPN. Dat is gewoon op de homepage.


 


 

Dat is niet MijnKPN. Dat is gewoon de homepage. Iedereen kan dit zien. Ook mensen die helemaal geen MijnKPN account hebben.

Als bestaande klant hoort u onder de vraag "Heb je al een abonnement bij KPN?" op de middelste knop te klikken. Als u dat doet word u meteen weggestuurd van deze pagina. 


Hallo @PaulCu je wordt bij de overstap naar KPN beschouwd als bestaande klant en hebt dus geen recht op cadeaus of korting, die nieuwe klanten wel krijgen.

Dat was bij Telfort in 2020 net zo bij de overgang naar KPN.

 

Bij de sectie van veelgestelde vragen staat wel dat de overstapservice van KPN gebruikt kan worden voor xs4all klanten. Maar uit je reactie JanD begrijp ik dat dit niet zo is. Ik wil namelijk ook overstappen maar word niet als nieuwe klant gezien in die overstapservice....

 


Dat zal mogelijk nog een foutieve tekst zijn uit de tijd dat XS4ALL nog niet was overgenomen door KPN. Tegenwoordig ben je geen XS4ALL-klant meer maar een KPN-klant. Overstappen is dus ook niet wat je doet. Je zit nog wel in de XS4ALL-propositie omdat het contract is overgenomen door een ander BV met dus bijbehorende prijs en klantenservice (geen idee hoe het precies met extra diensten zit).

Overstappen naar KPN gaat dus niet, je kan hiermee ook geen gebruik maken van welkomstaanbiedingen zoals een gratis TV of 6 maanden korting. Ook opzeggen en opnieuw abonnement afsluiten zal niet werken, pas als je 6 maanden geen klant bent wordt je weer als nieuwe klant gezien voor welkomstaanbiedingen.


Dat zal mogelijk nog een foutieve tekst zijn uit de tijd dat XS4ALL nog niet was overgenomen door KPN….

Dit ga ik aan laten passen! Kan je nog een linkje sturen van waar je dit gevonden hebt, @Gerdj? Ik zie het zo niet op de website staan. Verder klopt het inderdaad wat hier gezegd wordt. 

 


@Marcia_  Dat het foutief op jullie site staat kan ik niets aan doen. Maar ik wil er wel gebruik van maken als klant van xs4all. Kan een helpdesk collega daarover contact met me opnemen?

Hierbij het linkje (onderaan deze pagina bij veelgestelde vragen):

https://www.kpn.com/service/administratie/overstappen.htm


Je kunt contact opnemen via 0800-0402. Spreek in dat je klant wilt worden/over wilt stappen en je krijgt een collega aan de lijn. Zoals hierboven gezegd wordt, wordt het niet als nieuwe klant/overstap gezien, omdat je feitelijk al in het KPN systeem staat. Wellicht hebben mijn collega's toch een goed aanbod i.c.m. onze nieuwe abonnementen.