Skip to main content

In onze meterkast zit een buisje met een kabel en een draad die via een pvc buis onder de vloer naar een een oude telefoon aansluiting in de kamer loopt, ik ga er vanuit dat deze evt nog bruikbaar is voor een kpn monteur, parallel  loopt er nog een loze leiding die evt gebruikt kan worden, de telefoon aansluiting zal o.g 30 jaar oud zijn . de laatste 20 jaar is er alleen kabel van ziggo gebruikt.

Concreet: is dit bruikbaar voor het overstappen van ziggo naar KPN

 

Hallo @Wim Rodenhuis , moet gewoon bruikbaar zijn. Via www.kpn.com kun je bij een postcodecheck zien hoeveel snelheid beschikbaar is.


Ja. U kunt hier zo de Experiabox of KPN Box op aansluiten. U heeft de keuze om deze dus in de woonkamer te plaatsen. Bij foto 2 dus.

Als u de Experiabox/KPN Box liever in de meterkast zou willen hebben. Dan zou dat ook kunnen. Een KPN monteur kan dat buisje op foto 1 vervangen voor een ISRA punt waar een telefoonstekkertje in kan. Zoiets:

 


Hoi @Wim Rodenhuis ,

Dat zal wel bruikbaar zijn , maar ik denk dat een monteur wel het verstandigst is.Om indien nodig het e.e.a te vernieuwen.

Welke snelheid is beschikbaar?Dat kan je als je je postcode en huisnummer invult en naar beneden scrolt hier vinden.

 

Wat is de reden van de overstap, als ik vragen mag?

 

 

 


Glasvezel bij u nog niet beschikbaar? 


Dank jullie wel voor de snelle reactie,s !

Een van de reden voor de overstap is het feit dat na een periode van o.g twintig jaar  er na verzoeken van of er mogelijkheden zijn om iets extra te doen voor abonnees die al langdurig bij Ziggo zitten door niet alle kortingen alleen bij nieuwe abonnees aan te bieden ,alleen krijg je daar geen reactie op .

verder heb ik geregeld problemen met Ziggo go die blijft hangen  en de signaal sterkte van de wifi is wisselend zelfs met het gebruik van pods.


Een van de reden voor de overstap is het feit dat na een periode van o.g twintig jaar  er na verzoeken van of er mogelijkheden zijn om iets extra te doen voor abonnees die al langdurig bij Ziggo zitten door niet alle kortingen alleen bij nieuwe abonnees aan te bieden ,alleen krijg je daar geen reactie op .

Dat is bij KPN ook zo hoor...


verder heb ik geregeld problemen met Ziggo go die blijft hangen  en de signaal sterkte van de wifi is wisselend zelfs met het gebruik van pods.

De wifi van de Box 12, van KPN, is matig.Daarin ga je er echt niet op vooruit.

 

Ik zou persoonlijk Deco M4 versterkers nemen bij Ziggo.Als je die goed opstelt zou je met drie deco’s wel voldoende bereik moeten hebben.Ik heb ze zelf ook en bevallen goed, zowel bij Ziggo als nu bij mijn KPN verbinding werkt het top.