Skip to main content

ik wil overstappen van xs 4all naar kpn, hebĀ  nu 100 mb bij xs via pair bonding ( 3 jr geleden aangesloten omdat ik maar max 15 mb kon ontvangen) met een fritzbox en dit bevalt prima heb ook niet meer mb's nodig.

Heb begrepen dat er e.e.a in de centrale is veranderd is want in het begin na pairbonding had ik 25 mb. Op aanraden van xs heb ik mij abo verhoogd naar 100 mb.

als ik kpn neem krijg ik een modem waarbijĀ pairbonding niet kan.

Mijn vraag is nu als ik Kpn neem krijg ik dan geen problemen met aansluiten van het modem er zitten nu 2 kabels op het israpunt

Als je KPN neemt, word automatisch de meest optimale koperverbinding gekozen. Als er dus pairbonding mogelijk is, zul je die zeer waarschijnlijk ook krijgen. Daarmee krijg je dan ook automatisch de v10 (die geschikt is voor pairbonding), en niet de Box12 die op de site staat.

Ā 

Ā 


Hi @hendrik.k, welkom op het forum.Ā 

Als je KPN neemt, word automatisch de meest optimale koperverbinding gekozen. Als er dus pairbonding mogelijk is, zul je die zeer waarschijnlijk ook krijgen. Daarmee krijg je dan ook automatisch de v10 (die geschikt is voor pairbonding), en niet de Box12 die op de site staat.

Dit is helemaal juist. Je kunt uiteraard ook je eigen Fritzbox blijven gebruiken.Ā :relaxed:


Ik denk dat ik de fritzbox terug moet sturen:sleepy:

Is de fritzbox 7581 (heb hem al jaren nooit geen probleem gehad) beter dan de V10


beter dan de V10

Ligt er helemaal aan wat je allemaal wilt doen qua instellingen. De V10 is een mega-goed apparaat en ik denk dat meer mensen dat met mij eens gaan zijn. Je kan bij KPN ook een Fritzbox afnemen voor ā‚¬7.50 per maand extra. Met pairbonding krijg je dan een 7583. De Fritzbox bij KPN komt inclusief gebruik van de Service Plus (de voormalige Tech Desk). Uiteraard ben je ook vrij om zelf een Fritzbox aan te schaffen en deze te gebruiken. Ik weet niet of XS4ALL een soort ā€˜overnameregelingā€™ heeft waarmee je de Fritzbox kan overkopen van XS4ALL.