Skip to main content

Onlangs heb ik de overstap gemaakt van Ziggo internet en tv naar KPN Thuis (internet en tv). Tijdens mijn bestelling heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice. Op 18 januari 2021 kreeg ik netjes een orderbevestiging waarin keurig en duidelijk stond aangegeven dat ik gebruik maak van de overstapservice en dat KPN mijn abonnement bij Ziggo op zou zeggen, zodra ik aangesloten zou zijn op het KPN netwerk. 

Op 28 januari is de monteur langs geweest om mij aan te sluiten op het KPN netwerk. Een week later kreeg ik nog geen bevestiging van Ziggo dat mij abonnement is opgezegd en ben ik maar eens gaan bellen met de klantenservice van KPN. De overstapservice stond aan werd mij verteld, en er werd geadviseerd om zelf contact op te nemen met Ziggo, omdat ze dit volgens de medewerker van KPN niet zelf mochten doen. Na een belletje met Ziggo werd mij verteld dat ze niks geen opzegging ontvangen hadden van KPN. Daarna heb ik weer gebeld met KPN en nu werd mij doodleuk verteld dat ik geen gebruik heb gemaakt van de overstapservice en dat ik dit niet had aangegeven tijdens de bestelling. 

Ik heb verteld dat dit onjuist was en ik moest maar een bewijs sturen naar bewijsstuk@kpn.com om te bewijzen dat ik de overstapservice heb aangevraagd. Dit heb ik gedaan toen verstuurd.

De volgende dag heb ik nog even gechat met een medewerker van KPN en uitgelegd dat de overstapservice niet goed is gegaan. Uiteindelijk is er afgesproken dat ik zelf Ziggo zou opzeggen en er 1 maand gecrediteerd zou worden. Ik ben met dit voorstel akkoord gegaan, omdat ik al behoorlijk gefrustreerd was.

Uiteindelijk heb ik zelf Ziggo gebeld en zij hanteren een opzegtermijn van 1 maand waardoor mijn contract 9 maart 2021 bij hun afloopt. De maand februari is al gefactureerd en bij Ziggo betaal ik € 61,45 per maand. 

Ik ga nu dus dubbele kosten betalen. 1 maand crediteren van € 31,25 is veel te weinig. Ik was er vanuit gegaan dat ik door de overstapservice van KPN zorgeloos zou overstappen , maar door wanbeleid vanaf jullie kant zit ik nu opgescheept met dubbele kosten en heb nota bene mijn contract bij Ziggo zelf moeten opzeggen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een overstapservice. 

Ik eis (meer) compensatie van de dubbele kosten welke ik nu aan het maken ben. De verantwoordelijkheid voor het misgaan van de overstapservice en de gevolgen daarvan ligt bij jullie. 

Hi @RN83, wat rot dat het misgelopen is met de overstapservice, waardoor het je zoveel extra tijd en moeite kost. Goed dat je dit aankaart, ik help je graag om dit op te lossen.

Je hebt je gegevens al in je profiel gezet zie ik, dat is handig. Ik heb ze erbij gepakt en zie inderdaad dat de overstapservice aan stond bij de aanvraag. Dat betekent dat je abonnement opgezegd had moeten worden. Dat is blijkbaar ergens niet goed gegaan en dat is niet de bedoeling, sorry hiervoor. 

Ik lees dat je verder de opzegging bij Ziggo al wel gedaan hebt, heb je daar ook de bevestiging al van binnen? En je hebt via mijn collega van de klantenservice een vergoeding van €31,25 gekregen, maar logischerwijs dekt dat niet alle kosten die je nu extra maakt. Heb je al zicht op wat je precies kwijt gaat zijn? Wat we eventueel kunnen doen, is dat we even de slotnota afwachten die je nog van Ziggo gaat krijgen. Dan weten we precies om welke kosten het gaat, en zorg ik ervoor dat je die van ons terug krijgt.


Dag Alexendra,

 

Ik heb al een bevestiging ontvangen van Ziggo voor de beëindiging van mijn contract bij hun. (contract wordt 9 maart beëindigd). De extra kosten voor februari zijn al bekend. Te weten € 61,45. 

Aangezien het contract bij Ziggo 9 maart stopt en er dan een slotfactuur van hun komt, lijkt me het goed deze laatste factuur even af te wachten. Zodra ik deze heb, zal ik de totale kosten welke ik extra heb gemaakt aan je doorgeven. Dan kunnen jullie dit verder afhandelen daarna. 


Goedemorgen @RN83, helemaal goed. Fijn dat je de bevestiging ook al binnen hebt. 

En dat lijkt me een prima plan, dan wachten we die slotnota even af. Dan weten we ook precies om wat voor bedrag het gaat, en kan ik het in één keer voor je in orde maken. Je weet me hier te vinden zo gauw ik je daarmee kan helpen, of mocht je andere vragen hebben natuurlijk.


Hi @RN83, ik markeer het antwoord hier alvast in het topic. Ik hoor het natuurlijk graag van je zo gauw je de slotnota hebt ontvangen, en help je daar dan mee verder. Fijn weekend toegewenst!


Goedemorgen @RN83, ik heb meer informatie ontvangen over het corrigeren van de teveel gemaakte kosten, als de overstapservice niet goed gegaan is.

Zo gauw je de slotnota binnen hebt, kan je alle informatie aan bewijs, uitleg en klantnummer doorsturen naar ons doorsturen. Voeg ook gerust de link naar dit topic bij. We hebben een speciale afdeling die ervoor zorgt dat de correctie in orde gemaakt wordt. Ik raad je aan om alle informatie en slotnota (zo gauw je die hebt) te mailen naar correctie-overstap@kpn.com. Mijn collega's daar maken het voor je in orde. 


Dag Alexandra. Dat lijkt me prima. De slotnota verwacht ik binnenkort te ontvangen. Ik zal alle documentatie plus uitleg mailen naar het door jouw genoemde emailadres.Â