Skip to main content

Op 3 mei ben ik overgestapt naar T-mobile en via de overstapservice zou mijn huidige contract met KPN worden stopgezet.
Aangezien we op 14 april een bericht hebben ontvangen van KPN  "overstap naar uw nieuwe provider” waarin we op de hoogte worden geteld dat we zullen overstappen naar T-mobile, is KPN op de hoogte van de overstap naar de nieuwe provider.
We hebben reeds internet van T-mobile sinds 3 mei maar we kregen toch de factuur van de volledige maand mei en deze is reeds afgeschreven.
Navraag bij de klantenservice gaf geen duidelijkheid over wat de status is van de opzegging.
Na meerder keren te hebben gebeld blijkt dat het contract niet is beeindigd maar gewoon doorloopt.
Er zou wat mis zijn gegaan bij de overstapservice.
Dit zou naar de backoffice worden doorgezet en die zouden me binnen 3 werkdagen iets laten weten.
Deze termijn is nu verstreken.
Ik zou graag weten wat de status is van mijn opzegging en hier door KPN schriftelijk van op de hoogte worden gebracht

Hallo @klant74, welkom. 

Wat vervelend dat jij alsnog een factuur hebt ontvangen, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Overstap service is een afspraak tussen providers waarbij  de nieuw provider (in jouw geval T-Mobile) verantwoordelijk voor een goed verloop van de overstap en opzegging. T-Mobile hoort ons een seintje te geven dat alles goed werkt zodat wij de verbinding kunnen beëindigen. In theorie ga je dan één-op-één over en kom je dus nooit zonder diensten te zitten. Heel soms gaat het mis en ontvangt de nieuwe oude provider geen definitief bericht om de opzegging te voltooien.  

Wat je nu kan doen: Eerst, zeg zo snel mogelijk KPN zelf op, dit doe je door telefonisch contact op te nemen met mijn collega's van de desk opzeggingen. Deze zijn te bereiken op 0800-0402, spreek in “Ik wil opzeggen.” Als het goed is hoeft dit niet via de backoffice en kunnen zij jou direct helpen, je krijgt dan natuurlijk een bevestiging van opzeggen. Neem daarna contact op met T-Mobile. Ik kan natuurlijk niks voor onze concullega's toezeggen, maar als het goed is zal T-Mobile de dubbele facturen voor jouw vergoeden.


Beste Hanna,

Dat opzeggen via 0800-0402 heb ik intussen al gedaan op 11 mei bij jullie collega Abdil en ook nog eens op 15 mei bij jullie collega Carlo. Beide collega's hebben mij verzekerd dat het contract zou worden beeindigd, in het eerste geval per 11 mei en op 15 mei binnen 3 werkdagen. 
Hoe kan het dat het contract op dit moment nog niet is stopgezet na twee verzoeken?

 


Hoi @klant74, excuus. Dan lijkt het erop alsof hier iets niet goed gaat, ik ga voor jouw uitzoeken wat er precies aan de hand is.


Beste Hanna,

Ik wil nog aanvullen dat ik ook op 12 mei het contract heb opgezegd via 0800-0402 bij jullie collega Martine en ook toen zou er binnen 5 werkdagen een bevestiging van opzegging worden gemaild.
Er gaat inderdaad iets niet goed en dat vermoeden had ik ook na 3 keer opzeggen zonder resultaat.
Bedankt dat je dit gaat uitzoeken en dit hopelijk snel kan oplossen.


Hallo @klant74

Ik zie inderdaad dat het in het systeem fout gaat. Daarvoor is inmiddels een ticket aangemaakt zodat de achterliggende partij dit op kan lossen. Ik houd dit voor jou in de gaten. Hopelijk kunnen we zo snel mogelijk zorgen dat het contract zoals gewenst wordt beëindigd. 


Beste Hanna, 

Fijn dat je me op de hoogte brengt van de situatie.
Het is wel vreemd dat we binnen 24 uur na  overstap naar de nieuwe provider, van KPN een aanbod kregen voor een nieuw contract.
Dat het contract nu nog steeds doorloopt en door T-mobile de dubbele kosten zullen worden betaald zoals je al aangaf, wekt bij mij de schijn van een financieel belang van KPN.
En ik ben niet de enige klant die met deze situatie te maken heeft.
Op 11 mei heeft de klantenservice medewerker Caira Roest (088-7751199) mij gezegd dat het contract zou aflopen op 13 mei. Deze einddatum werd mij ook genoemd door medewerker Martine (0800-0402) op 12 mei.
Ik ga er van uit dat jullie deze situatie zo snel mogelijk oplossen.


Beste Hanna,

Het lijkt er op dat de opzegging is doorgevoerd, maar het blijft erg vaag.
Op vrijdag 28 mei hebben we een bericht ontvangen dat de opzegging gereed is en dat het internet vanaf “vandaag” is gestopt. Er staat geen dagtekening in het bericht. Het bericht geeft verder geen officiële datum dat het abonnement is beëindigd.
We gaan er van uit dat de opzegdatum van 15 mei door jullie wordt gerespecteerd.

Alvast bedankt.
 


Hoi @klant74

Ik heb het voor je na gekeken, ik zie dat de opzeggingen (als het goed is) nu is doorgelopen. Het contract is officieel beëindigd op 28 mei, echter heeft mijn collega de opzegdatum van 13 mei aangehouden en het teveel betaalde bedrag gecrediteerd. Houd goed jouw slotnota in de gaten. Ik hoor graag of dit allemaal klopt. 


Beste Hanna,

Bedankt voor de terugkoppeling van de huidige status.
Het lijkt er op dat de opzegging alsnog goed is afgehandeld en ik zal je hierover informeren zodra we de eindfactuur hebben ontvangen.
 


Beste Hanna,

De eindfactuur is door ons ontvangen en de creditering is correct uitgevoerd.
Bedankt voor de afhandeling van dit probleem van jou kant.
Het is fijn dat dit forum er is en dat zou door KPN beter naar de klant moeten worden gecommuniceerd als service voor dit soort problemen.

Bedankt en succes verder met je werk!