Skip to main content

Ik ben in maart 2020 overgestapt van ziggo naar kpn.  In de winkel vroegen ze mij of ik gebruik wilde maken van de overstap service, dat heb ik toen gedaan. Voor de zekerheid gevraagd” hoef ik echt niks op te zeggen bij ziggo” en de medewerker antwoorde, kpn zegt het voor u op en u hoeft niks te doen. 
 

nu ben ik er pas achtergekomen dat ik ruim een jaar dubbel betaald heb omdat ik niet veel op mijn bankrekening kijk. 
 

kpn wil me tegemoetkomen met 3 maanden terug waar ik natuurlijk niet mee akkoord ga. 
 

hoe gaan we dit oplossen. 
 

 

Wat een lastige situatie. Enerzijds vertrouwt u op de berichtgeving van KPN. Anderzijds blijft u een verantwoordelijkheid houden en zouden een brief van Ziggo of KPN een bevestiging moeten geven en een bewijs vormen voor als het mis gaat. Als u dan ook nog een jaar lang niet op het juiste moment op de rekening kijkt, kom je in een probleem zoals deze terecht.

Vul u profiel aan met alle gegevens en een KPN medewerker kan in het systeem zien wat er tot nu toe is afgesproken. Als klant heb ik geen idee wat KPN in deze gaat beslissen. Als u geen bewijs je hebt dan denk ik dat drie maanden crediteren al eet netjes is. Dit los van het gevoel dat u nu krijgt.

 

Misschien dat Ziggo nog iets kan betekenen op basis van u nieuwe contract van KPN. Staat daar niet iets over de overstapservice (Bewijs)?


Op het contract staat dat ik gebruik heb gemaakt van de overstapservice. Hun bieden 3 maanden aan omdat ze niet langer dan 3 maanden terug kunnen kijken . Dit is wat ze in de winkel vertelden. Dat ze niet terug kunnen kijken daar heb ik niks mee te maken.
 

voor zo een bedrijf als kpn mag je ervanuit gaan dat ze doen wat ze beloven.

 

ik heb nog gevraagd of ik wat moest doen en dat hoefde niet


Tja u kunt even kijken wat Ziggo hier nog mee kan. Misschien dat zij de fout erkennen. Natuurlijk is het goed om het via KPN aan te kaarten daar heeft u het zwart op wit staan maar ik ben geen medewerker dus ik kan helaas niet weten wat er nu gaat gebeuren.


U behoort ook te controleren of de zaken goed uitgevoerd zijn en zo spoedig mogelijk te reageren om de schade niet te hoog te laten oplopen, dit heeft u verzaakt en bent u in gebreken gebleven en is het netjes van KPN dat ze 3 maanden compensatie aanbieden.


Heeft Ziggo u in maart 2020 niet gevraagd om de apparatuur terug te sturen ?


Dag @Samlal Welkom op het KPN Forum en goed dat je je verhaal hier doet. Ik sluit me aan bij wat hier al geschreven is: het is een lastige situatie, waarbij het mes aan twee kanten snijdt. Het is vanzelfsprekend dat je verwacht dat gebruikmaken van een overstapservice goed verloopt. Aan de andere kant heb je zelf ook de verantwoordelijkheid om te kijken of alles daadwerkelijk goed is gegaan. Het is inmiddels erg lang geleden en hoe langer er niet aan de bel getrokken wordt, des te moeilijker is om te controleren waar het is misgegaan. Je hebt gegevens achtergelaten op je KPN Forum profiel en aan de hand daarvan kan ik als moderator zien dat er inderdaad een aanbod is gedaan van 3 maanden tegemoetkoming. Ik kan daar zelf niet iets anders van maken. Mocht je er echt niet mee akkoord gaan, dan zou je een (herhaal)klacht kunnen indienen