Skip to main content

Ik woon in Maarssen, xxxxx (ik vind dit geen manier om te communiceren, er is er GEEN privacy!) . Op dit moment ben ik aangesloten bij Ziggo via de kabel met alles in 1 abonnement maandelijks opzegbaar. Ik wil overstappen naar KPN glasvezel ook met alles in 1 (Tv, internet en vaste telefonie) maar…om discussies en achteraf verassingen te voorkomen wil ik graag weten wat de mogelijkheden zijn!  Bij ons in de straat heeft KPN 4 jaar geleden glasvezelkabel aangelegd tot op de stoep. Van de stoep tot de voordeur is een afstand van ongeveer 5 m onder de carport (betegeld) en dus moet gegraven worden. Verder, door mijn lichamelijk beperkingen, moet de installatie van apparatuur en alle kabels door een monteur gedaan worden. Graag ontvang ik van jullie op korte termijn een duidelijk overzicht met de mogelijkheden.

Hi @Aurash Ppsc! Welkom op het forum. Goed dat je je postcode niet openbaar gedeeld hebt. Laat alleen gegevens achter in je profiel. Alleen medewerkers van KPN zien daar je privégegevens. Andere forumgebruikers kunnen dit niet. 

Via de shop op onze website zie je precies wat de mogelijkheden zijn. Als je daar je postcode en huisnummer invult zie je welke snelheid mogelijk is. Verder zeggen wij, als je daarom vraagt, Ziggo voor je op. Dan blijft Ziggo actief tot het moment dat het modem succesvol is aangesloten.

Verder is het mogelijk een monteur in te plannen. Een installatiemonteur rekent geen voorrijkosten. Ook sluit deze het modem en een tv-ontvanger aan. Extra werkzaamheden kunnen geld kosten. Kijk hier voor de algemene voorwaarden van de installatiemonteur. Daar lees je alles. 

Als je daarna verdere vragen hebt hoor ik het graag. 🙂


Hallo Bram. Bedankt voor jouw bericht. Ik heb de gegevens ingevuld in mijn profiel. Verder via de postcode check op website shop krijg ik uiteraard de snelheid van 1GB/s dus glasvezel maar dat beantwoordt mijn vraag: wie gaat graven van de stoep naar de voordeur, kabel aanleggen en terug betegelen?  


KPNNetwerk doet dat, of een van hun onderaannemers in opdracht van KPNNetwerk. Dezelfde partij die het toen der tijd ook heeft aangelegd in de straat.