Skip to main content

Wij hebben al sinds december een glasvezelaansluiting in huis. Wij hebben ook in begin februari een nieuw glasvezelabonnement afgesloten , maar nu half maart nog steeds geen overzetting van vdsl naar glasvezel plastsgevonden.

Mijn buren , die Ziggoklant waren, waren wel binnen 3wk aangesloten.

Ik heb het idee dat Kpn meer om nieuwe klanten geeft, dan om oude klanten die al meer dan 20 jaar dik te veel geld betalen !

KPN heeft helemaal geen specifieke glasvezelabonnementen. Alle abonnementen zijn voor zowel glasvezel als DSL.

Hoe ziet het glasvezelkastje eruit? Zo?

En u heeft nu gewoon verbinding? Goede verbinding? 


Ja , zo ziet hij er uit, er moet alleen nog een monteur komen om er een glasvezelmodem op aan te sluiten, zodat ik hem kan verbinden met mijn experiabox .


@Nick83  Bestaande en ook nieuwe klanten zien deze vermelding bij hun Glasvezel)bestelling ;

Ik denk een interne regel om aan te geven dat het om glasvezel gaat meer niet.

  • Glasvezel Upgrade

€ 0.00


@Hugoherma  De uitrol van glasvezel door KPN Netwerk NL gaat momenteel sneller als dat de installatie monteurs dat aan kunnen. Ik was ook Ziggo klant en ben binnen 3 weken aangesloten. Ik lees hier inderdaad vaker dat bestaande KPN of ex Telfort klanten lang tot zeer lang moeten wachten op omzetting naar glasvezel. De gekozen strategie past niet bij de realiteit vrees ik.

De snelste oplossing zou zijn als u belt met de klantenservice van KPN 0800-0402, of via de chat ,zodat men een afspraak kan vastleggen. U kunt er ook voor kiezen om alhier te wachten op een KPN moderator, die dat ook voor u kan regelen. 


Wij hebben al sinds december een glasvezelaansluiting in huis. Wij hebben ook in begin februari een nieuw glasvezelabonnement afgesloten , maar nu half maart nog steeds geen overzetting van vdsl naar glasvezel plastsgevonden.

Mijn buren , die Ziggoklant waren, waren wel binnen 3wk aangesloten.

Ik heb het idee dat Kpn meer om nieuwe klanten geeft, dan om oude klanten die al meer dan 20 jaar dik te veel geld betalen !

Als je expliciet in begin februari iets aan je abonnement veranderd hebt, dus verlengen of vernieuwen, kan zijn hogere snelheid en/of Hussel, dan is de situatie niet meer simpelweg ‘bestaande klant’. Dan zit je weer voor de minimale contractsperiode aan KPN vast, b.v. 2 jaar.

Als je helemaal niks veranderd, maar gewoon wacht totdat KPN spullen gaat omzetten van VDSL naar glasvezel, is je opzegtermijn 1 maand, en zou je dus e.v.t. makkelijk over kunnen stappen naar Ziggo.

Met veranderd abo, dus nieuw contract, ben je voor de sales afdeling ‘binnen’ en zal een sales afdeling zich snel op volgende klussen richten, b.v. Ziggo klanten overhalen, want dat is pas echte winst.


Ik had vanwege, dit probleem met contact opgenomen met de klantenservice , het enige dat ze gedaan hebben is mij een nieuw contract aanbieden met een lagere prijs . Dit contract gaat natuurlijk pas in , als ik omgezet wordt en tot dan blijf ik voor traag internet en Tv de hoofdprijs betalen .
Ook krijg ik elke dag een E-mailje van ze , dat het weer een dag wordt uitgesteld .


Ik had vanwege, dit probleem met contact opgenomen met de klantenservice , het enige dat ze gedaan hebben is mij een nieuw contract aanbieden met een lagere prijs . Dit contract gaat natuurlijk pas in , als ik omgezet wordt en tot dan blijf ik voor traag internet en Tv de hoofdprijs betalen .
Ook krijg ik elke dag een E-mailje van ze , dat het weer een dag wordt uitgesteld .

Dat je maandprijs omlaag gaat is natuurlijk gunstig. Kun je dit nieuwe contract nog kostenloos annuleren/opzeggen en ook je huidige DSL contract opzeggen en over stappen naar Ziggo?

Is een gedachten experiment, maar is wel even nodig om in te schatten wat je van KPN kan verwachten.

En wat is de hoofdprijs, dus wat is het huidige maandbedrag en wat is het nieuwe maand bedrag en wat zou je aan Ziggo betalen voor iets vergelijkbaars?


Ik zit er sterk aan te denken om dat te doen , Bij ziggo is het denk ik even duur. Dat nieuwe contract is wel onderuit te komen , want het is immers nog niet gestart. Maar eerst de klantenservice nog maar eens het 🔥 aan de schenen leggen.

 


Er bestaat bij KPN helemaal geen specifiek "glasvezelabonnement". Als u het abonnement aangepast heeft, dan is dat hoogstwaarschijnlijk ook gewoon gelijk in gegaan. Overgang naar glasvezel en verandering van abonnement zijn 2 verschillende dingen die bij KPN los van elkaar staan.

Je zal waarschijnlijk niet vastzitten aan een jaarcontract. Tenzij je het abonnement flink aangepast hebt. Bijvoorbeeld eerst geen tv en nu wel. Of wanneer je het voor elkaar gekregen hebt om korting te krijgen. Normaal krijgen bestaande klanten geen korting, maar onder bepaalde specifieke omstandigheden kan dat misschien toch gebeuren.

Maar als je gewoon het abonnement om heb laten laten naar de nieuwe abonnementsvorm, Hussel dus, dan zal dat waarschijnlijk gelijk ingegaan zijn en zit je niet vast aan een jaarcontract. En kun je dus gewoon weg met inachtneming van een maand opzegtermijn. 


Hoe zit het met de snelheid? Welk abonnement heeft u? Bijvoorbeeld 100 mbit abonnement? En welke snelheid haalt u op uw adres via DSL? Als die 100 mbit gewoon gehaald word via DSL, dan is het logisch dat uw omzetting naar glas ergens helemaal onder aan op het lijstje staat. Oplossing: tijdenlijk 500 mbit abonnement nemen en bellen dat je die 500 mbit niet haalt. Dan komen ze wel opdraven. Die snelheid kun je daarnaaltijd zo weer terug zetten.


@Hugoherma  Is die glasvezelverbinding bij u al geactiveerd eigenlijk ? Wat zegt https://tele2-fpi-info.fourstack.nl als u daar uw gegevens invult ? De communicatie tussen de diverse KPN afdelingen is nou niet bepaald ideaal te noemen en er zijn hier al meerdere meldingen gedaan van hoe het mis gaat met omzetting naar glasvezel.