Ik heb sinds maanden problemen met instabiel internet, connection resets in de browser, en ping tests laten zien dat er op router hopĀ 195.190.228.114 packet loss is dat zie ik ook in wireshark TTL timeout reply van de Experiabox V12. Time to live exceeded in transfer (source mijn pc naar public IP router).
Ā
Ik heb zelfs de kabel al vervangen met cat6 tussen experiabox naar glasvezelaansluiting maar heeft hetzelfde resultaat. Websites laden soms niet, geven connection reset over blijven laden, ping requests laten zien dat het intern altijd antwoord zonder packet loss maar als ik verder naar internet ga (bijvoorbeeld 8.8.8.8 of 8.8.4.4 of de eerste router hopĀ 195.190.228.114 laten die allemaal packet loss zien van ongeveer 10%). Ik heb iemand anders gevraagd met een KPN glasvezelverbinding en die heeft dit niet dus is er iets mis met de verbinding.
Ik heb al meerdere malen contact opgenomen met de helpdesk maar wij komen er niet uit. Het zal mss wel aan mijn pc liggen, nou ik heb er drie geprobeerd .
Ik ben zelf ook een IT network/security engineer alwel 20 jaar, kunnen we dit niet beter onderzoeken/doormeten om de oorzaak te vinden?
Ā
Ps: het gaat hier om een zakelijke aansluiting.