Skip to main content

Hallo, sinds de IP adres wijziging van 23-09-2021 hebben we last van packet loss  

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.0.1 -    0 |   50 |   50 |    0 |    0 |    2 |    2 |
|                           192.168.2.254 -    0 |   50 |   50 |    0 |    0 |    2 |    2 |
|                          static.kpn.net -    0 |   50 |   50 |    1 |    3 |   13 |    1 |
|        kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net -   91 |   11 |    1 |    5 |    5 |    5 |    5 |
|                   No response from host -  100 |   10 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                          109.236.95.109 -    0 |   50 |   50 |    5 |    6 |    8 |    6 |
|                          109.236.95.225 -    0 |   50 |   50 |    6 |    6 |    8 |    7 |
|                            176.61.129.4 -    0 |   50 |   50 |    7 |    7 |    9 |    7 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

 

hierdoor gaat streamen naar bv twitch zeer slecht, dat was voorheen geen enkel probleem, kan hier naar gekeken worden?

 

Welkom op het forum @Edward2011! Vervelend dat je hier last van hebt. Vooral met streamen kan ik me voorstellen dat je een stabiele verbinding wilt. Wat ik overigens meer uit de meting lijk te lezen is dat de server die loss aangeeft gewoon een lage prioriteit geeft aan deze verzoeken en dat het hierdoor lijkt dat er verlies is. Neemt natuurlijk niet weg dat je storing ervaart. In dit geval zou ik het liefst willen beginnen dingen vanuit onze kant na te kijken. Zou je om deze reden je profiel aan kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dit gedaan hebt? Dan ga ik voor je aan het werk!


Hallo @Bram_ , ik heb het profiel geupdate.

wat me opvalt de laatste dagen dat het beter blijkt te lopen, kan het zijn dat er aan jullie zijde al iets gewijzigd is?


Ik heb nog geen aansturing of iets dergelijks gedaan. Dus als er iets is aangepast dan is dat automatisch gegaan. Het is waarschijnlijk een stukje instabiliteit geweest dat ergens met een update opgelost is. Wel goed om te horen dat alles weer werkt. Om de verbinding uit te sluiten heb ik een meting gedaan van de verbinding. Die gaf aan dat de verbinding helemaal in orde is. Wat ik wil voorstellen is dat ik het topic sluit. Mocht het probleem dan toch terug komen kan je dat hier altijd laten weten en kan ik het verder oppakken!


Hoi @Bram_  wellicht had ik wat te vroeg gejuicht, het leek in orde maar het blijkt toch nog steeds wel met de nodige hick-ups te verlopen. Zouden jullie het toch weer willen oppakken?


Toch geeft die meting niet aan dat er iets mis zou zijn.

Er is geen sprake van packet loss immers dat is alleen maar interessant als de laatste host op het pad packet loss laat zien en dat is niet het geval.

Ook de ping responsetijd ziet er prima uit.

Blijkbaar heb jij nog een 2e router achter de Experia Box staan.

Wat voor router is dat (merk en type) en is deze op de Experia Box als DMZ Host ingesteld of niet?

Is IPv6 actief op jouw Experia Box?

Is IPv6 actief op jouw eigen router?


Hi @Bram_ ik heb een Vigor 2920 , de experia is idd met DMZ naar de Vigor doorgezet, ipv 6 staat op beiden uit/ niet geconfigureerd. Gek genoeg is het de laatste dagen weer ok ...


@Edward2011 goed om te horen dat het in ieder geval de laatste dagen weer allemaal goed is. Heb je zelf nog iets gedaan waardoor het beter geworden zou kunnen zijn?