Ashley E. schreef:
Hoi @Erik_ Ik zat ook al te denken dat het misschien aan de gameserver ligt maar ik denk toch echt dat het probleem bij KPN ligt. Je zei dat de core-servers van KPN voornamelijk met 139, 136 en 145 beginnen. Ik probeer alleen de chromebook site te bezoeken: play.geforcenow.com en ik heb een packet loss van 75% van het IP adres 139.156.98.1001
Hop 1: modem van KPN
Hop 2: static.kpn.net
Hop 3: 139.156.98.100 75% Packet Loss
Hier tussenin heb ik heel veel Hops met allemaal 100% Packet loss
Hop 25: play.geforce.now 0% Packet Loss
Ik heb echt een duur abonnement bij jullie en wil wel waar voor m'n geld maar dit is het gewoon echt niet. Ik vind het ook niet klantvriendelijk dat er aan de telefoon tegen mij gezegd wordt dat ik ff TechDesk aan moet zetten (waar ik voor moet betalen!!) om hier hulp in te krijgen want de normale klantenservice gaat hier niet over. Hoe kan dit nou opgelost worden?
Ik heb even iets gemarkeerd in de quote van je bericht. Deze drie dingen geven aan dat er géén sprake is van packet loss, maar alleen van servers die niet reageren op pingverzoeken. Als dit echt 100% packet loss zou zijn geweest, dan was de verbinding ter plekke gestopt en had je nooit het eindpunt bereikt. Dit gebeurt echter wel. En het feit dat op de eindserver vervolgens 0% te zien is, geeft aan dat ook alle pakketjes netjes daar zijn aangekomen.
Het is pas packet loss als er op een bepaald moment een hop is die een loss-percentage heeft, en dat het vanaf dat punt op dat percentage blijft, of erger wordt tot en met het eindpunt aan toe. Om dan ook packet loss te bepalen moet je eerst kijken naar het eindpunt. Als op het eindpunt packet loss te zien is, dan ga je steeds een stapje terug om te kijken waar de packet loss begint.