Skip to main content

Hi,

 

Ik merk sinds gisteren dat op sommige websites van mij de WP-admin niet goed laad en ik daardoor niet goed kan inloggen. Dat is alleen bij mij thuis, verder nergens. Dus er zit iets in mijn netwerk settings op de USG. Heb geen KPN box er meer tussen dus alles ingericht op de USG. 

 

Iemand een idee?

 

Zo krijg ik de adminpage waardoor ik dus niet verder kom. Lees veel over MTU waardes/MSS Clamping enz maar wat ik ook aanpas heeft geen effect. Hoop dat iemand mij kan helpen.

 

 

Doe alsjebleift niets met MTU waardes.

Ik neem aan dat jij eth0 als WAN poort gebruikt.

Dat betekent:

eth0: 1512.

eth0.6: 1508.

pppoe: 1500.

 

Is jouw IP adres wellicht geblokkeerd?

Op wat voor een apparaat draai jij WordPress?


Doe alsjebleift niets met MTU waardes.

Ik neem aan dat jij eth0 als WAN poort gebruikt.

Dat betekent:

eth0: 1512.

eth0.6: 1508.

pppoe: 1500.

 

Is jouw IP adres wellicht geblokkeerd?

Op wat voor een apparaat draai jij WordPress?

Ah oke. Ja ik heb de standaard config van:

https://www.vanachterberg.org/usg-kpn-ftth/posts/unifi-security-gateway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

 

Dus heb verder ook niks aangepast, gisteren alleen de UniFi Controller bijgewerkt naar de laatste versie. 

Hoe controleer ik die waardes? Daar heb ik niks op aangepast namelijk

Er is geen blokkade voor zover ik zie, kan overal wel netjes de website benaderen. Wordpress draait bij mijn hostingprovider. Het is echt bij alle domeinen, niet 1 specifieke. 


Javascript en/of CSS word niet geladen. Ik denk niet dat de router dat blokkeerd. Heeft u misschien een browserplugin die dat zou kunnen blokkeren? Addblocker? F5 pagina vernieuwen geprobeerd? Browser cache leeg gemaakt? Andere browser geprobeerd? Incognito modus? Pc of laptop opnieuw opgestart? Werkt het op de mobiel ook niet?


Javascript en/of CSS word niet geladen. Heeft u misschien een browserplugin die dat zou kunnen blokkeren? Addblocker? F5 pagina vernieuwen geprobeerd? Browser cache leeg gemaakt? Andere browser geprobeerd? Incognito modus? Pc of laptop opnieuw opgestart? Werkt het op de mobiel ook niet?

Ja klopt las ik ook. Maar dat is allemaal al gechecked, maar het zit echt in het netwerk. Zodra ik op hotspot ga dan wordt alles netjes geladen. Dus het zit ergens in mijn netwerk. 


De MTU waardes staan goed in die standaard configuratie.

Ik hoop niet dat de update van de UniFi Controller de oorzaak van dit issue is en ik zie ook niet in waarom dat het geval zou zijn.

Kan je vanaf een andere locatie wel gewoon die WP-admin pagina's benaderen?

Wat krijg je als je die captcha aanvinkt en verder gaat door op NL te klikken?


De MTU waardes staan goed in die standaard configuratie.

Ik hoop niet dat de update van de UniFi Controller de oorzaak van dit issue is.

Kan je vanaf een andere locatie wel gewoon die WP-admin pagina's benaderen?

Wat krijg je als je die captcha aanvinkt en verder gaat door op NL te klikken?

Ja van alle andere locaties is er geen issue. 

Als ik captcha aanvink dan voltooid die wel maar hij refreshed de pagina daarna gewoon. Want normaliter moet je eigenlijk nog een verificatie doen om die plaatjes te selecteren die je bij een recaptcha krijgt. 

 

Ik zal als test even kijken of ik de unifi controller update kan terugdraaien


Javascript en/of CSS word niet geladen. Heeft u misschien een browserplugin die dat zou kunnen blokkeren? Addblocker? F5 pagina vernieuwen geprobeerd? Browser cache leeg gemaakt? Andere browser geprobeerd? Incognito modus? Pc of laptop opnieuw opgestart? Werkt het op de mobiel ook niet?

Ja klopt las ik ook. Maar dat is allemaal al gechecked, maar het zit echt in het netwerk. Zodra ik op hotspot ga dan wordt alles netjes geladen. Dus het zit ergens in mijn netwerk. 

Het kan bijna niet. De javascript en css zullen hoogstwaarschijnlijk van dezelfde server geladen worden als de webpagina zelf. Het zal via https gaan neem ik aan. De router of overige netwerkapparatuur kan dan niet eens het verschil zien tussen de webpagina en de javascript/css. Dat is gewoon hetzelfde type versleuteld verkeer.

Welke foutmelding krijg je te zien als zo'n javascript of css opgehaald word?

 


Javascript en/of CSS word niet geladen. Heeft u misschien een browserplugin die dat zou kunnen blokkeren? Addblocker? F5 pagina vernieuwen geprobeerd? Browser cache leeg gemaakt? Andere browser geprobeerd? Incognito modus? Pc of laptop opnieuw opgestart? Werkt het op de mobiel ook niet?

Ja klopt las ik ook. Maar dat is allemaal al gechecked, maar het zit echt in het netwerk. Zodra ik op hotspot ga dan wordt alles netjes geladen. Dus het zit ergens in mijn netwerk. 

Het kan bijna niet. De javascript en css zullen hoogstwaarschijnlijk van dezelfde server geladen worden als de webpagina zelf. Het zal via https gaan neem ik aan. De router of overige netwerkapparatuur kan dan niet eens het verschil zien tussen de webpagina en de javascript/css. Dat is gewoon hetzelfde type versleuteld verkeer.

Welke foutmelding krijg je te zien als zo'n javascript of css opgehaald word?

 

Dan krijg ik onder andere;

failed)

net::ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

(failed)

net::ERR_SSL_SERVER_CERT_BAD_FORMAT

 

 


De MTU waardes staan goed in die standaard configuratie.

Ik hoop niet dat de update van de UniFi Controller de oorzaak van dit issue is.

Kan je vanaf een andere locatie wel gewoon die WP-admin pagina's benaderen?

Wat krijg je als je die captcha aanvinkt en verder gaat door op NL te klikken?

Ja van alle andere locaties is er geen issue. 

Als ik captcha aanvink dan voltooid die wel maar hij refreshed de pagina daarna gewoon. Want normaliter moet je eigenlijk nog een verificatie doen om die plaatjes te selecteren die je bij een recaptcha krijgt. 

 

Ik zal als test even kijken of ik de unifi controller update kan terugdraaien

Downgrade van Firmware veranderd niks, Unifi versie zelf kan ik niet downgraden helaas


En op een andere pc hetzelfde probleem? 


En op een andere pc hetzelfde probleem? 

Jep overal, via mobiele hotspot geen probleem op diezelfde pc's.


Heel apart maar alles werkt weer. Van alles samen getest en aangepast met Ubiquiti maar zonder resultaat, merk dat het nu opeens weer werkt. Verwacht dat KPN issues had of iets niet goed ging met de DNS. 

 

Case closed dus. 

Dank voor het meedenken en de tips!