Skip to main content

Hoe lang is de y kabel die na installatie van pairbonding op de isra wordt aangesloten?

Mvg John

Hi @JPMvD, welkom op ons forum. 

De Y-kabel die je van ons krijgt is ongeveer 1 meter lang. 

Loop je ergens tegenaan? Waardoor je een langere afstand wilt overbruggen? 


De isra zit in de kelder maar die lijkt me,noet zo geschkt voor een modem. Als ik naar begane grond wil dan ca 1.5 m y kabel nodig. Evt de isra 1 meter omleggen, die kabel is er nl lang genoeg voor. Maar dat gaat de monteur de pb komt installeren niet doen begreep ik

mvg john


Ja en nee. Hangt ervan af of de monteur fatsoenlijk in de kelder kan komen in verband met de ARBO regels en zijn veiligheid.

Wat hij, of jij alvast, kan doen is de kabel uit de kelder verlengen naar de plek waar de modem kan staan. Het gaat dan om een RJ11 kabel met 2 paren, standaard bij die kabels en herkenbaar aan de 4 kleine kabeltjes die erin zijn verwerkt. Zie hieronder. Vanaf dat punt kan dan weer de Y-kabel worden aangesloten naar de KPN modem. 

Ik vermeld er wel bij dat wij altijd adviseren om die kabel zo kort mogelijk te houden, zodat er zo weinig mogelijk signaalverlies optreedt. 

Heb je misschien een foto van hoe die kelder eruitziet? Dan kunnen we dit beter inschatten, hoewel de monteur zelf in zal schatten of hij wel die kelder induikt of niet. 

 


Bij deze,isra in de kelder. er zijn al eerder kpn monteurs,in geweest die hadden geen klachten. als op deze isra een y kabel van een meter wordt gezet is dat aan de korte kant. als deze telefoon kabel aan de andere kant vd muur komt dan kom ik wel uit, er ligt genoeg lengte van die dikke kabel, kan hem zelfs aan de andere kant door de vloer trekken. aan de andere kant is een droge kruipruimte, maar daar ga ik wel in en breng dan kabel door voorgeboord gat in de vloer naar boven. hoor graag if de minteur dat mag.


Nogmaals, met 100% zekerheid kan ik dit niet aangeven. Als ik lees dat er eerder een monteur daar is geweest schat ik in dat dit geen probleem moet zijn, helemaal niet als jij zelf in de kruipruimte de kabel door wilt en kunt geven. Plan die monteur dus gewoon in, of is dat al gedaan? 

Zo niet, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik kijken naar de mogelijkheden. :relaxed:


monteur is al ingepland, was me alleen niet duidelijk of hij oom de isra mocht verleggen. ziu extra kosten, maar dat is prima,voor mii


Extra kosten? Weet ik dus niet. Dat hoor je van de monteur. Echter zal hij niets doen zonder jouw goedkeuring. 

Persoonlijk denk ik dat dit wel goed komt.

Wanneer komt de monteur? Laat je ons daarna ook weten hoe het is afgelopen?

 


@JPMvD. ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Deze week komt monteur, ik laat het je weten


Gelukt allemaal?


Het viel allemaal niet mee. De isra kon niet verplaatst worden. In plaats daarvan kabel verlegd tot 1e verdieping en daar y kabel aangesloten. Pair bonding kwam niet op, monteur zei op vrijdagmiddag 1600 dat het vast voor het weekend goed kwam en vertrok. Maar kwam niet goed, dus zonder internet. Wel gb's gekregen voor hotspot. Week daarop kwamen monteurs alsnog pair bonding installeren. Werkte op de Expedia die ze meegenomen hadden. Zou ook moeten werken met de kpn fritzbox 7590 die  ik had. Nadat ze vertrokken waren bleek  fritzbox het niet te doen. techdesk liet weten dat de fritzbox 7583 nodig was, Die zou worden opgestuurd. In plaats daarvan werd een kabel opgestuurd. Uiteindelijk wel de geschikte fritzbox gekregen. Vond het allemaal erg moeizaam gaan.


Oeiii, wat een gedoe zo te lezen. Werkt alles nu wel goed? Kan ik nog iets voor je betekenen?


Het werkt nu, bedankt


Het werkt nu, bedankt

Fijn om te lezen. Spreek me hier aan mocht het nodig zijn in de toekomst, dan pak ik het vrij snel voor je op. :relaxed: