Skip to main content

Hallo,

Ik heb een probleem. Ik wil graag Pair bonding activeren, om zo een snellere verbinding te krijgen. Ik heb nu maximaal 10Mbit down. 

Ik heb zeker 2 aderparen, omdat we voorheen 2 losse ADSL-lijnen hadden, beide over een eigen aderpaar.

 

Nu geeft de klantenservice aan dat ze pairbonding niet kunnen activeren, omdat er volgens de klantenservice Glasvezel ligt. Ik woon in het buiten gebied aan een dijk, en door Digitale stad is mij verzekerd dat er de komende 2 jaar nog geen glasvezel komt i.v.m. dijkverzwaringprojecten van het waterschap.

Dus nu het probleem: technisch is Pairbonding prima mogelijk (want 2 werkende aderparen), maar doordat KPN denkt dat er glasvezel ligt, kan het administratief niet worden geactiveerd.

 

Wie kan mij verder helpen?

Dank!

Wat zegt deze site over de beschikbaarheid?


Wat zegt deze site over de beschikbaarheid?

 

Wat                          Koper

Beschikbaar              small_green_check-18b630e3473e7399951aa9d5d30ccc5c03b02284941d39cc4be015d28a07408e.png

Distributiepunt(en)   SDF

Max. Pakket               Standaard

 

Technologie              Internet Snelheid

Koper/DSL               14 Mbit/s

Bonded Koper/DSL   28 Mbit/s

 

Maar ook (maar dat klopt echt niet!!):

Wat                         FttH

Beschikbaar             small_green_check-18b630e3473e7399951aa9d5d30ccc5c03b02284941d39cc4be015d28a07408e.png

Distributiepunt(en)  REGG

Max. Pakket              Premium

 

Er is hier nog nooit glasvezel gegraven.


Heel bijzonder.  Hier zal een moderater naar moeten kijken. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. De wachttijd is een dag of drie.  Zij kunnen vaak verder kijken dan de telefonisch klantenservice. 


Heel bijzonder.  Hier zal een moderater naar moeten kijken. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. De wachttijd is een dag of drie.  Zij kunnen vaak verder kijken dan de telefonisch klantenservice. 

 

Dank! Profiel is up-to-date


Kan @Ward_ hier wat mee?


Nee, ik kan er niks mee. Digitale stad moet voor die adressen de plandatum ver weg zetten. Dan wordt glas niet meer bestelbaar en zou de provider KPN wel mee kunnen gaan in pairbonding. 

Dus wellicht kan @Bas80g nog een belletje doen naar Digitale Stad om aan te geven dat ze de plandatum in de Beschikbaarheidschecker aanpassen naar ver in de toekomst?


Nee, ik kan er niks mee. Digitale stad moet voor die adressen de plandatum ver weg zetten. Dan wordt glas niet meer bestelbaar en zou de provider KPN wel mee kunnen gaan in pairbonding. 

Dus wellicht kan @Bas80g nog een belletje doen naar Digitale Stad om aan te geven dat ze de plandatum in de Beschikbaarheidschecker aanpassen naar ver in de toekomst?

 

Dank voor je reactie. Direct even gebeld met Digitale Stad.

Zij geven aan dat ze het adres nog niet hebben opgeleverd, en dat ook niet aan KPN hebben gecommuniceerd. Ook staat ons adres in de planning op Q2 / Q3 2023. Dus niet binnen enkele maanden. Waar gaat dit dan fout?

Hopelijk wordt het geen kastje naar de muur verhaal.

@Ward_ : Vanuit KPN moet het technisch toch gewoon te activeren zijn? wordt het echt hard administratief geblokkeerd? Klinkt een beetje als “Computer says No…..”


Eerst wat achtergrondinfo:

*KPN hanteert een beleid met zo min mogelijk koper en zo min mogelijk investeringen, als er a glasvezel ligt of zeer binnenkort komt. En wil je dit als klant toch, dan kan je een betaalde aansluiting aanvragen (geldt niet voor jou want jij hebt die al). Het is dus geen “Computer says No…..” maar een bewust beleid. Maar da uiteraard wel op basis van de zichtbare gegevens/datums.

*Digitale Stad maakt gebruik van de netwerkdatabase van KPN Netwerk omdat deze direct gelinkt staat aan alle ordersystemen van KPN Wholesale en andere operators. Dat scheelt voor Digitale Stad een boel ontwikkelings- en beheerskosten.

 

Met bovenstaande informatie in het achterhoofd:  Jouw screenshot laat zien dat FttH beschikbaar is. Dat kan alleen als de geplande opleverdatum in de netwerkadministratie van KPN Netwerk binnen 4 maanden staat. Dat het in de planning van Digitale Stad zelf op Q2 of Q3-2023 staat kan prima, maar KPN kan zich alleen informeren middels die netwerkadministratie van KPN Netwerk. En die moet door Digitale Stad zelf dagelijks worden bijgehouden.

 


Eerst wat achtergrondinfo:

*KPN hanteert een beleid met zo min mogelijk koper en zo min mogelijk investeringen, als er a glasvezel ligt of zeer binnenkort komt. En wil je dit als klant toch, dan kan je een betaalde aansluiting aanvragen (geldt niet voor jou want jij hebt die al). Het is dus geen “Computer says No…..” maar een bewust beleid. Maar da uiteraard wel op basis van de zichtbare gegevens/datums.

*Digitale Stad maakt gebruik van de netwerkdatabase van KPN Netwerk omdat deze direct gelinkt staat aan alle ordersystemen van KPN Wholesale en andere operators. Dat scheelt voor Digitale Stad een boel ontwikkelings- en beheerskosten.

 

Met bovenstaande informatie in het achterhoofd:  Jouw screenshot laat zien dat FttH beschikbaar is. Dat kan alleen als de geplande opleverdatum in de netwerkadministratie van KPN Netwerk binnen 4 maanden staat. Dat het in de planning van Digitale Stad zelf op Q2 of Q3-2023 staat kan prima, maar KPN kan zich alleen informeren middels die netwerkadministratie van KPN Netwerk. En die moet door Digitale Stad zelf dagelijks worden bijgehouden.

 

Helder Ward,
Dank!


Door wat bellen en wat hulp van @Ward_ , lijkt FTTH nu op onbeschikbaar te staan.

FttH Beschikbaar     small_red_cross-26fe90cc6dcbd5be856dc28369a363afbdb31f799b26f69a32175e16d12e2cfc.png

 

Ik ga het verzoek eens opnieuw inschieten bij de servicedesk