Skip to main content

Goedendag,

Mijn internetsnelheid is naar mijn inziens dermate laag (+- 15 mbps), en hier heb ik mij ook destijds bij neergelegd aangezien er ook door een medewerker van KPN verteld werd dat dit het absoluut haalbare was.

Echter zie ik op fourstack dat dit wel degelijk bijna verdubbeld kan worden middels pairbonding.

 

Nu vraag ik mij dus af waarom dit niet standaard dubbel aangesloten wordt, want 15 mbps is toch niet meer van deze tijd.

 

Zou dus graag willen weten of en hoe snel dit gerealiseerd kan worden.

 

Mvg Kevin

Hallo @Kevin112 , niet iedereen heeft een hogere snelheid nodig en bij veel mensen is de standaard snelheid hoger omdat ze dichter bij de centrale wonen.

Verder is pairbonding=een hogere snelheid waar een meerprijs voor geldt.

Monteurs komen niet onnodig aan huis i.v.m. corona, wat wèl nodig is voor aansluiten.

Kijk maar eens in MijnKPN of je al weer een hogere snelheid kunt bestellen.

 


Bij mij is er ongeveer 2 weken geleden een monteur langs geweest ivm problemen met de modem, dus hebben we dit samen uitgezocht en een en ander geprobeerd.

 

Het gaat er mij juist om dat ik zelf het minimale abonnement heb van 50 mbps, maar dat ik maar een snelheid haal van max 15 mbps wat met pairbonding dus opgelost kan worden.

 

De betreffende monteur gaf aan dat dit kosteloos aangepast kan worden aangezien ik wel al een dubbele lijn in huis krijg.

 

Natuurlijk kan ik een hogere snelheid bestellen, maar dit gaat nooit over alleen een koperlijn.


Hallo @Kevin112 , hier maak je een denkfout, je hebt geen minimale snelheid van 50Mbit/s maar een snelheid TOT 50Mbit/s. Wat ik al eerder schreef, de werkelijke snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale of de straatkast, als deze de centrale vervangt.

Bij mij is vorig jaar de straatkast gemoderniseerd, had eerst ook ongeveer dezelfde snelheid als jij en haal nu bij mijn 50Mbit/s-abo netto 60down/30up, ik kan tegen meerprijs opwaarderen naar 100Mbit/s en via pairbonding naar 200Mbit/s. Dus dat via een ‘koperlijntje’ geen hoge snelheden te behalen zijn klopt niet.

Als ik jou was zou ik dan gewoon pairbonding aanvragen, er moet dan in de centrale (kast) wat aangepast worden en een monteur moet bij jou via een Y-kabel een verbinding met je modem maken.

 


Ha @Kevin112, welkom! Inmiddels komen monteurs wel weer wat meer aan huis, ook voor dit soort dingen! Ik heb het bij dezen dan ook voor je aangevraagd. Je krijgt bericht over wanneer de monteur komt 🙂. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden!


Beste Marcia,

 

Ik heb inmiddels ook al contact gehad met de klantenservice en die gaf aan dat dit vanaf 1 oktober ingepland kon worden dus hou dit in de gaten.

 

Wel heb ik zojuist een mail gekregen met dat mijn verbinding geupgrade gaat worden en dat dit inmiddels ook al gereed is.

Alleen staat er ook in dat de nieuwe snelheid max 12 mbit/sec is terwijl dit dus niet veranderd is.

 

Met vriendelijke groet,

Kevin.


Verwarring alom hier! De aanvraag lijkt inderdaad niet goed gegaan te zijn, terwijl ik wel begrepen heb dat het inmiddels weer mogelijk moet zijn. Mijn collega @Erwin_ en ik komen er niet uit en schakelen een hulplijn in. Zodra we meer duidelijkheid hebben, laat ik het weten. Excuses!


Even een update van ons: we hebben inhoudelijk nog geen duidelijkheid, maar wel bevestiging dat het uitgezocht wordt! Als er meer duidelijkheid is, kom ik er bij je op terug!


@Kevin112 even een berichtje van mijn kant! We zijn nog steeds in afwachting van bericht of het nu kan of niet. Er is op dit moment ontzettend veel vraag naar een monteur bij storingen en nieuwe aansluitingen. Daarom zijn op dit moment betaalde servicemonteurs niet aan te vragen. Het lijkt erop dat pairbonding voor bestaande klanten onder andere om deze reden nog steeds niet aangevraagd kan worden. Ik hou je op de hoogte!


In ieder geval bedankt voor de update.


Marcia,

 

Inmiddels al weer enige tijd geleden, is er al meer duidelijkheid of en wanneer dit uitgevoerd kan worden?


Ja en nee! Ik had het even moeten melden. Het lijkt in jouw specifieke situatie lastiger om pairbonding aan te vragen i.v.m. de locatie. Het is mij niet helemaal duidelijk wat we voor je kunnen doen: of we het later aan kunnen vragen of dit handmatig geregeld moet worden of dat er nog een andere optie is. Daarover heb ik zojuist om opheldering gevraagd. Zodra ik meer weet, kom ik er bij je op terug. 


Ik heb slecht nieuws, Kevin.. Het gaat dit jaar sowieso niet lukken om pairbonding op jouw adres aan te vragen. Wellicht volgend jaar wel, maar daar kan ik op dit moment echt niets over zeggen. Ik stuur je een privébericht met meer inhoudelijke informatie.Â