Skip to main content

Heb nu 100Mbps verbinding via experiabox 12 en aan gesloten met 2 super wifi.

Ik heb gevraagd voor een 200Mbps verbinding heeft altijd goed gewerkt.

Het israpunt zit in de huiskamer. Nu komt een monteur die de aansluitingen aanpast en er wordt een V10 modem gestuurd dit wil ik niet wil en dus afzeggen en bij de 100Mbps verbinding blijven.

Telefonisch contact met een medewerker gehad en zei dat de experia 12 hiervoor gebruikt kan worden. Vandaag gechated en hierbij ook bevestigd dat de  experiabox V12 gebruikt kan worden. Toch een beetje het gevoel dat ik door kpn in de maling wordt genomen.

Volgens mij werkt de experiabox 12  dan op halve snelheid en dus weer terug naar 100Mbps voor meer geld.

Welke KPN moderator kan mij advies geven zeg voorlopig maar de monteur af.

Dat klopt @toniol 

De Experia Box v10 is enige die pairbonding ondersteunt. De KPN Box 12 is daar niet geschikt voor, die werkt alleen op één aderpaar. 

Waarom wil je eigenlijk geen v10? Dat is volgens velen het beste modem van KPN, waar alle kinderziektes nu wel uit zijn.


@toniol RBxx Heeft gelijk alleen de v10 is geschikt gemaakt voor Pairbonding, v12 is hier inderdaad niet geschikt voor.

Dus als een Klantenservice medewerker beweert dat het wel zo is dan is dit niet incorrect


Jammer weer dat iemand van de klantenservice bevestigd dat een V12 dit ook kan..
Alleen een Fritzbox of Experia V10 is hier geschikt voor.

 


Ik bedoelde natuurlijk te zeggen  als een Klantenservice medewerker beweert dat het wel zo is dan is dit niet correct


Jammer weer dat iemand van de klantenservice bevestigd dat een V12 dit ook kan..
Alleen een Fritzbox of Experia V10 is hier geschikt voor.

 

Dan blijkt het maar weer dat je op de klantenservice ook niet kan bouwen, of het is hun niet gezegd. Ik weet niet precies hoe het gaat, maar helaas waren ze hiervan niet op de hoogte. 🤔😉


Bedankt voor de reacties, het bevestigd alleen maar dat er geen eerlijke voorlichting wordt gegeven.

Soms als het hun uitkomt houden ze de klant voor dom om van het gezeur af te zijn.

Heb nu een netwerk opgebouwd met V12 en een switch met 2 wifi- extenders (superwifi) en 2 4k stb's als de wijziging doorgaat weer bijna alles opnieuw instaleren.

Op het ogenblik baal ik van KPN, wacht nog even af en anders naar een andere provider.

Groetjes,

Ton 70++


Bedankt voor de reacties, het bevestigd alleen maar dat er geen eerlijke voorlichting wordt gegeven.

Soms als het hun uitkomt houden ze de klant voor dom om van het gezeur af te zijn.

Heb nu een netwerk opgebouwd met V12 en een switch met 2 wifi- extenders (superwifi) en 2 4k stb's als de wijziging doorgaat weer bijna alles opnieuw instaleren.

Op het ogenblik baal ik van KPN, wacht nog even af en anders naar een andere provider.

Groetjes,

Ton 70++

V10 erop, wifi uit, superwifi’s blijven werken zoals ze nu ook doen, stb’s gaan het ook vanzelf doen. Er hoeft niks "opnieuw geïnstalleerd " te worden, en je Internet word 2 keer zo snel. Eigenlijk niks aan de hand dus.


Hoi @toniol Het is inderdaad slordig dat je de verkeerde informatie krijgt, maar KPN beschuldigen van oneerlijkheid gaat me wat te ver. Er is alleen heel duidelijk een gebrek aan parate kennis en/of training bij de betreffende medewerkers.

De installatie van de v10 is minder ingrijpend dan je denkt. Deze werkt ook prima samen met de genoemde randapparatuur. De installatiemonteur die de pairbonding komt aansluiten zal na het aansluiten van de benodigde Y-kabel jou daar ook wel bij willen helpen.


Als het zo is dat alles zonder problemen omgezet kan worden en met wat hulp van de monteur, wil ik daar wel in meegaan.

Wacht nog even advies van een moderator kpn af.

Bedankt


Als ik nieuwe klant ben dan wordt voor de 200Mbps verbinding een experiabox 12 gezonden op mijn adres.

Heeft ook altijd goed gewerkt op 200Mbps.

Als pairbonding voor betere stabiliteit ineens verplicht is zie ik hier vanaf.

Overleg wel morgen telefonisch met de klantenservice,

Zal een pittig gesprek worden.


Hallo @toniol 

Sorry, maar nou ben ik het spoor bijster. Wat is het nu, 100 of 200Mbps?
Het verhaal begint met “heb nu 100” en nu komt opeens “altijd goed gewerkt op 200”

Even voor de duidelijkheid. Vul op https://tele2-fpi-info.fourstack.nl eens jouw postcode, huisnummer in en laat hier een screenshot daarvan zien. Poets de privégegevens wel even weg. Dan zien we wat er op jouw adres mogelijk is.

 

 


Klopt ik heb nu de 100 verbinding, maar ik heb 3 jaar de 200 verbinding gehad zonder pairbonding.

Verdeelkast ca 200m van mij vandaan en met glasvezel  van de oude wijkcentrale, uiteraard koper naar de huisaansluitingen met vdsl+ 

 


Ok @toniol dat is duidelijk, en was dat op jouw huidige adres met Vplus? Dan zou dat natuurlijk ook nu weer moeten kunnen. En dus ook met de KPN Box 12 zonder bonding.

Ik zelf kan op mijn adres ook zo’n 188 Mbps krijgen zonder bonding. Met bonding: 218 Mbps.


Ja was op hetzelfde adres, met de ethernetverbinding was de snelheid zelfs 205Mbps

Nu voor de 100Mbps verbinding geeft deze een snelheid van 120 aan.

Ton


Nou begrijp ik de verwarring bij klantenservice ook iets beter. Bij VDSL2 betekent 200 Mbps bonding. Maar bonding is nu niet nodig en dan kan de KPN Box 12 wel gebruikt worden.


VDSL2 is geen bonding.


VDSL2 is geen bonding.

Je hebt helemaal gelijk, maar ik drukte me wat ongelukkig uit. Sorry :blush:
Bij VDSL2 is voor 200Mbps bonding noodzakelijk, maar met Vplus lukt dat via één aderpaar.

Dat had ik willen zeggen.


Ligt aan afstand, theoretisch is 250mb haalbaar met VDSL2.
Bij veel woningen gaan ze ook geen 2de lijn meer inschieten, mocht klant bonding willen.
(Ook niet herstellen)


Inmiddels de V10 experiabox aangesloten en nam automatisch de instelling van het vorige modem over.

Ook de super wifi werkt zonder de instellingen te veranderen.

Wacht nu op de monteur voor de pairbonding afspraak op donderdag.

Dus alles toch meegevallen.