Skip to main content

Ik heb afgelopen week mijn Internet/TV verlengd , hiervoor heb ik een nieuwe TV+ box ontvangen. Mijn wijziging is actief (volgens de bestelstatus) 14 Augustus.
13 Augustus krijg ik de melding dat alles gereed is en ik de TV+box kan aansluiten. Ondertussen gedaan, nu heb ik wel het pluspakket gekregen maar mijn snelheid is nog steeds 200mbit ipv de gevraagd 1gbit.

En als ik in mijn KPN app gaat kijken staat daar ook nog steeds het oude abbo (zowel via de App als PC).

Ik zie ook dat mijn modem vannacht 00.10 opnieuw is gestart.

Waar gaat het niet goed.? Moet ik geduld hebben? Of moet er nog ergens een vinkje gezet worden? 
Wie o wie kan mij helpen?

 

Zo jammer dat de KPN Chat weg is… Was toch wel erg handig.

Hallo @ducky019 haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart. Herstart daarna de modem/router even en doe weer en bekabelde snelheidstest. Haal je nu de bestelde snelheid? Moet rond de 930/930Mbit/s kunnen liggen.

 


@JanD  er lijkt iets gebeurt te zijn. Moet nog ff bedraad proberen.


@JanD Nee valse hoop. Snelheid is nog steeds gelijk. Over de wifi leek het even sneller te gaan maar bekabeld is er niets veranderd 


Ik zal rustig moeten wachten totdat er een modje reageert. En anders morgen even bellen..

 


Vandaag de melding gehad dat mijn wijziging is door gevoerd en gereed is. Als ik in mijn KPN app kijk klopt dit ook maar ik zie het nog niet terug in de snelheden. Download zit tussen de 350-400 en upload heel onregelmatig de ene keer nog geen 150 en de andere keer tikt hij de 300 aan.?

En Ja alles is bekabeld getest.

Heel vervelend dit.


Hey @ducky019, het gebeurt wel eens vaker dat een order met ietwat vertraging gereed gemeld wordt. Ik zie hem hier nu completed staan, dus van daaruit zou alles goed moeten werken. Alleen, jij ervaart bekabeld nog niet de juiste snelheden. Toch even de open deur intrappen: de computer waarmee je dit meet kan Gigabit aan? En je gebruikt de KPN speedtest en/of Ookla?


@Erik_  ja en het is een dubbele deur . het  pakket is inderdaad later aangezet maar ook de snelheid was een dag later pas actief. Ondertussen verschillende testen gedaan ook met verschillende opstellingen. 

De snelheid is er, getest met een gamePC rechtstreeks gekoppeld aan de Experiabox V10.

Ik heb ook een Mesh systeem (niet van KPN) en daar blijkt de vertraging in te zitten. Ondanks wel of niet bekabeld na ieder punt zit er gewoon verlies in. En dat zag ik niet op mijn eigen want de snelheid bleef het zelfde na activering nieuw pakket.

 

En Ja alles wordt hier getest met Ookla/KPN test.

 

Maar conclusie alles werkt maar behoren ik heb alleen een hoop werk om extra kabels trekken.😃


Ah, mooi zo! Fijn dat je de bottle neck gevonden hebt 👍🏻