Skip to main content

Ik kom van ziggo. Daar had ik 1 netwerknaam voor 2.4 mhz en 5g mhz. Is het bij het kpn v12 modem ook verstandig om 1 netwernaam te gebruiken. De verbonden apparatuur moet dan wel automatisch met het sterkste netwerk verbinden.Dat gebeurde nl bij ziggo via smartwifi.

 

Bij de KPN Box 12 is er standaard 1 naam en wachtwoord voor beide banden @koekei 

Er bestaat apparatuur, meestal van inferieure B- of C-kwaliteit die enkel op de 2,4-band werkt en geen onderscheid kan maken tussen de 2,4- en de 5.0-band. Dan kun je binnen de modem/router de zogenaamde ‘extra wifi’ activeren en daar een aparte 2.4-band voor dat soort apparatuur inrichten.

 


Extra wifi ssid voor 2.4 kun je toch ook instellen in het kpn v12 modem....??

Bij mijn ziggo modem heb ik ook 1 netwerknaam en pakt de 2.4 mhz apparatuur automatisch de ze band.…zou heel mooi zijn als kpn modem dit ook doet hoop ik..…

 

 


Extra wifi ssid voor 2.4 kun je toch ook instellen in het kpn v12 modem....??

Bij mijn ziggo modem heb ik ook 1 netwerknaam en pakt de 2.4 mhz apparatuur automatisch de ze band.…zou heel mooi zijn als kpn modem dit ook doet hoop ik..…

 

Dat schrijf ik ook in mijn reactie @koekei :

Dan kun je binnen de modem/router de zogenaamde ‘extra wifi’ activeren en daar een aparte 2.4-band voor dat soort apparatuur inrichten.


Dus met andere woorden 1 netwerknaam verbind niet met 2.4 mhz apparatuur...??


Dus met andere woorden 1 netwerknaam verbind niet met 2.4 mhz apparatuur...??

Jawel standaard staat 2.4/5ghz op 1 naam en normaal gesproken werkt dit voor het gros van de apparatuur. Echter soms zijn er apparaten die ergens dwars liggen en alleen een separaat 2.4Ghz wifi netwerk willen zien. Voor die situaties kan dan extra wifi functie worden gebruikt. Maar dit is puur optioneel indien noodzakelijk.


Ik gebruik nu nog het ziggo modem met 1 netwerknaam en daar hebben mijn 2.4 mhz apparaten geen moeite mee ,dat is net als de kpn v12 modem ook een sagemcom....ga er vanuit dat dit daarom bij kpn 1 netwerknaam ook geen problemen zal opleveren…

 


Ik gebruik nu nog het ziggo modem met 1 netwerknaam en daar hebben mijn 2.4 mhz apparaten geen moeite mee ,dat is net als de kpn v12 modem ook een sagemcom....ga er vanuit dat dit daarom bij kpn 1 netwerknaam ook geen problemen zal opleveren…

 

Maar wat ik al eerder schreef, stel dat jouw apparatuur dat onderscheid bij KPN niet kan maken, om wat voor reden dan ook, je de mogelijkheid hebt om extra wifi aan te maken met gescheiden banden. @koekei 


Hi @koekei, welkom op onze community. 

Ik verwacht niet dat het een probleem zal worden als je apparatuur het nu ook goed pakt, het gaat vaak mis bij apparatuur die dit onderscheid zelf niet kan maken. 

Dan kun je binnen de modem/router de zogenaamde ‘extra wifi’ activeren en daar een aparte 2.4-band voor dat soort apparatuur inrichten.

En mocht het toch gebeuren, dan is dit inderdaad ook mogelijkheid. Dankjewel @Nomen Nominandum voor deze tip.