Skip to main content

Goedendag,

Sinds deze week ondervindt mijn partner problemen met de wifi verbinding op zijn telefoon. Mijn telefoon heeft gewoon altijd verbinding met wifi, ook als zijn telefoon dit niet heeft.

Hierdoor ging zijn mobiele bundel gigantisch snel op en geeft de telefoon steeds aan: inloggen bij netwerk. Als je daarop drukt, kom je op de pagina van t-mobile (mobiel abonnement). We zijn al bij t mobile geweest en zij zeggen dat het niet aan de sim ligt.

Echter kan de telefoon zich wel verbinden met mijn mobiele hotspot.. 

Mijn vraag is nu of er misschien iemand is die hier mee te maken heeft gehad of er verstand van heeft en mij kan vertellen waar dit nu aan ligt. Ligt het aan de telefoon, kpn thuis of aan t-mobile mobiel abonnement?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken en de hulp

 

Groetjes Priscilla

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

Hoi @Priscillaver ,

Is er iets gewijzigd in het netwerk en/of telefoon sinds dit speelt?

Welk modem heb je?En heb je versterkers?


Welkom op het forum @Priscillaver. Het zal in ieder geval niet aan het mobiele abonnement of de simkaart daarvan liggen inderdaad. Een Wifi verbinding wordt gemaakt door het toestel zelf, ook als er geen simkaart in zit kan dat. Het zou aan het toestel kunnen liggen of aan het Wifi netwerk, al zou je verwachten dat jouw toestel ook niet kan verbinden als het aan het Wifi netwerk ligt. Zou je de vragen van Martijn kunnen beantwoorden en daarbij ook vertellen wat voor type toestel jullie beide hebben? Het kan zijn dat de netwerkinstellingen van zijn toestel gereset moeten worden en dat het daarna wel weer lukt. Dit kan je vinden in de instellingen: 

Bij deze reset gaat verder niets verloren, alle andere instellingen op het toestel blijven bewaard.