Skip to main content

Je kunt het verhaal eigenlijk niet geloven maar toch ga ik het vertellen! Bij onze alleenstaande buurvrouw van 91 jaar oud die net na een hersenbloeding thuis is gekomen werd door KPN een nieuw modem geïnstalleerd. Prima zou je zeggen maar haar telefoonaansluiting is weggehaald. De reden van de monteur was dat hij hier geen verstand van heeft en dat hij hier niets aan kan doen en vervolgens vertrok. Buurvrouw lichtelijk in paniek want wat moet ik zonder vaste telefoonaansluiting. Dikke pech. Vervolgens heb ik KPN gebeld en werd geholpen door een medewerker die alleen een afspraak kon maken voor 3 dagen later. Dat betekent dat de buurvrouw 3 dagen zonder telefoon zit en bij een eventuele hulpvraag niets anders kan doen dan een alarmknop te activeren waardoor thuiszorg te hulp kan komen. De medewerker was niet van plan om enige oplossing te zoekenen of aan te dragen en bleef maar zeggen dat vrijdag de eerste de beste dag was dat het probleem verholpen zou kunnen worden. Schandalig dat KPN zo omgaat met haar klanten. Tussen neus en lippen door werd gebrek aan personeel nog even vermeld, maar dat heeft mijn inziens niets te maken met de kennis van het personeel wat de installatie kwam doen. Oh ja een mens van 91 voor een paar dagen de werking van een mobieltje aan te leren is onbegonnen werk, dus…..is dat ook geen oplossing. 

Hallo @BuurmanWouter 

 

I.d.d. helemaal niet goed hoe dat is gegaan en dat ze zonder werkende telefoon en alarmknop is achtergelaten.

Gelukkig dat ze jou als buurman heeft.

Van de telefoon aansluiting snap ik niet helemaal, wat is er weggehaald, aansluiting in de muur?

Op het modem wat ze nu gekregen heeft zitten aan de achterkant 2 groene telefoonpoortjes, kan je daar haar telefoon en alarmknop op aansluiten?

Waarschijnlijk werkt er maar 1 van beide poorten, meestal werkt alleen Phone1 maar het komt ook wel eens voor dat het alleen op Phone 2 werkt en soms werken beide.


In de meterkast is alles betreffende de telefoonaansluiting weggehaald daarom in het huis op de zogenaamde telefoonstopcontacten geen signaal. Dat er achter in het modem een stekker kan is mij wel bekend echter een telefoon in de meterkast plaatsen terwijl je zeer grote moeite hebt om te lopen lijkt mij niet de oplossing 😤normaal heeft zij 2 telefoons 1 in slaapkamer en 1 in zitkamer


Ja, dat is niet echt handig met vaste toestellen, met een dect basisstation had dat wel gekund.

Hopelijk reageert er nog een KPN medewerker hier vandaag die het proces iets kan versnellen om haar weer van een werkende telefoon te voorzien.

 

Bijgewerkt:

Mentions verwijderd.

 


Vandaag zie ik het zeker niet meer lukken en als het goed is komt men morgen tussen 12:00 & 14:00 uur. We wachten af of er een KPNmonteur komt die verstand van telefoonaansluitingen heeft🥹


Oh, ik dacht dat het pas maandag zou gebeuren.

Die monteur kan het vast wel oplossen.

Laat nog even weten of het allemaal gelukt is.


Ik heb aan de bel getrokken bij de moderators. Hoop op een snelle reactie. 


Hoi @BuurmanWouter, welkom op het forum! Wat je beschrijft verdiend inderdaad geen schoonheidsprijs. Ik begrijp uit je latere reactie dat de monteur morgen komt? Want in dat geval kan ik hier inderdaad niets meer aan versnellen. Ik verwacht ook wel dat de monteur morgen hier bij kan helpen. Wil je laten weten hoe het afloopt?


👍


Zo is vandaag opgelost door de KPN monteur, gelukkig maar en nu de vorige monteur maar een bijscholing geven. Fijne dag aan een ieder. BuurmanWouter


Goed om te horen, Wouter. En ik ga er wel vanuit dat de monteur die het opgelost heeft ook feedback zal geven over/aan de eerdere monteur.