Skip to main content

Ik heb op 10 maart internet besteld van KPN. Bij het bestellen stond dat de verwachte ingangsdatum op 28 maart zou vallen.

Echter stond er in de volgende mail het volgende:

  • Dat KPN verwacht op 24 maart mijn woning op glasvezel aan te sluiten;
  • Dat hierna mijn internet op 14 juli geactiveerd wordt.

Dit vind ik wel heel erg lang duren, een aantal dagen zonder internet is prima, maar meerdere maanden begrijp ik niet. 

Daarnaast staat er, als ik mijn bestelling volg via de link in de email, dat mijn bestelling geannuleerd is. Ik heb hier echter geen email over ontvangen. Na telefonisch contact blijkt het dat mijn bestelling toch niet geannuleerd is, maar dat dit nog niet verwerkt is in het systeem? Allemaal erg verwarrend.

Hoe kan ik zeker zijn dat mijn bestelling niet geannuleerd is en hoe kan ik eerder internet krijgen? Lijkt mij raar dat dit 3 maanden moet duren. 

Hallo @cvdhs zit er wèl een IS/RA-punt in je huis voor een koperaansluiting, zie onderstaand voorbeeld:

Dan zou KPN je toch vast op koper aan kunnen sluiten via een zogenaamde xDSL-verbinding?

 


Dag @cvdhs begrijp ik het goed dat je nu nog geen glasvezelaansluiting in huis heb? De planning van de aanleg veranderd vaak. Wat zegt www.kpnnetwerk.nl over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in.  Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice?


Op de website die je stuurde staat dat ik binnen 2 weken aangesloten word op glasvezel. Het gaat om een woning waar ik zelf pas over een week naartoe verhuis. 

Ik heb momenteel geen eigen internet abonnement, dus ook geen overstapservice gebruikt. 

Ik snap verder ook niet waarom er eerst glasvezel aangesloten moet worden voordat ik internet kan krijgen. 


Hallo @cvdhs zit er wèl een IS/RA-punt in je huis voor een koperaansluiting, zie onderstaand voorbeeld:

Dan zou KPN je toch vast op koper aan kunnen sluiten via een zogenaamde xDSL-verbinding?

 

Dat weet ik niet meer (ik verhuis over een week pas) maar ik ga ervan uit van wel. Dat was dus ook mijn gedachte


Ik denk dat die 14 juli een tijdelijke datum is tot de aanleg van de aansluiting is gerealiseerd en naar voren geschoven wordt als de glasvezelaansluiting er is. Kpnnetwerk is het bedrijf die de aansluiting aanlegt en indien gereed dit doorgeeft aan kpn de provider zodat die het signaal kan gaan leveren. Heb je al gebeld met de klantenservice of er tijdelijk over koper geleverd kan worden?


Thanks, dat verklaart al een hoop.

Ik zal dan inderdaad ook bellen om te vragen of er tijdelijk koper geleverd kan worden. 


Het nummer van de klantenservice is 0800-0402.  Gratis nummer. 


Hoi @cvdhs, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al een flink eind op weggeholpen heeft! 
Ik denk ook dat het het snelst is even te bellen met ons.
Ben je er inmiddels uit waar het hem in zit?


Ik heb net gebeld en het ligt inderdaad aan het glasvezel. Mij is ook meteen verteld dat als koper of coax een optie geweest zou zijn, dit dan aangegeven zou zijn door KPN, en dat dit dus niet mogelijk is. 

Conclusie: Ik heb nu nog steeds geen idee wanneer ik internet kan verwachten van KPN, en of ik mijn bestelling niet better kan annuleren. 


Ik heb even meegekeken en voor zover ik kan zien ligt er wel koper op jouw adres. Nou wordt er wel altijd automatisch gekozen voor glasvezel als dat binnen aanzienbare tijd leverbaar is maar 3 maanden is wel érg lang.

Hier is wel een proces voor maar daarvoor moet de huidige bestelling geannuleerd worden en opnieuw ingevoerd worden voor de koperaansluiting. Dit kan ik helaas niet voor je doen, dit moet telefonisch via de afdeling opzeggingen op 0800-0402