Skip to main content

Kan de glasvezelkabel van de FTU TK01 naar modem vervangen worden door een langere kabel. Zo ja, wat heb je daar voor nodig?

Een langer kabel


Kan misschien, maar dat is denk ik niet de bedoeling. U kunt de kabel tussen het glasvezelmodem en de Experiabox wel langer maken. Of heeft u een eigen modem die u direct aangesloten heeft zonder glasvezelmodem er tussen?


Je kunt rustig een langere glasvezel patchkabel gebruiken maar die zal je dan wel zelf aan moeten schaffen.


Vaak ben je te bang😉


Kan de glasvezelkabel van de FTU TK01 naar modem vervangen worden door een langere kabel. Zo ja, wat heb je daar voor nodig?

Hallo @vismj , dat is geen glasvezelkabel, maar een netwerkkabel (LAN-kabel).

Die kun je in iedere lengte kopen, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

 


Hallo @vismj , dat is geen glasvezelkabel, maar een netwerkkabel (LAN-kabel).

Dat is weldegelijk een glasvezelpatchkabel. Alleen als over de FTU een NTU geschoven is betreft het een UTP patchkabel.


Heb zelf een XS4All abo. Met infra van KPN. Dus vanaf KPN FTU een glasvezelkabel naar de Fritz!box 5490 van XS4All. Ik wil graag deze fritz!box buiten de meterkast plaatsen in een aparte patchkast naast de meterkast.

Zomaar een langere kabel aanschaffen is volgens mij iets te makkelijk. Krijg de indruk dat het geheel uit meerdere onderdelen bestaat: Cover, verloopstukje en glaskabel.


Hallo @vismj als je klant bent van xs4all kun je je beter bij xs4all met dat soort vragen melden.

 


Het is allemaal zeer eenvoudig, gewoon een langere glasvezelpatchkabel met de juiste connectoren aanschaffen.


En dat is nu de vraag. Welke connectoren? Er is behoorlijk wat variatie hierin.


En dat is nu de vraag. Welke connectoren? Er is behoorlijk wat variatie hierin.

Het zal een SC/APC patchkabel moeten zijn immers zowel de FTU TK01 als de FRITZ!Box 5490 hebben, als ik de documentatie mag geloven, SC/APC poorten.