Skip to main content

Oh en kan iemand me ook helpen met het volgende: Ik heb mijn pc en laptop verbonden via een utp kabel met een draadloos superwifi punt. Dit wifipunt is dus niet met een kabel verbonden aan de box12. Als ik de pc en laptop opnieuw opstart of uit slaapstand haal, dan wordt er via de kabel geen internet gevonden. Ik moet dan eerst weer connecten met wifi voordat het internet het via de kabel het weer doet. Soms werkt ook dit niet en moet ik bijvoorbeeld eerst de kabel unpluggen, en dan werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Waar kan dit aan liggen?

 

*Admin: Afgesplitst en eigen topic voor vraag aangemaakt. 

Hoi @Niekolaas, welkom op ons forum! Ik heb hier niet zo direct een verklaring voor. Heb je dit ook als je alleen de PC of laptop verbonden hebt? En de andere dus ontkoppeld?
In principe staat alles over superwifipunten in ons kennisbank artikel!:

 


Ja het gebeurt ook als ik alleen de pc of laptop heb gekoppeld. Meestal staat ook alleen of de pc of de laptop aan. 


Duidelijk, hoe branden de lampjes op je superwifi? En zit daar verschil in vóórdat je de PC aan doet en daarna?


Het lampje is de hele tijd groen. Er verandert niets. 


Duidelijk, dat sluit ook het een en ander wel uit. Ik heb nog wel een paar vervolgvragen.

  • Heb je de apparaten met een switch op je superwifpunt of heb je een superwifipunt2 met een apparaat in allebei de poorten? Als je een switch gebruikt, kun je het dan eens zonder proberen?
  • Kun je ook je superwifipunten eens omwisselen van plek met elkaar om die uit te sluiten?
  • Kun je het eens testen met een superwifipunt bekabeld op je experiabox en de laptop/pc?
  • Wat gebruik je verder nog voor netwerkapparatuur? 

Kijk eens op pc en laptop bij de netwerkadapter (Windowstoets+X → Computerbeheer → Apparaatbeheer → Energiebeheer) of de  optie “De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen” is uitgevinkt.

Het wil nogal eens problemen geven als het wel is aangevinkt.


  • Heb je de apparaten met een switch op je superwifpunt of heb je een superwifipunt2 met een apparaat in allebei de poorten? Als je een switch gebruikt, kun je het dan eens zonder proberen? Ik gebruik geen switch.
  • Kun je ook je superwifipunten eens omwisselen van plek met elkaar om die uit te sluiten? Heb ik al gedaan, maakt geen verschil.
  • Kun je het eens testen met een superwifipunt bekabeld op je experiabox en de laptop/pc? Moet ik nog even testen.
  • Wat gebruik je verder nog voor netwerkapparatuur? Een paar Sonos speakers, een aantal hue lampen/bridge, thermosstaat, airco, en tv. 

Ik moet zeggen dat het internet me ook nog echt tegenvalt. Ik heb 3 Superwifi versterkers, maar haal maar 50mbit tot 200mbit download snelheid, terwijl ik glasvezel internet heb. Ik had gehoopt dat het met de nieuwe update van de modem sneller zou worden, maar dat is helaas niet het geval. 

 


Ik moet zeggen dat het internet me ook nog echt tegenvalt. Ik heb 3 Superwifi versterkers, maar haal maar 50mbit tot 200mbit download snelheid, terwijl ik glasvezel internet heb. Ik had gehoopt dat het met de nieuwe update van de modem sneller zou worden, maar dat is helaas niet het geval. 

 

 

Wat voor abbonementssnelheid heb je dan?

Laptop bekabeld aan de Box12 -> speedtest -> hoeveel haal je dan?

Waar staan die 3 Superwifi’s en waar staat de Box12?


Misschien dat de community nog iets weet maar ik vrees dat ik hier vanuit KPN ook verder niet echt een verklaring of oplossing voor heb.

Wat betreft de snelheden, 50-200 zijn voor wifi geen gek lage snelheden maar als je abonnement meer toestaat zou je met de plaatsing een aardig verschil moeten kunnen maken.