Skip to main content

Ik heb een dubbele betaling in maand juni… blijkt dat kpn dat niet terug kan herhalen. Bewijs van betaling accepteer ze niet want Ester (de medewerker) zei dat het eerder is vervalste bewijs aangetoond 😳🙄

ik kan en mag blijkbaar niet vertonen dat ik deze betaling uitgevoerd heb (via de bank. 🤔) en ze hebt me geadviseerd om mijn bank te bellen om te vragen waar mijn geld is 🤌🏻🤦🏻‍♀️. Ik vind dit heel erg dom eerlijk te zijn… hoe zo heb jullie geld binnen maar het is niet meer te herhalen van waar en wanneer???? En hoe is nu aan te tonen dat ik wel twee keer in een maand betaald heb??????? 

Hallo @Mihaela123 

Gaat het om handmatige betalingen of zijn het incasso betalingen?
Heb je ook gekeken of de incasso in mei wel gelukt is, zoniet dan doen ze een tijd later nog een 2de incassopoging en die kan dan net in juni vallen.
Zijn de factuurnummers wel hetzelfde van beide betalingen?


dat ik deze betaling uitgevoerd heb (via de bank.

KPN schrijft facturen automatisch af. 

Heb je die 2de n.a.v. bv. een e-mail gedaan? En zelf over gemaakt?

Dan ben je mogelijk slachtoffer van phishing.

Controleer het rekeningnummer waar je naar over gemaakt hebt. Is dat het zelfde als kpn gebruikt om je maandelijkse factuur af te schrijven?

Deze valse e-mail is bijvoorbeeld half oktober rond gegaan.

bron: kpn.com/valseemail


Hallo @Mihaela123, welkom. 

Heb je de tips van @PeterG al bekeken? 

dat ik deze betaling uitgevoerd heb (via de bank.

KPN schrijft facturen automatisch af. 

Heb je die 2de n.a.v. bv. een e-mail gedaan? En zelf over gemaakt?

Dan ben je mogelijk slachtoffer van phishing.

Controleer het rekeningnummer waar je naar over gemaakt hebt. Is dat het zelfde als kpn gebruikt om je maandelijkse factuur af te schrijven?

Deze valse e-mail is bijvoorbeeld half oktober rond gegaan.

bron: kpn.com/valseemail

Als je geld hebt overgemaakt na aanleiding van een phishingsmail, kan ik je helaas niet compenseren. Echter als je het geld wel over hebt gemaakt naar het rekening nummer van KPN kunnen er de volgende dingen gebeuren: 1. We hebben het bedrag niet kunnen plaatsen, en het bedrag zou inmiddels al weer terug gestort moeten wezen of 2. Het is verrekend met een openstaande rekening. De telefonische helpdesk zou dit voor jou moeten kunnen achterhalen door contact op te nemen met de afdeling betalingen/collections. Mijn collega's zijn te bereiken via 0800-0402.