Skip to main content

Hallo, aanstaande vrijdag wordt mijn installatiepakket geleverd. Na telefonisch contact met een medewerker ben ik erg teleurgesteld want op dit forum las ik dat een monteur 2 stopcontacten in de meterkast plaatst als je er geen hebt. Ik ging ervan uit dat dit bij de installatie garantie hoorde maar helaas, ik kreeg te horen dat ik dit zelf moet regelen. Blijkbaar is er wat veranderd? Of heb ik het verkeerd gelezen en hebben jullie het over een beraalde monteur?

vriendelijke groet Els

Bij klanten die overgaan van koper aansluiting naar glasvezel is het gratis dacht ik. Bij nieuwe klanten weet ik het niet. Het moet sowieso wel makkelijk te realiseren zijn. Een KPN monteur gaat niet uw hele meterkast verbouwen. 


Zie het bericht van DennisA 

 


@DennisA78 ?


Zowel bij nieuwe KPN klanten, als bij bestaande klant die van koper naar glas gaan, plaatsen wij gratis een (dubbel)stopcontact in de meterkast indien de ftu voor glasvezel daar is geplaatst. Daar is niks aan veranderd. Enkel en alleen in de meterkast, mits deze voldoet aan de eisen. (Volledig stroomloos te maken enz).

Maar gaat dit om een glasvezelaansluiting? Of koper?


Breng juist bij een levering de stopcontact wel in rekening.

Bij een migratie van koper naar glas is dit altijd gratis.

Plaatsen van het stopcontact ligt ook aan bepaalde voorwaarde.


Denkend aan:
Groepenkast beschadigd dan nee
Hoofdschakelaar niet aanwezig dan nee
Automaten/zekering conform norm (B16)
Alternatieve energiebronnen zoals een PV-installatie dan nee
Spanningsloosheid vaststellen na uitzetten stroom.

 


Breng juist bij een levering de stopcontact wel in rekening.

Bij een migratie van koper naar glas is dit altijd gratis.
 

 

Dan gaat er iets niet goed. Op 26nov 2021 is er verduidelijking gegeven over het plaatsen van een stopcontact, en de kosten ervan. Zowel bij migratie koper naar glas,  als een nieuwe klant aansluiten,  plaats KPN gratis een stopcontact in de meterkast. Anders gaat die NT natuurlijk nooit werken.

Als er na bijna een jaar nog steeds monteurs zijn die geld vragen voor gratis werk, gaat er iets flink mis.


Mijn vraag per telefoon aan de kpn was of er een monteur kon komen voor de installatie als nieuwe klant, omdat er geen stopcontact in de meterkast zit. Ik kreeg een duidelijk nee te horen en dat ik hier zelf voor moet zorgen zou in de voorwaarden staan. Daarna heb ik een afspraak voor een betaalde monteur gemaakt voor de installatie. 
ik vind het allemaal maar verwarrend.. en weet niet goed wat nu te doen.

dit is mijn meterkast,  ziet dit er ok uit? Het gaat dus om glasvezel .

 


Mijn vraag per telefoon aan de kpn was of er een monteur kon komen voor de installatie als nieuwe klant, omdat er geen stopcontact in de meterkast zit. Ik kreeg een duidelijk nee te horen en dat ik hier zelf voor moet zorgen zou in de voorwaarden staan. Daarna heb ik een afspraak voor een betaalde monteur gemaakt voor de installatie. 
ik vind het allemaal maar verwarrend.. en weet niet goed wat nu te doen.

dit is mijn meterkast,  ziet dit er ok uit? Het gaat dus om glasvezel .

 

Daar is gewoon heel makkelijk een stopcontact te plaatsen. Waarom het zo moeilijk moet zijn een monteur aan huis te krijgen begrijp ik niet. 


Nou dat is iig iets positiefs. Bedankt voor je reactie.


Breng juist bij een levering de stopcontact wel in rekening.

Bij een migratie van koper naar glas is dit altijd gratis.

Plaatsen van het stopcontact ligt ook aan bepaalde voorwaarde.


Denkend aan:
Groepenkast beschadigd dan nee
Hoofdschakelaar niet aanwezig dan nee
Automaten/zekering conform norm (B16)
Alternatieve energiebronnen zoals een PV-installatie dan nee
Spanningsloosheid vaststellen na uitzetten stroom.

 

Er is samen met dirksen een nieuwe beslisboom gemaakt wanneer we wel en niet wcd’s mogen plaatsen in de mk. Het is inmiddels toegestaan om met zonnepanelen met schakelaar een stopcontact te plaatsen. Mocht je de nieuwe beslisboom nog niet hebben ontvangen stuur me dan even een privé berichtje. 


@Soleil1952 Welkom op het forum. 

Ik zag dat je je profiel al had ingevuld. Voor zover ik kan zien komt er 07-11 een installatiemonteur. 

En zoals de monteurs in dit topic al zeggen zal deze ook een stopcontact aanleggen.  Anders kunnen de diensten ook niet werkend gemaakt worden. 

Volgens mij moet het dus goed gaan komen met de installatie. 

Overigens heb ik de situatie ook terug gekoppeld aan mijn collega van de klantenservice!


Bedankt voor de terugkoppeling.

Het klopt dat er een monteur komt want die afspraak heb ik zelf gemaakt na mijn gesprek met de telefonisch medewerker. Maar dat kost me €75,-. en dat vind ik geen installatie garantie.

maar misschien heb ik het verkeerd om gedaan en had ik beter eerst het installatie pakket laten komen en daarna doorgeven dat de installatie mij zelf niet lukte.


@Soleil1952 Excuus, je hebt helemaal gelijk. 

De monteur die gepland stond was inderdaad een servicemonteur. Dit is een betaalde monteur. 

Ik heb deze monteur dan ook geannuleerd. Ik zal zodra het installatiepakket binnen is gekomen opnieuw een afspraak met een monteur inplannen. 

Dit zal dan een installatiemonteur zijn. Ik zie dat het installatiepakket onderweg is, ik verwacht dat deze in de loop van de week bezorgd is. 

Ik hou hem zelf in de gaten, maar zou je hier ook een seintje kunnen geven als het pakket binnen is? 


Nou dat vind ik geweldig, dankjewel! En ik geef een seintje als het pakket binnen is.


Mijn pakket is binnen.


@Soleil1952 Bedankt voor je bericht! 

Ik heb in jouw geval de installatiemonteur ingepland. Ik heb je een prive bericht gestuurd met de datum en de tijd. 

Volgens mij moet het nu echt helemaal goed gaan komen, ook met de stopcontacten. 

Mochten er toch nog vragen zijn dan lees ik ze hier graag terug! :)


Hartelijk dank, ik zal hier melden hoe alles verlopen is.


Alles is prima verlopen, ik ben helemaal tevreden.

de monteur was op tijd, in prima stemming en plaatste in een handomdraai het dubbele stopcontact in de meterkast. Het modem werd opgehangen in de kamer na het boren van een gaatje in de muur. Tv, telefoon, computer, wifi alles getest en werkend. Ook nog advies hoe ik zelf mijn tv boven werkend ga krijgen. 
 

Nogmaals bedankt.