Skip to main content

Ik zie dat bepaalde delen in Zoetermeer al glasvezel hebben. Wij zitten in de wijk Driemanspolder (hoogbouw) en vragen ons af of al te zeggen is wanneer KPN glasvezel daar mogelijk wordt.

Dan krijgen we eindelijk keuze in provider met redelijk gelijkwaardige pakketten.

Ziggo is ook niet alles….

Hi Frits, welkom hier. 

Je kunt makkelijk controleren of en wanneer dit op de planning staat, vul op die pagina je postcode en huisnummer in. 


Dank voor antwoord. Helaas voorlopig dus niet bij ons.


Aantal weken geleden aan de gemeente Zoetermeer gevraagd hoe het staat met Glasvezel.

Ze zijn met meerdere providers in gesprek en verwachten ongeveer na 2 jaar te kunnen starten.

Planning is verder niet bekend waar ze gaan starten.


Mag ik vragen naar de achtergrond van deze vraag.
Voor zo ver ik kan zien staan er aardig wat straatkasten in Zoetermeer, voor een fatsoenlijke snelheid via koper ("telefoon") draden.
Dat is in veel gevallen ruim snel genoeg voor een paar thuiswerkers, glasvezel is (kan) nog veel sneller maar heeft veel weg van drinken uit een brandkraan.
Kijk hier eens wat de snelheid nu is op je adres, ik ben benieuwd.
https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/
Heel vaak zit oorzaak van niet goedwerkende apparaten in huis nl.
Ter vergelijking, de waterleiding werkt goed maar de douchekop zit verstopt.

 


Aantal weken geleden aan de gemeente Zoetermeer gevraagd hoe het staat met Glasvezel.

Ze zijn met meerdere providers in gesprek en verwachten ongeveer na 2 jaar te kunnen starten.

Planning is verder niet bekend waar ze gaan starten.

 

Zojuist aangekondigd dat KPN begin 2023 gaat beginnen met het aanleggen van glasvezel in Zoetermeer.