Skip to main content

Hi allen,

Ik heb een probleem met het connecten naar 1 specifiek spel; Player Unknown Battlegrounds via steam.

Sinds een week krijg ik Connection Time out Berichten. Ongeveer 9 van de 10 keer dat ik connect.

Het gebeurt echt alleen bij dit spel.  Andere games via steam of los van steam zoals cs:go ( via steam) en Valorant (riot) werken wel prima. Ik heb een 500mbps abonnement met super wifi, maar mijn pc zit bedraad aan het modem.

 

Zoals gezegd begon het probleem ineens begin deze week of eind vorige week. Ik wil connecten. Het duurt lang. Ik wordt er uit gegooid. 

Mijn vraag aan jullie is tweeledig:

1: Is het aannemelijk dat mijn kpn verbinding / modem de oorzaak is?

2: Zo ja, hoe verhelp ik dit?

 

Ik heb een aantal dingen gedaan mede op aanraden van de support om te kijken of ik het probleem kan vinden. En wellicht iets kan isoleren. Maar alleen tot nu toe geen effect.

-Firewall

Ik heb de windows firewall helemaal uitgezet.

-Modem aan/uit

-Modem soft reset

Ik heb via de KPN website een reset gedaan van mijn modem. Is dat voldoende?

-Cmd commandos

Release All IP Addresses: ipconfig /release

Renew All IP Addresses: ipconfig /renew

Clear DNS Resolver Cache: ipconfig /flushdns
Fresh Register DNS Connections: ipconfig /registerdns
Reset Winsock stack: netsh winsock reset
Reset all IP settings: netsh int ip reset all
Reset proxy settings (if any): netsh winhttp reset proxy
To check all connections and listening ports: netstat -a

-Complete reinstall van de game

-Via VPN verbonden

Ik heb geprobeerd via een Nederlandse VPN te connecten. Dit leek heel even een avond te werken. Daarna niet meer.

Pubg zelf claimt dat het aan gesloten poorten kan liggen. Maar is dat echt een oorzaak? Als alle andere spellen werken?

Hun laatste respons was als volgt:

“I appreciate for trying the troubleshooting steps. I understand upon using VPN you are able to play the game, however, you are looking for an alternate solution. Well, port forwarding has resolved many players' issues. Please refer to the below link for more information:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN-8711

I hope this will help you to resolve the issue.”

Port forwarden

Ik wil hier graag mee aan de slag, maar ik weet niet precies wat ik moet doen.

Ik heb in het port forwarding tabblad van de experia box wel wat aanpassingen gedaan. die zien er nu als volgt uit:

Doe ik het op de juiste plek en op de juiste manier?

Ik heb bij port 80 en 443 een aanpassing gedaan door TCP en UDP te maken ipv enkel TCP.

Daarnaast heb ik port 81 toegevoegd. Deze schijnt nodig te zijn voor Battleeye.


Ik zou het fijn vinden als iemand een keer mee kan denken wat het nog meer kan zijn en  of ik kan uitsluiten dat ik het ben.

Als er meer informatie nodig hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Vincent

 

Welkom op het forum @DeBers. We zijn al op de hoogte van het probleem en hebben de juiste informatie doorgezet naar Amazon. Die zijn bezig om de oplossing te verzorgen. Omdat het niet door KPN zelf wordt opgelost kan ik hier helaas geen duidelijke termijn aan verbinden. Je hoeft in ieder geval zelf geen (lastige) stappen te ondernemen om het opgelost te krijgen. :relaxed:


Welkom op het forum @DeBers. We zijn al op de hoogte van het probleem en hebben de juiste informatie doorgezet naar Amazon. Die zijn bezig om de oplossing te verzorgen. Omdat het niet door KPN zelf wordt opgelost kan ik hier helaas geen duidelijke termijn aan verbinden. Je hoeft in ieder geval zelf geen (lastige) stappen te ondernemen om het opgelost te krijgen. :relaxed:

 

Hi Bram,

 

Bedankt voor je reactie. 

Voor mijn begrip. Waarom moet er met amazon worden gesproken over het probleem wat ik ervaar?

Heeft jou reactie wel betrekking op mijn probleem?

 

Met vriendelijke groet,

 

Vincent


PUBG wordt gespeeld over servers die worden beheerd door Amazon. Ze zijn dus uiteindelijk de partij die het probleem moeten oplossen. 


Hi Bram,

 

Dat verklaar het. Fijn om te weten dat het een generiek probleem is en er wordt gewerkt aan een oplossing. Heb je wel enig idee, als je de details überhaupt kent, hoe lang de doorlooptijd normaliter is? Ik kan nu al bijna twee weken niet op de servers. Hoop dat het snel gefixed is.

 

Ik kan heel af en toe wel connecten, maar ik denk dat ik dan niet naar Amazon wordt doorgestuurd, maar naar een andere locatie. Ik ga bij de pubg support navragen of ik of zij dit tijdelijk kunnen forceren.

Wat ik wel zorgwekkend vind is dat de support medewerkers hier niet van op de hoogte zijn of dit ergens op kunnen zoeken. Althans. Degene die ik gesproken heb waren hier niet van op de hoogte. Ik heb best veel tijd gevraagd van die mensen, die mijn modem zijn gaan uitlezen reset hebben gedaan. Omdat ze zich van geen kwaad bewust waren.

 

Met vriendelijke groet,

 

Vincent


Omdat het oplossen van dit probleem niet binnen onze systemen ligt zijn we echt volledig afhankelijk van Amazon in dit geval. Dat betekent helaas ook dat ik geen enkele grip heb op de voortgang hiervan. Ik denk dat de reden dat de medewerkers aan de telefoon hier niet van wisten is omdat het niet iets dat uit te meten valt met de systemen die we hebben. Ik weet zeker dat er geen kwade opzet in het spel zal zijn geweest. :wink: In ieder geval hoop ik dat je snel weer soepel kan spelen!


Omdat het oplossen van dit probleem niet binnen onze systemen ligt zijn we echt volledig afhankelijk van Amazon in dit geval. Dat betekent helaas ook dat ik geen enkele grip heb op de voortgang hiervan. Ik denk dat de reden dat de medewerkers aan de telefoon hier niet van wisten is omdat het niet iets dat uit te meten valt met de systemen die we hebben. Ik weet zeker dat er geen kwade opzet in het spel zal zijn geweest. :wink: In ieder geval hoop ik dat je snel weer soepel kan spelen!

Hi Bram,

 

Ik snap dat er geen kwade opzet is. Maar waar ik op doel is dat ik verwacht dat zij toegang hebben tot een overzicht van alle storingen. In ons aller belang. Tijd is geld en het uitzoekwerk wat zij nu hebben gedaan had een stuk minder geweest als ze dit hadden kunnen weten. Niks ten nadelen van de medewerkers, maar meer de tooling die zij wel of niet beschikbaar hebben.

 

Heb je iets meer details voor mij over het probleem? Misschien kan ik, of de pubg support medewerker dan, een inschatting maken van de oplostijd. Ik ben een betalend klant bij beide. En ik vind "een probleem" en "we hebben info gedeeld" echt veel te summier. 


Heeft iemand al een update voor mij hierover?

Ik heb echt het gevoel dat ik in de zeik wordt genomen. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem en geen enkele KPN medewerker kan mij meer vertellen of kan iets van een ticket registratie overleggen. 

Ik ben vorig jaar overgestapt vanuit Ziggo vanwege de klantenservice, Maar ik begrijp dat dit gewoon de standaard is in telecom land.


@DeBers het probleem met de Amazon servers is ondertussen opgelost. Nu begrijp ik dat je nog altijd problemen hebt met de verbinding? Wat ik in dat geval zou willen aanraden is het uitvoeren van een Traceroute. Daarmee kunnen we zien bij welke stap in de verbinding het mis gaat en of we daarvoor iemand kunnen aansturen. Ik kan niet voorkomen dat uiteindelijk alsnog een ticket doorgezet moet worden naar een afdeling binnen Amazon. Wat ik wil wil aangeven is dat ik het probleem weldegelijk serieus wil nemen uiteraard.


Ik heb zojuist een volledige reinstall gedaan van windows om ze ook windows problemen uit te sluiten.

1 avond geen problemen gehad. Deze avond weer dezelfde problemen. Soms connect hij wel 66% van de keren niet.

 

Ik heb de onderstaande ip adressen van de PUBG servers. Ik connect meestal naar die van Frankfurt geloof ik. https://gist.github.com/h0wardch3ng/ce590e8692b9b04a89df42aeeb0d077c

Hoe ziet een gezonde trace er uit?

Dit is een trace op een server uit Frankfurt (52.57.67.93

 

 

En dan kap ik hem halverwege even af. De opeenvolgende zijn allemaal timeouts.


@DeBers ik heb de resultaten voor je doorgenomen. Zoals het nu lijkt ligt het probleem binnen servers die niet beheerd worden door KPN. De server op hop 6, aorta.net, is namelijk al niet meer van ons. Om dit te kunnen bevestigen zou je nog een meting met WinMTR kunnen doen. dan weten we dat helemaal zeker. De vervolgstap om het probleem op te laten lossen zou zijn om contact op te nemen met de support van Player Unknown Battlegrounds


Dank voor je reactie. Op het IP adres die ik had gegeven krijg ik met WinMTR dezelfde resultaten:

 Ik ga met deze screenshots contact opnemen met PUBG support.