Skip to main content

Ik ervaar een probleem met de playstation 5 en internet connectie.

Via WiFi wil de playstation bijna nooit connecten. Hij krijgt verbinding met de router maar vervolgens geen internet connectie.

Via bekabeling krijg ik ook geen internet. Wel verbinding met de router.

Wil het na diverse pogingen dan eindelijk lukken om internetverbinding te maken dan is die nadat de ps5 in rustmodus is geweest weer verloren.

Welke instellingen moet ik op de router doen om te connecten?

 

Aanvulling. Ik heb de nieuwste zwarte router met wifi6


Goedemorgen @PeterB80 en welkom hier op ons forum :)

Naar mijn weten hoef je niet per se instellingen van de router aan te passen om verbinding te maken (ik gebruik zelf nog een PS4). Hoe zit het met andere apparaten in huis, kunnen die (zowel bedraad als draadloos) wel zonder problemen verbinding maken?


De ps4 heeft geen problemen. Laptop maakt bedraad geen verbinding. Via WiFi is er geen probleem.

Het vreemde is dat het na een aantal keren proberen er wel een verbinding komt..maar pas na 20 keer verbinden. 


Als je via de wifi verbinding hebt dan moet de bekabelde verbinding ook werken (anders zou de wifi namelijk ook niet werken). Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Indien nodig kan ik je kosteloos een nieuw exemplaar toesturen!


Als je dat zou willen doen graag.

Vreemde is wel dat het met de oude router perfect werkte (v8)

Maar sinds de nieuwe er is de problemen er zijn.


Zeker, zorg ik er in ieder geval voor dat je een kabel krijgt toegestuurd! Zou je voor mij dan nog wel je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan?

Waarschijnlijk heb je de nieuwe Box 12 ook al eens een harde reset gegeven?


Hoi @PeterB80, ik wil je graag nog een kabel toesturen alleen heb ik daarvoor je gegevens nog nodig :) 


Heb ik gedaan. Sorry. Geheel ontschoten.

Ik heb de box 12 inderdaad al eens gereset.

Maar merk dat ook de tahomabox van somfy er spontaan uitgegooid wordt.

Helemaal soepeltjes loopt het hier niet 😀


Heb ik gedaan. Sorry. Geheel ontschoten.

Ik heb de box 12 inderdaad al eens gereset.

Maar merk dat ook de tahomabox van somfy er spontaan uitgegooid wordt.

Helemaal soepeltjes loopt het hier niet 😀

Geen punt hoor, ik heb een nieuwe kabel voor je aangevraagd en deze zul je binnen enkele dagen ontvangen (met de post)! Ik zie je bevindingen graag tegemoet :) 


Hoi @PeterB80, ik was nog even benieuwd naar de stand van zaken en of het probleem inmiddels is verholpen!


De kabel geeft geen verbetering. Daarnaast merk ik ook met de ps vita dat deze telkens de wifi verbinding kwijtraakt. Al met al is de roiter nog geen aanwinst.

Het enige dat ik nog ga proberen is de ps5 rechtstreeks op de router aan te sluiten. Dus zonder tussenkomst van een switch.

Maar dat zou het wifi probleem niet verklaren. 


Ben sowieso benieuwd naar je bevindingen wanneer je de PS5 direct aansluit op de Experia Box @PeterB80. 

Wat betreft het probleem met de wifi; zou je de wifi manager eens willen doorlopen en kijken wat hier precies uitkomt?


Die.wifi manager heb ik een tijd terug al een doorlopen. Toen kreeg ik 2 zwarte wifi extenders opgestuurd. Het heeft echt te maken met verbinden..de ps vita en de ps5 krijgen wel verbinding met de roiter. Maar vaak geen connectie met internet. Na diverse malen proberen pakt die de wifi ineens wel.

Ik zal eens kijken of.ik.er.eens een filmpje van kan maken.

Ik zal deze week een keer de ps5 direct aansluiten..dan hoor.je het van me.

Fijne zondag 


Dat is prima @PeterB80, dan zie ik die bevindingen graag tegemoet en kijken we vanuit daar verder!

Ook jij uiteraard nog een mooie zondag toegewenst :)


Beste @JanZ_. Het lijkt erop dat de verbinding nu stabiel blijft. Dank je wel.

Groet Peter 


Mijn upload is heel laag .ik weet waar het probleem ligt .

Ps5 kan niet de speedtest doen van de rotterdam sever dan staat er firewall block  daarom hebben we op ps5 laag upload. Want mijn xbox doet wel op die sever, 


Hoi @Johnwesley en bedankt voor je bericht!

Als je xBox het op die server wel doet dan zit het probleem niet in de verbinding zelf.  Los van het feit dat het de ps5 niet lukt om de speedtest uit te voeren; kun je verder wel gewoon online spelen? Of loop je tegen andere problemen aan?


@JanZ_ ik heb last van bufferbloat op me ps5 heel erg ik me router reset geven en stroom af gehad . Eigen game router geplaats maar dat had ook geen nut om krijg ik maar 100 .2 mb op alle me apparaten dus v12 terug geplaatst  ik krijg op pc en xbox rond ping van 2 tot 6 maar ps5 van ping 28 tot 140 beetje raar ik heb nieuwe playstation 5 gekocht zelfde probleem ik alles geprobeerd  haha op een dag komt wel hoop ik 


Bedankt voor de toelichting @Johnwesley!

Kun je deze link eens openen en kijken of je hiermee uit de voeten kunt? Dit bericht is afkomst van Tweakers en hier zie ik wel wat tips & trucs staan die in jouw geval wellicht ook handig zouden kunnen zijn.Â