Skip to main content

Ik heb sinds de laatste modem onderhoud van Kpn het CE-33729-4 probleem . Ook krijg ik bij elke site die ik wil bezoeken "acces denied" te zien. Zou iemand mij kunnen helpen dit te verhelpen? Ik heb uiteraard elke troubleshoot die hierover te vinden is nagelopen zonder succes. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt omdat het om een breder issue lijkt te gaan. Afgesplitst van Playstation Foutcode CE-33729-4.

Hoi @Ivan1990, welkom op ons forum!
In het oorspronkelijke topic wordt gesproken over een IP-Ban.
Heb je hierover ook al contact gehad met de playstation klantenservice?


Hoi Thomas,

Nee daar heb ik nog geen contact mee gehad. Het moet wat anders zijn omdat wanneer ik op WiFi ga ik ook geen enkele site meer kan openen. Overal komt er acces denied voor te staan (via 5g doet de site het wel), videoland werkt ook niet meer sinds de modemupdate. Vandaar dat ik bijna zeker ben dat t probleem bij de provider vandaan moet komen op een of andere manier, ook vanwege het feit dat dit na die update is gebeurd.


Bedoel je dat je geen sites kunt openen via de playstation of via een ander apparaat op het moment dat je deze foutmelding krijgt?
Hoe branden de lampjes op je apparaten als je deze storing hebt?
Kun je ook toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Wat voor apparatuur gebruik je precies en hoe heb je deze aangesloten?


Ik kan geen sites openen via andere apparaten zoals mijn mobiel en laptop maar ook niet via de playstation wanneer ik op WiFi zit.

De lampjes branden groen.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met hoe mijn netwerk ingericht is, maar ik heb niks veranderd aan t netwerk dus die staat nog net zo als voorheen. 

Qua apparatuur wat verbonden is op mijn modem zijn televisie, telefoons, pc, laptop en de playstation.


Groene lampjes is wel een goed teken.
Met de inrichting van je netwerk bedoel ik wifiversterkers eigen routers. Gebruik je die?
Ik kijk ook graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Ivan1990 ik heb niets meer van je gehoord, heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Ik heb vandaag een nieuwe modem gekregen via een collega van jou. Maar helaas heb ik nog dezelfde problemen.


Om terug te komen op je eerdere vraag. Ik maak geen gebruik van eigen routers of WiFi versterkers, alleen het apparatuur die ik van de provider gekregen heb. 

Volgens een collega van jou lag het probleem bij het ip adres die volgens hem nog op telfort geregistreerd stond. Hij dacht met het opsturen van een nieuwe modem dat het probleem verholpen zou zijn. 

 


Je aansluiting is technisch al overgezet van Telfort naar KPN. Je hebt dan nu ook een KPN IP adres. Deze is wel onlangs aangepast, voor de wijziging had je ook een ander IP adres.
Ik zie opzich geen rare dingen op je aansluiting behalve dat je modem gisteren een paar keer herstart is.


Sinds de aanpassing ervaar ik deze problemen ook, het moet een bepaalde ip conflict zijn en lijkt mij de enige oplossing een ander ip adres. Maar dat schijnt nogal lastig te zijn bij Kpn.

Veranderd mijn IP als ik van provider wissel? Of blijft dat hetzelfde.


Als je van provider wisselt krijg je inderdaad een ander IP adres, net als van de Telfort-KPN wisseling. 
Ik heb het topic nog even teruggelezen, als ik het goed begrijp zijn alle wegvallende apparaten verbonden met Wifi, klopt dat?
Als je wifi slecht is zou dat ook een wegvallende verbinding kunnen veroorzaken. Kun je de probleemoplosser van onze wifimanager eens doorlopen? Dit kan nog een hoop uitmaken!
Los daarvan is het denk ik ook het handigste om eens met ons te bellen (op 0800-0402) op het moment dat je deze problemen ervaart. Dat zoekt altijd net even wat makkelijker!


Nee het probleem doet zich ook voor op de utp kabel, daar is de playstation op verbonden. Mijn desktop is op de kabel verbonden, de tv ontvanger is op de kabel aangesloten, mijn televisie op WiFi en mijn laptop en telefoon ook op WiFi. Op elk apparaat ervaar ik problemen. Op de ps4 namelijk overal die CE foutmelding. Zowel op de telefoon, laptop en desktop krijgen we acces denied meldingen op alle websites maar we kunnen wel gebruik maken van whatsapp en Facebook en andere apps. Op de televisie kunnen wij geen gebruik meer maken van videoland omdat we ons daar ineens niet meer kunnen inloggen terwijl we zeker zijn van de juiste inlog gegevens. En dit heeft zich allemaal plaatsgevonden na de modem update inclusief ip verandering op 16 juli j.l. daar moet de fout zitten. Zou je daar eens wat dieper in kunnen kijken? Het heeft echt niets met te weinig verbinding of iets te maken, echt puur het ip adres. Als je die zou kunnen veranderen zou ook top zijn een andere oplossing is ook prima. Ondertussen hebben we al 3 verschillende collega's gesproken dus dat schiet helaas ook nog niet echt op, we worden vanavond hopelijk nog terug gebeld door een andere collega van jou misschien dat hij iets weet. Bedankt voor de reacties tot nu toe.


Ah dat is jammer, het is me echt een raadsel wat hier misgaat.
Je IP adres kan ik helaas niet laten veranderen, kun je eens een screenshot maken van de access denied foutmelding?

Zou je ook eens een andere DNS server kunnen proberen?
In het onderstaande topic kun je vinden hoe je dat aanpast in je box 12

De consumentenbond heeft er ook een pagina over: Consumentenbond: Alternatieve DNS-server instellen


 


Ik heb de DNS al eens proberen aan te passen, maar dan naar 8.8.8.8 en de secundaire naar 8.8.4.4 deze lijkt alleen automatisch weer naar het standaard gewijzigd wanneer ik de modem opnieuw opstart. 

Ik zal het eens naar 1.1.1.1 veranderen zoals aangegeven op de link die je stuurde.


De DNS wordt toch niet automatisch gewijzigd naar het standaard, de modem onthoud het wel maar het is helaas niet de oplossing. Ik heb alle dns servers geprobeerd die in de lijst van de consumentenbond staan en de 1.1.1.1 

Ben nog steeds van mening dat het aan de ip adres ligt maar waarom kunnen jullie daar niks mee? Het lijkt mij toch sterk dat ik per se van provider moet veranderen omdat er niks aan het ip adres gedaan kan worden. Het ip adres is namelijk de enige wijziging geweest die deze problemen kunnen veroorzaken. Voor de rest is er op 16 juli behalve de ip niks gewijzigd wat dit probleem heeft kunnen veroorzaken. Of zeg ik nu iets geks?


Ik had even beter moeten zoeken geloof ik.
Als ik de onderstaande topics zo lees lijkt het erop dat je IP adres inderdaad ergens op een blacklist is komen te staan.

 

Daar komen een aantal oplossingen uit waaronder het grondig scannen op virussen op je apparaten en je kunt hierover ook mailen met onze abuse afdeling op abuse@kpn.com en die van Akamai op abuse@akamai.com
Het is helaas echt niet mogelijk je IP adres te laten veranderen, daar heb ik geen oplossing voor.


Het heeft niks met virussen te maken. Na jullie modem update op 16 juli waarin mijn ip adres is veranderd ervaar ik deze problemen. Problemen die door de overname van Telfort naar Kpn zijn veroorzaakt, daarvoor nooit problemen gehad. Nu schijn ik volgens jou op een blacklist te staan, als dat zo is dan is dat door die overname gekomen en als jullie niet in staat zijn dit op te lossen zeg dat dan, dan stap ik vandaag nog over. De andere onderwerpen zijn ook van dezelfde tijd als wanneer ik problemen kreeg, die zijn allemaal de dupe van dezelfde ip verandering. Ik vind het tamelijk amateuristisch van Kpn dat het de doorzichzelf gecreëerde fouten niet recht kan zetten.

Ik verwijt jou niks, jij doet ook je best. Maar dat er niemand is binnen Kpn die dit op kan lossen is te gek voor woorden.

Toch bedankt voor al je hulp