Skip to main content

Op een moment kreeg mijn laptop geen internetverbinding, terwijl mijn tablet en smartphone wel internet hebben, dus wifi is in orde. Dat gebeurde na de update van Windows toen ik de laptop sloot.

ik keek naar instellingen van Windows. In de menu van netwerken klikte ik op “probleem oplossen”.

windows zegt dit: 

“ een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd.

Probleem met draadloze adapter of toegangpunt”.

Dat kan niet. Ik had het wifi apparaat nooit geraakt (deze is afgeschermd met een houten kap).

Als ik de stekker van het wifi apparaat uit de stopcontact haal en daarna weer erin steek, heeft de laptop verbinding met internet. Maar als de laptop is gesloten of ‘slaapt’, is de verbinding weer weg als ik de laptop aanzet. Elk keer weer.

Er is niets aan de hand met internet op mijn tablet en smartphone.

Het is een vreemd probleem.

kan ik hier mee wroden geholpen? Alvast bedankt!!

 

Hoi, @Rayk welkom op het KPN-forum. Je kunt het volgende proberen: Klik met de rechtermuisknop op het windows startlogo, linksonder op het scherm. Start het onderdeel “Apparaatbeheer”. Zoek in de lijst naar "Netwerkadapters” en klap deze open. U ziet zeker 2 netwerkadapters, 1 voor WIFI (wireless) internet en 1 voor bedraad (LAN / ethernet) internet. Klik met de rechtermuisknop op een van die apparaten, klik daarna op Eigenschappen. In het daarna verschijnende venster klik je op de tabblad “Energiebeheer”. Haal het vinkje weg bij de optie “De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen”, klik daarna op OK. Deze manier kun je ook toepassen op de andere netwerkadapter.

Veel succes, en ik hoop dat het probleem hiermee is opgelost.

mvg, Frank


@Rayk Welkom op het forum. Ik zie dat Varaantje je al een goede tip heeft gegeven. Is het nog gelukt met de laptop?


Hi Frank,

Het werkt! Heb gedaan op jouw advies. Nu is alles weer normaal. Geweldig 😁

Erg bedankt!

gr Ray


@Rayk Fijn dat het het is opgelost! Ik wens je een fijne zondag verder en post gerust nog even een topic als we iets voor je kunnen doen 🙂 .


Nou nu dacht ik dit ook te proberen. Maar ik heb heel veel netwerkadapters? Snap het niet meer?

 

m.v.g 

Esmee Muilman


Heb het gedaan maar ik heb nogsteeds geen internet..