Skip to main content

Hi,

Sinds vanavond 22:14 heb ik geen werkend internet meer thuis. Ik heb de modem al een reset gegeven, het glasvezelpunt van het stroom afgehaald, vijf minuten gewacht en weer aangesloten, maar niks lijkt te helpen.

Het vreemde is dat zowel de KPN Box 12 als het glasvezelkastje groen licht geven. De SSID wordt ook keurig getoond op alle apparaten, maar er is simpelweg geen verbinding. Als ik inlog op de modem, dan staat er ook dat de Internet Connectivity Status: Disconnected is. Het interne netwerk werkt wel gewoon prima; de back-ups kunnen gemaakt worden en ook mijn NAS is benaderbaar.

Wat zou het kunnen zijn?

Ik ben bang voor een kruising, dan kan je modem nog wel in sync komen met het netwerk maar krijgt het niet de juiste data door. Mijn advies is dan ook om 0800-0402 te bellen. Voor storingen kan dit 24/7.


Hoi @Cheng Bond Kwok, welkom bij ons op het forum. Dat klinkt alsof het signaal vanaf buiten niet bij het modem aankomt. Of dat een kruising is of dat er iets anders is wat durf ik zo niet te zeggen. Het beste is in ieder geval om ons even te bellen zoals Ik_Combineer al zegt. Een collega kan dan direct met je meekijken naar de verbinding en bepalen welke stappen genomen moeten worden om jou weer verbinding te geven.


Hi @Jasper en @Ik_Combineer , 

Zojuist gebeld met dat nummer en er wordt morgen een monteur gestuurd om het te checken.

Even afwachten dus :)


Dat klinkt bemoedigend @Cheng Bond Kwok, ik ben benieuwd naar de uitkomst! Ik hoop dat je dat bericht dan via de thuisverbinding kunt plaatsen 😉


Ik was vergeten om nog de conclusie te melden, maar het kastje waar de glasvezelverbinding binnenkwam, daar was de chip niet werkend meer. Dus die is vervangen en ik heb weer internet :)