Skip to main content

Op dit moment hebben wij last van hele slechte wifi. We hebben de router al gereset en het NT-kastje ontkoppeld van het stroom. Als ik op onze postcode zoek naar storingen dan zie ik dat er geen storingen zijn. Echter staat er wel bij de wifi manager dat er iets in de wijkcentrale mist lijkt te zijn en dat er niks mis is met de modem (zie afbeelding hieronder). 

 

 

Dat staat er niet @lsw  er staat dat de verbinding goed is en het probleem bij jou thuis ligt. 

Als je op pverder] klikt wat krijg je dan te zien?

 


Dan krijg ik de standaard oplossingen te zien die ik zelf al heb uitgevoerd (modem resetten, NT-kastje stroom loskoppelen, etc.)


Hallo @lsw voor een goede reset van de glaskast dienst deze minimaal 2 minuten van de stroom gehaald zijn.


Hoi, dit heb ik al twee keer gedaan. Router is inmiddels ook al een aantal keer gereset. Zojuist heb ik contact opgenomen met KPN en ze gaven aan dat ze een aantal onderbrekingen zagen. Morgen komt een monteur langs. 

Ook hebben wij 2 experia wifi punten (zwarte kastje). Deze hebben wij al een tijd. Misschien dat hiermee iets aan de hand is.


Hallo @lsw de zwarte vierkante Experia wifipunten zijn heel degelijk en betrouwbaar. Hebben deze punten wel de nieuwste software?

Welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen?

Als het een V10 of ouder is, dient de wifi op de modem/router uit te staan bij gebruik van de wifipunten.

 


@JanD inmiddels heb ik het probleem achterhaald. Het probleem ontstond een aantal dagen geleden toen wij de modem hadden gereset vanwege een andere reden. Een tijdje geleden hadden wij een nieuwe modem gekregen die ons oude wifi naam had overgenomen. Door de reset van een aantal dagen geleden heeft de modem een netwerk met de nieuwe netwerknaam aangemaakt en bleef ons oude wifi hangen met een heel zwak signaal. Dit hadden wij eerst niet in de gaten. Nu is het probleem dus opgelost door alle apparaten te verbinden met het nieuwe netwerk dat is aangemaakt.