Skip to main content

Na 7 maanden bijna probleemloos internet loop ik hier ook tegenaan sinds een maand

De NTU is inmiddels vervangen (had er 1 voor 500mbit terwijl i 1gbit heb) maar ook dit lijkt niet te helpen

Ā 

Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Ā 


Hoi @dsp4life, welkom.

De hele verbinding valt dan helemaal weg? Hoe branden dan de lampjes op het glasvezelkastje? Is Glas dan uit?Ā 

Heb je het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? En het modem herstart? Maakt dat nog verschil?Ā 


Idd de gehele verbinding is weg

WiFi / tv / internet werken niet meer

OP de modem is te zien dat deze geen verbinding meer heeft met de buitenwereld

Stroomloos maken van het glasvezelkastjeĀ  is ook eerst gebeurd getest en geen resultaat

daarna is deze vervangen door kpn (zat een 500 mbit op maar haalde altijd gewoon 1gbit) maar de problemen bleven

Ā 

Modem herstart en ook een keer gereset maar ook dat hielp nietĀ 


Dat is wel balen allemaal. Ik heb nu vanaf mijn kant wat uitgevoerd. Is het daarmee opgelost?


Dat ga ik vanavond bekijken dan. Momenteel werken šŸ˜

Als het maar geen modem reset is want daar word ik niet blij van aangezien het een ramp is omĀ  bij de modemĀ  te komen en ik dan niet meer kan inloggenĀ 

Ā 


Ā 


Verplicht tussendoor naar huis omdat mijn servers niet meer bereikbaar waren en zoals je ziet weer alles er uit

Ā 


Ik zie het inderdaad. De hele verbinding valt nog steeds weg. Ik wil hier graag verder in duiken, maar om vervolgstappen te kunnen bepalen moet ik toch wel jouw modem resetten.Ā 

Heb je screenshots van je instellingen zodat je alles makkelijk weer in kan stellen?


Resetten is geen oplossing dat is meerdere keren gebeurd ook icm het vervangen van het xpon kastjeĀ 

De problemen blijvenĀ 

Merk wel dat de modem enorm traag is als je bij de instellingen moet zijnĀ 

Als je in het log kijkt staan er inmiddels al weer meer dan 200 pagina met meldingenĀ 


Om melding te kunne maken voor technische dienst is een modem reset een stap die ik niet over kan slaan helaas. :(


Als dat dan echt nodig geef hem maar een slinger
2022 en jullie denken nog steeds dat een reset helpt lolā€¦.ik zou persoonlijk willen weten waarom die problemen komen

Een reset is leuk maar je kan niet meer achterhalen waarom het gebeurt toch

Enig idee qua tijdstip dat je hem wilt resetten

Ā 


Ā 

Er heeft geen reset plaats gevonden zo te zien aan de modem logs maar alles lag er weer uit net

Enige kans dat die modem gewoon niet goed meer is of zou het in de kast of kabelwerk buiten liggen

Ā 

Ā 

Ā 


Ik heb nog niets gereset, ik zeg ook niet dat het helpt, maar is wel een stap die ik moet maken om verder te kunnen.Ā  Het kan vandaag nog ergens of komende dagen overdag.Ā 


Ā 


Het lag er net weer uit

Ik merk ook dat ik op 1 tv ontvanger helemaal geen nederland 1 meer kan kijken

Ook niet na resetten of stroomloos maken


Voor ik het modem ga resetten heb ik eerst nog een andere actie geprobeerd. Hierbij is wel de verbinding weggevallen. Maar ik benĀ  benieuwd of de verbinding nog steeds wegvalt?


Ā 


@Bart_ZĀ 

Ik probeerde net de klantenservice te bereiken maar het bandje wat afspeelde vertelde mij dat de wachttijd meer dan 15 minuten was en ik op een ander tijdstip terug moest bellen :S

Kan ik als ik inlog op ā€œmijnKPNā€ daar ook mijn abonnement opzeggen ?

Het loop nog ongeveer 2 maanden zie ik maar kan het opzeggen via de site nergens vinden

En is deze storing voldoende om vroegtijdig te stoppen of moet ik verplicht het abonnement uitzitten? gezien dit nu al meer dan een maand loopt zie ik voorlopig ook niet een oplossing op zeer korte termijn

Een keer storing vind ik niet erg dat kan bij iedereen gebeuren maar begin er nu echt serieuze hinder van te krijgen mbt mijn werk

Ā 

Eventueel opzeggen en restant betalen om dan over te kunnen stappen is ook geen probleem in het uiterste geval (als de lijn maar vrijgegeven word)

Ā 


Ā 


Ook via de bot lukt het niet :(


Opzeggen kan via 0800-0402. Je spreekt dan opzeggen in. Maar als je nog in contract zit is dit niet genoeg om op te zeggen.Ā 

Ik wil dan ook graag verder kijken naar het probleem. Ook mag dit telefonisch.Ā 

Want heeft mijn handeling gisteren nog geholpen? Dat is de laatste melding in de log die je stuurt.Ā 


De 19e is de laatste uitval geweest zo te zien aan het logboek

Dus dat is positief en hopelijk blijft het ook zo

Zit ik nu alleen met 1 tv ontvanger (staat als tv ontvanger boven in de modem ) die kan geen Nederland 1 afspelen

Terugkijken op dat kanaal is geen probleem echter geeft hij aan dat als je ā€œliveā€ kijkt dat hij een slechte verbinding heeft

Alle andere zenders doen het gewoon


Fijn dat er geen uitval meer is geweest. Dat klinkt goed. Hoop ook dat het zo blijft.Ā 

Nu alleen nog de ontvanger dus. Heb je deze al eens een reset gegeven? Dan maakt deze een nieuwe verbinding met het netwerk. Vaak lost dat dit soort problemen op.Ā 


stroomloos maken had ik al wel geprobeerd maar bracht geen verbetering

Zal vanavond is proberen de software opnieuw in te stellen
Wel gek dat je niet kan afspelen maar wel terug kan kijken

Kan je vertellen wat je gedaan hebt tegen het wegvallen van de verbinding ?


Ja dat is wel gek, ben benieuwd of een reset van de ontvanger werkt.Ā 

Voor het wegvallen heb ik de glasvezelaansluiting opnieuw opgestart. Leek dus daar in te zitten.Ā