Skip to main content

Na 7 maanden bijna probleemloos internet loop ik hier ook tegenaan sinds een maand

De NTU is inmiddels vervangen (had er 1 voor 500mbit terwijl i 1gbit heb) maar ook dit lijkt niet te helpen

Ā 

Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Probleem is er nog steeds helaas

Ā 


Heeft dus toch niet geholpen. Dan moet ik toch het modem resetten. Dan kan ik melding maken bij de Technische Dienst of een monteur aansturen. Een kijken wat de beste optie is.Ā 

Zal ik morgen dan het modem resetten?


Wacht even met resetten er komt morgen een monteur de modem omruilenĀ 


Dan doe ik niets. Hoor ik van je als de monteur geweest is.Ā 


Helaas helaas geen verbetering problemen blijven na alles in huis te hebben vervangen

Blijft alleen de kast buiten over denk ik

Ā 

Merk ook dat de superwifi punten met geen enkel apparaat verbinding maken nu

Alles via wifi verbind direct met de box12 :S

Laatste update zit er in zo ook het laatste certificaat

Ā 


Ā 


Ik zie dat de melding nog open staat. Ik heb doorgegeven dat het nog steeds niet opgelost is. Mijn collega's gaan er verder in duiken. Hoor graag als er contact is geweest.Ā 


Ik hou je op de hoogte

Ben je bekend met deze foutmeldingen of weet je wat ze inhouden ?

Ā 

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

Ā 


De foutcodes geven aan dat de verbinding verbroken wordt. Alleen wat triggert dat. Kan een update zijn maar ook wat anders. Is het nieuwe modem na aansluiten gereset?Ā 

In ieder geval is de technische dienst op de hoogte.Ā 


Modem is gereset en haalde daarna direct de nieuwste update op automatisch

Kan je mij vertellen of dat de wifi gegevens in de cloud worden bewaard

Na het wijzigen van mijn wachtwoord en het opnieuw inloggen in de modem dachten de monteur en ik dat we per ongeluk het oude modem weer hadden geĆÆnstalleerd

Dit dachten wij omdat de wifi netwerknaamĀ  en de bijbehorende wachtwoorden daarvan opeens in de nieuwe modem stonden zonder dit zelf ingesteld te hebben

Ā 

Scheelde wel een hoop tijd dat alle draadloze apparaten direct weer een verbinding konden starten dus erg vond ik het niet


Ja het wifi netwerk staat geregistreerd, zo hoef je bij een modemwissel niet alles in te stellen.Ā 


Ik las je probleem en hoop dat het goed is opgelost, maar als HAS monteur bevreemd het me dat na de herstart van je glasvezel modem het weer even deed, dit komt mij over als een vervuilde pigtail in de ftu, knik in de kabel ergens of een patch die niet goed is. Ik weet niet hoe oud je aansluiting in huis is, maar als het nog geen 5jaar is zou ik even contact opnemen met KPN netwerk of de hoofdaannemer zodat er een goede meting kan plaatsvinden.

Een eenzijdige meting vanuit de klantenservice geeft geen duiding tenzij de kabel doormidden is


@Fritz JanssenBedankt voor je bericht

Het is helaas nog niet opgelost problemen vinden dagelijks of om de dag wel een keer plaats

Behalve de berichten die ik hier uitwisselde metĀ @Bart_Z heb ik op het vervangen van de modem na niets meer gehoord over verdere vervolgstappen

Ā 

Ook de klantenservice kon niets voor mij doen en ik heb inderdaad getracht contact te krijgen met KPN netwerk echter na 4x bellen en 3x een verbroken verbinding na meer dan 30 minuten in de wacht geef ik die route wel op

De keer dat ik iemand sprak werd mij verteld een dag later terug te bellen maar ze zou een notitie bij de juiste persoon achter laten werd mij verteld en ik zou terug gebeld wordenĀ  (10 dagen geleden)

Ā 

De kabel ligt er nog geen 5 jaar volgens mij , echter vind ik het vreemd dat de problemen na 7 maanden komen van de 1 op andere dag

Heb nog gevraagd of er extra aansluitingen waren gedaan in de straat maar dat bleek niet het geval werd mij verteld

In huis zelf is alles vervangen nu maar dat heeft helemaal niets veranderd jammer genoeg

Ik heb ook gevraagd of ze niet een monteur naar de kast buiten konden sturen maar daar was geen reden voor

Het 10 seconden meten vanuit de klantenservice is voor KPN de overtuiging dat alles werkt blijkbaar en als een reset van de modem niet werkt blijkt de kennis op te zijn zo ook de bereidheid om het probleem op te lossen (aldus de klantenservice)


Ik zie tot aan de 27e verbrekingen in het netwerk. Daarna enkel nog herstarts. De 27e is de Box 12 aangesloten. NT was al vervangen en begrijp van de monteur dat het modem soms geen internet kreeg. Dat is dus nog het geval?Ā 
En als het internet wegvalt, hoe branden nu de lampjes op NT en modem? Want het lijkt nu wel elders naar te wijzen inderdaad aangezien alles vervangen is.Ā 


Ik merk dat de wegvallende verbinding een heel stuk minder geworden is eigenlijk zga weg lijkt het nu

Wat ik wel gemerkt heb is dat het logboek waar je de genoemde onderbrekingen kon zien weg is terwijl een ander logboek voor de andere meldingen nog steeds helemaal vol staat (DEBUG OR HIGHER vs NOTICE OR HIGHER)

Dus het is geen reset geweest anders zou die ook leeg zijn

Als de verbinding nu wegvalt (modem geeft knipperend lampje aan) word deze niet in het log opgeslagen

@Bart_Z voor nu bedankt voor je hulp in deze en ik hoop dat het blijft zoals nu of misschien nog iets verder verbeterd

Al zou ik wel graag willen weten wat het grootste gedeelte van het probleem is geweest (ook handig voor kpn of andere forum members om te weten voor gelijksoortige problemen

Ā 

Ā 


Ja sinds vervanging van het modem zie ik het niet meer terug. Daar lijkt het toch in gezeten te hebben.Ā 

Andere verklaring heb ik zo niet.Ā 

Maar het komt nog voor? Ik zie namelijk ook niets meer daar over terug in de verbinding.Ā 


@Bart_ZĀ 

Ā 

Het gedonder is weer begonnen met regelmaat

helaas te vroeg gejuicht

Is er via het forum hier iets te doen dat dit weer opgepakt word ?

Via de klantenservice komen ze er niet uit

Ik kan de verlenging van het contract nu nog ontbinden maar zou liever naar een definitieve oplossing willen gaan

We kunnen nu wel uitsluiten dat het probleem in huis zit maar eerder ergens buiten in de kast of verder

Ā 


Ik ben er verder ingedoken, dat heb je ook wel gemerkt denk ik. Ik heb voor nu een monteur aangestuurd. Er wordt nog contact met je opgenomen voor een afspraak. Hoor graag weer van je als de monteur is geweest.


Ik merkte dat ze mijn modem gereset hebbenĀ 

Daarna werd ik gebeld en voor 1 november staat er een monteur gepland

Vraag mij af wat die komt doen aangezien alles binnen is vervangenĀ 

Maar goed iig bedankt voor de melding en fingers crossed zeg maar

Ā 

Ik kom hier terug als ze geweest zijnĀ 


Hopelijk kan deze monteur in de centrale. Die melding heb ik er wel bijgezet. Hoor in ieder geval graag van je als de monteur is geweest.Ā 


@Bart_ZĀ 

Ā 

De monteur is geweest en ondanks dat het heel gezellig was was ook zijn conclusie dat hij niets voor mij kon doen

Hij kon ook de kast niet in want daar had hij geen bevoegdheid voer

Zijn conclusie was dat waarschijnlijk de GBIC kapot was maar wist wel te vertellen dat in huis alles picobello in orde was

Ā 

Hij heeft voor de zekerheid alles in huis nagemeten en bekeken en alles perfect in orde verklaart

Vervolgens heeft hij er voor gezorgd dat er een melding kwam bij KPNNETWERK en die hebben contact met mij opgenomen

De afspraak stond voor vandaag (03-11-2022) en tot aan het schrijven van dit bericht heb ik ze nog niet gezien en weet zeker dat ze ook niet komen

Heb vanaf 16.00 tot aan 17.13 in de wacht gestaan dat er 4 wachtenden voor mij waren en het 14 minuten zou duren maar na 5 kwartier konden ze van mij wel de P%^$%^$K^%^*&%&*T&^&* krijgen

Ā 

Ik ken dat bedrijf al vanaf dat de aansluiting hier gemaakt moest worden maar kan er met mijn verstand niet bij dat jullie daar de naam KPN aan durven te hangen

Ā 

Ā 


Meen je niet. Wat balen. Ik zie de melding staan van onze monteur. Ik heb ook doorgegeven dat de ander monteur niet gekomen is. Hopelijk staat er snel een monteur in de centrale die uitsluitsel kan geven over het probleem.


@Bart_Z

Zojuist een monteur van KPNNETWERK hier gehad en die wist niets van een GBIC wissel

Sterker nog zei die dat kan ik niet doen want er zitten 63 mensen op die kabel

Ik geef het op want ik heb echt geen idee wat ik er nog aan kan doen

Heb nog 1x een andere storing gehad tussendoor dat was dat de modem vastgelopen was

Verder blijven de andere storingen gewoon doorgaan en klapt alles er elke dag meerdere keren uit

Ow ja kreeg als advies of ik niet terug wil naar kabel internet van kpn of ziggo is misschien stabieler

En ook de vele apparaten hier in huis die gebruik maken van internet is echt te veel 4 apparaten is toch wel de max :S

Echt waar vinden jullie die mensen

Ā 

Ā 


Dan weet ik het ook even niet meer. Maar het blijft wel vreemd. Ik zie dat de melding voor je nog open staat. Ik heb deze dan ook aangevuld met wat je aangaf. Dit krijgt de technische dienst nog weer onder ogen. Hopelijk heeft iemand nog een mooie ingeving met wat de oplossing kan zijn.Ā 


@Bart_ZĀ 

Ā 

Nog een update van mijn kant

De laatste 6 maanden zijn met ups en downs geweest

soms een week lang geen problemen tot 50 a 60 vastlopers per dag

15-04 Box 12 gewisseld voor een ander maar bracht alleen maar meer ellende

nu elke 5 tot 20 minuten herstart de box 12

Weet niet welke rechten ik precies heb al consument maar na 7 maanden aantoonbare ellende kan ik toch wel van dat contract af lijkt mij

Laatste poging zou nog kunnen zijn een wissel naar een V10 modem zag in een ander topic dat dit misschien zou kunnen helpen (

Ā