Skip to main content

Geacht Forum,

 

Vandaag om 13:55 uur viel internet uit, zowel bekabeld als WiFi. Modem, Experia V8 (ja, ik weet het) gecheckt en er branden maar twee lampjes. Modem van de stroom halen maar dat werkte niet. Ik log in op het modem en ik zie dat de logging geschoond is en dat het volgens het modem 4 augustus 2021 is, toevallig de datum van de firmware die er momenteel op draait. Een tweede reset brengt het modem gelukkig weer in het heden, maar nog steeds geen internet.

Bij een uur later zie ik dat de ECO stand is geactiveerd, een stand die normaliter alleen WiFi zou moeten onderbreken, maar blijkbaar doet gelijk het hele modem het niet meer. Ik zet die ECO stand weer uit en hopla, na enige tijd heb ik weer internet.

En nu word ik zenuwachtig, want wie heeft die ECO stand dan aangezet om 13:55 uur? Ik heb een chat gestart met KPN, maar daar komt nog weinig sjoege uit. Vandaar dat ik mij wend tot dit forum in de hoop op meer informatie over dit soort vreemde en onverklaarbare situaties.

 

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

 

Aad

Hoi @AadDijksman ,

Naar mijn weten is de ECO stand niet op afstand te activeren.Ik vermoed een hardware probleem met de V8, je kan deze kosteloos omruilen via de modemcheck.

Je krijgt dan waarschijnlijk een Experia Box V10, een prima modem.


Martijn,

 

Dank voor je reactie. De modem is inmiddels al weer een jaartje of 7 oud vermoed ik…. dit echter nog nooit eerder meegemaakt. Kan omruilen ook via een KPN winkel of enkel via online modemcheck?

 

Met vriendelijke groet,

 

Aad


Hoi Aad,

In een KPN winkel zou dat inderdaad ook gewoon moeten kunnen.

Zorg wel dat je de V8 + adapter dan meeneemt naar de KPN winkel.