Skip to main content

Gisteren zou ik aangesloten worden op glasvezel. KPN monteur heeft Nokia kastje geplaatst en via een app op zijn telefoon geactiveerd. Echter bleef het PON lampje knipperen. Hierop heeft monteur nogmaals een poging gedaan via zijn app. Wederom bleef het lampje knipperen waarop de monteur telefonisch het kastje heeft geactiveerd, maar het lampje bleef knipperen. Hierop heeft monteur weer gebeld waarop hij te horen kreeg dat er een storing was. Monteur kon gewoon weg gaan, activering zou naar storing gewoon plaatsvinden. Echter knippert mijn PON lampje nog steeds. Vind de storing nu wel heel lang duren. KPN wanneer wordt mijn verbinding geactiveerd???

 

@Gert B. I  Heeft u het Gpon kastje al minimaal 2 minuten van de stroom gehaald en weer aangesloten ?

Zo kunt u controleren of er nog steeds sprake is van een storing.


Ja. Ik begin zo langzamerhand te twijfelen of er wel een storing is / geweest.


@Gert B. I Ik heb aan de hand van de adresgegevens in je forumprofiel een kijkje genomen, en ik zie geen actief abonnement of aanvraag bij KPN op dat adres. Ik zie hier enkel een e-mail only account op staan. Klopt dit, en is dit bijvoorbeeld nog een oud adres? Of heb je wellicht een abonnement bij een andere provider dan KPN? 

Als het adres niet (meer) klopt, wil je die in je forumprofiel aanpassen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Als je bij een andere provider zit, dan moet ik je toch doorverwijzen naar hen. Zij moeten dan zorgen voor de activatie van je diensten. Als daarvoor interventie van KPN NetwerkNL (de netwerkbeheer kant van KPN) nodig is, hebben zij een ingang daar.


Contact gehad met mijn provider. Geven aan dat ze van KPN NetworkNL vrijdag in de namiddag bericht hebben ontvangen dat er wegens storing geen activatie kon plaats vinden. Nieuwe poging maandag. Slechte service van KPN NetworkNL. Ik overwoog over te stappen naar KPN als glasvezel naar 1 jaar beviel,  maar gezien de service die ze bieden naar derden . No Way.


Zaterdag en zondag word er door de meeste mensen niet gewerkt. Als er op vrijdagmiddag ergens een storing is, dan word daar maandag pas naar gekeken. Lijkt me niets vreemds aan. Wat had u anders verwacht? 


@Nick83 Ik heb regelmatig op mijn oude adres in het weekend storing gehad op de VDSL lijn. Ik zat toen nog bij XS4ALL. Deze tickets werden gewoon netjes verholpen. En NEE toen was XS4ALL nog niet van KPN.


Contact gehad met mijn provider. Geven aan dat ze van KPN NetworkNL vrijdag in de namiddag bericht hebben ontvangen dat er wegens storing geen activatie kon plaats vinden. Nieuwe poging maandag. Slechte service van KPN NetworkNL. Ik overwoog over te stappen naar KPN als glasvezel naar 1 jaar beviel,  maar gezien de service die ze bieden naar derden . No Way.

Voor klachten moet je dan ook bij je eigen provider zijn en niet bij KPN als je daar geen klant bij bent.

Dit forum behoort bij KPN, de provider, KPNNetwerk is de leverancier van de infrastructuur, waar meerdere providers bij aangesloten zijn.

 

 


@JanD Mijn provider heeft een ticket / opdracht aangemaakt bij KPN NetwerkNL voor het realiseren en activeren van glasvezelaansluiting. KPN NetwerkNL heeft mij toen een afspraakverzoek per mail gestuurd. Dat heb ik netjes gedaan en de monteur is dan ook geweest gisteren met de laatste benodigde spullen (Nokia GPon). KPN monteur heeft netjes het GPon kastje geinstaleerd en vervolgens via een app op zijn telefoon geactiveerd.  Een paar minuten later knipperde het lampje nog steeds waarop monteur nogmaals een activatie deed. Wederom bleef het pon lampje knipperen waarop de monteur op een App keek en constateerde dat er een storing was. Paar minuten later belde ook een collega met hetzelfde probleem. KPN Monteur heeft toen iemand gebeld voor een handmatige activering. Echter constateerde de KPN monteur dat het lampje bleef knipperen waarop hij een harde reset gedaan heeft. (GPos 1 minuten van stroom). Monteur heeft wederom gebeld en kreeg toen door dat er een storing was en zijn opdracht moest sluiten op storing en naar de volgende klant kon gaan. In de loop van de middag zou de storing verholpen zijn en de activering gestart worden. Monteur is toen om 12:30 uur weggegaan. Over de monteur heb ik dan ook niks te klagen, die wou doen wat hij moest doen. Was ook zwaar teleurgesteld dat hij weg moest zonder werkende internet. 

KPN netwerkNL is een dochter van KPN, dus waarom zou ik hier niet over mogen klagen. Zij hebben geen eigen forum.

Ik zit een heel weekend zonder internet en tv. Gelukkig heb ik een 4G mifi abonnement.

Mijn provider kan hier niets aan doen. Ticket staat wederom open met uitvoerdatum 02-06-2021. KPN  NetwerkNL heeft tot op heden hun ticket niet uitgevoerd. Realiseren en activeren glasvezelverbinding.

Bij deze sluit ik de topic en wacht geduldig maandag af.