Skip to main content

Ik hoop dat de monteur dat ook bij mij komt doen thuis (ff scannen en dan is alles weer goed). Ben al vanaf mei 2023 bezig om dit op 1 of andere manier recht te breien.

Wilde een switch naar een andere provider maken maar dat ging niet door (andere provider had bepaalde diensten niet) toen geprobeerd terug te gaan met als gevolg dat wel al mn smarttv’s dood waren. Om dat op te lossen ben ik aangemaakt als een 'nieuwe’ klant, met uiteraard aanbiedingen etc. Vervolgens doodleuk de melding dat die overstap niet ging en het huidige contract zou worden doorgezet (zonder smarttv’s dus). Later (juni ofzo) bleek dat mijn ipv4/ipv6 niet kon worden uitgelezen dus dat waarschijnlijk te maken had met mijn abonnenement. Bleek ik 1 leeg abonnement en 1 gewoon abonnement te hebben. Dat vervolgens opgelost (beide verwijderd en een nieuw profiel aangemaakt in mijn KPN). Toen nog steeds geen ipv4/ipv6 uitlees mogelijkheden maar ook al het internet (telefoon) was nu weg. Dan misschien maar een abonnement via een andere provider (aangezien ik toch die smarttv’s aan de gang moet krijgen). Dat ging ook niet omdat nummerbehoud niet in gang was gezet - dat was mijn fout, moest binnen 3 dagen en ik was er niet. Weer het ipv4/ipv6 verhaal aangekaart bij storingdienst (ik wilde eigenlijk gewoon een monteur om het op lossen).

Vervolgens zou ik nieuw modem opgestuurd krijgen (dat duurt ook 2 weken maar ging ook niet door zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gebracht). Vandaag weer in de lijn gehangen (2 oktober 2023!!!) aangezien geen enkele terugmelding krijg of statusupdate en ik al een 3 weken zonder internet en telefoonlijn zit. Blijkt dat PON lampje te blijven knipperen en dat dat dus eerst moet worden opgelost. Maar die conclusie had al een maand eerder getrokken kunnen worden. Toen ik iin de tussentijd ets plaatste op het forum kreeg de ik de melding dat er gereageerd was op een bericht van mijn 3 jaar geleden overleden vader ? Kennelijk was mijn bericht aan dat abonnement gekoppeld ofzo ?


In ieder geval ik begrijp het niet maar ben nog steeds geduldig simpelweg omdat er niet veel alternatieven zijn. En anders stap ik voor dat geld over op draadloze 5G provider en stop ik helemaal met deze onzin. Hoe lastig kan dit zijn ?

Status ? Iemand gesproken die ik nog de kans geef om het op te lossen (we zijn ook maar allemaal mensen) maar dan is het ook echt klaar. Ik ben al zo lang niet bereikbaar op mn vaste lijn en heb geen  operationele smarttv’s dus deze argumenten zijn geen reden meer om bij KPN te blijven.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Het is opgelost ! Warempel 🙂 Ik kreeg nog een box toegestuurd om de periode te overbruggen en toen ik die had uitgepakt was kennelijk iemand anders al bezig de kipperende PON op te lossen. Daarna deed alles het weer, en waren zelfs mijn dode-smart tv’s terug !

Dat de PON  ging knipperen (en ik dus helemaal geen verbinding kreeg) heeft me eigenlijk gered omdat nu veel beter werd opgeschaald en het binnen 2 dagen is opgelost.

Een 10 voor de oplossing (ook al duurt ie 2 dagen). Een 0 voor de assessment van het probleem, aangezien ik serieus denk dat dit al in mei had kunnen worden opgelost. Spijtig dat we in de mei (en later augustus en september) niet de oplossing hadden kunnen vinden die er nu geboden is.

 

De ene klantenservice medewerker is de andere  niet 😞 … helaas is er nog teveel verschil in kennis en oplossingrichting per klantenservice-medewerker.