Skip to main content

Goedemorgen, 

KPN Netwerk heeft vorige week woensdag (15 dec) het NT (zwart) kastje geplaatst naast het FTU glasvezelpunt. Op zaterdag (18 dec) kreeg ik een email van KPN Netwerk, dat ik aangesloten ben op het netwerk. 

Ik heb nu een DSL abonnement van KPN en een tijd terug een glasvezel abonnement afgesloten. De installatiedatum stond op maandag (20 dec). Op dinsdag (gisteren) heb ik KPN gebeld en werd mij verteld dat KPN Netwerk administratief bepaalde dingen nog niet had afgerond. Ik heb toen KPN Netwerk gebeld, die gaven aan dat het uiterlijk vandaag in de ochtend afgerond moest zijn en dat ik anders een storing moest melden bij KPN.

Elke keer als ik de servicedesk van KPN bel, dan heb ik het gevoel dat ik geen duidelijk of eerlijk antwoord krijg. Daarom vraag ik het hier. Kan het PON lampje op afstand geactiveerd worden zoals de medewerker zegt? Waarmee ik bedoel, kan het van een afstand geregeld worden dat het PON lampje constant gaat branden zodat ik eindelijk glasvezel kan gebruiken? Als ik naar soortgelijke forum onderwerpen kijk, dan hebben ze het vaak over toch een monteur sturen om het te activeren...

Ik kan geen installatiemonteur inplannen via de website, omdat de installatiedatum telkens verschoven wordt, waardoor die dus nooit voorbij de installatiedatum gaat… Kan iemand mij meer duidelijkheid geven hierover? 

@Rvbx Als je de NT ( PON kastje) eens 2 minuten van de stroom haalt en weer aansluit, kun je zelf controleren of je aansluiting geactiveerd is. Het PON kastje moet er dan als volgt uit zien ;

 


@HansaanZet Heb ik al een paar keer gedaan de afgelopen dagen. Helaas blijft het PON lampje knipperen


Als het PON-lampje knippert, is deze niet geactiveerd. Dat doet normaliter de installatiemonteur die het kastje komt plaatsen. Als het niet geactiveerd is moet je echt even de helpdesk bellen, dat activeren kun je niet zelf.

 


Hallo @Rvbx het migratieproces glas-koper is dan nog in volle gang.

Zo gauw als KPN, de provider een seintje krijgt van KPNNetwerk, plant KPN een monteur in om de glasvezellijn bij jou thuis te activeren. Hij/zij moet daarvoor aan huis komen, daar op de G-PON-module gegevens staan die aan jouw account gekoppeld moeten worden, dat kan dus niet vanaf afstand.

Op www.kpnnetwerk.nl kun je door middel van je postcode zien hoe de status van jouw glasvezellijn is.

Succes.

 


Hoi @Rvbx . Welkom op het forum.

Lees ik nou dat je een nieuw abonnement hebt afgesloten? Naast je DSL abonnement? Of is het de bedoeling dat je dsl abonnement eerst migreert naar glasvezel techniek?

 


@Erwin_  Nee, ik heb in April 2020 een DSL abonnement bij KPN afgesloten, omdat glasvezel toen nog niet beschikbaar was. Ik heb nu een abonnement upgrade gedaan met een gratis glasvezelupdate. Mijn DSL abonnement moet dus omgezet worden naar een glasvezel abonnement. De aansluit datum was gisteren, PON lampje knippert nog steeds, geen internet via glasvezelkabels en kan ook geen installatiemonteur inplannen via de app. Wat nu?


@Erwin_  Nee, ik heb in April 2020 een DSL abonnement bij KPN afgesloten, omdat glasvezel toen nog niet beschikbaar was. Ik heb nu een abonnement upgrade gedaan met een gratis glasvezelupdate. Mijn DSL abonnement moet dus omgezet worden naar een glasvezel abonnement. De aansluit datum was gisteren, PON lampje knippert nog steeds, geen internet via glasvezelkabels en kan ook geen installatiemonteur inplannen via de app. Wat nu?

Het lampje knipperd omdat deze wel licht ziet op de vezel maar hier niet op is aangemeld, Dit dient door een monteur die bij u langs komt op locatie te gebeuren.

Dus dat deze knippert is ansich niet raar, Wel vraag ik me af wie deze dan geplaatst heeft want als dat door KPN netwerk is gebeurt hadden deze hem ook kunnen activeren.

Wat wellicht kan is dat KPN netwerk hem heeft getracht te activeren maar dat het hier om vals licht gaat ( Licht afkomend van verkeerde poort) waardoor deze niet activeert, Dan ligt de bal op dat moment idd nog bij KPN netwerk

@Ward_ kan je even meekijken hierin ?


@Erwin_  Nee, ik heb in April 2020 een DSL abonnement bij KPN afgesloten, omdat glasvezel toen nog niet beschikbaar was. Ik heb nu een abonnement upgrade gedaan met een gratis glasvezelupdate. Mijn DSL abonnement moet dus omgezet worden naar een glasvezel abonnement. De aansluit datum was gisteren, PON lampje knippert nog steeds, geen internet via glasvezelkabels en kan ook geen installatiemonteur inplannen via de app. Wat nu?

Het lampje knipperd omdat deze wel licht ziet op de vezel maar hier niet op is aangemeld, Dit dient door een monteur die bij u langs komt op locatie te gebeuren.

Dus dat deze knippert is ansich niet raar, Wel vraag ik me af wie deze dan geplaatst heeft want als dat door KPN netwerk is gebeurt hadden deze hem ook kunnen activeren.

Wat wellicht kan is dat KPN netwerk hem heeft getracht te activeren maar dat het hier om vals licht gaat ( Licht afkomend van verkeerde poort) waardoor deze niet activeert, Dan ligt de bal op dat moment idd nog bij KPN netwerk

@Ward_ kan je even meekijken hierin ?

Ik mag niet meekijken, behalve als Webcare mij de gegevens mailt. AVG regels en zo…

Ik kan niks zien in het forumprofiel namelijk.


Laten we er samen even naar kijken, @Ward_  :-)

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven, @Rvbx ? 


@Erwin_  Mijn profiel is aangevuld. Alvast bedankt!


@Rvbx .  Vanuit de fysieke netwerkkant is nog geen gereed melding gekomen. Die wordt telkens opgeschoven. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Ik heb @Ward_  gevraagd om even mee te kijken en jouw gegevens opgestuurd. 


@Erwin_  Nee, ik heb in April 2020 een DSL abonnement bij KPN afgesloten, omdat glasvezel toen nog niet beschikbaar was. Ik heb nu een abonnement upgrade gedaan met een gratis glasvezelupdate. Mijn DSL abonnement moet dus omgezet worden naar een glasvezel abonnement. De aansluit datum was gisteren, PON lampje knippert nog steeds, geen internet via glasvezelkabels en kan ook geen installatiemonteur inplannen via de app. Wat nu?

Het lampje knipperd omdat deze wel licht ziet op de vezel maar hier niet op is aangemeld, Dit dient door een monteur die bij u langs komt op locatie te gebeuren.

Dus dat deze knippert is ansich niet raar, Wel vraag ik me af wie deze dan geplaatst heeft want als dat door KPN netwerk is gebeurt hadden deze hem ook kunnen activeren.

Wat wellicht kan is dat KPN netwerk hem heeft getracht te activeren maar dat het hier om vals licht gaat ( Licht afkomend van verkeerde poort) waardoor deze niet activeert, Dan ligt de bal op dat moment idd nog bij KPN netwerk

@Ward_ kan je even meekijken hierin ?

Ik mag niet meekijken, behalve als Webcare mij de gegevens mailt. AVG regels en zo…

Ik kan niks zien in het forumprofiel namelijk.

doelde ook op in overleg met :thumbsup::thumbsup:


@Erwin_  @Ward_  Wat fijn, bedankt! Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden. Bij mij in het gebouw (studio appartementen complex) hebben ze bij de aanleg van het gebouw, namelijk een soort blokkade op de (DSL) aders gezet, zodat elke studio maximaal maar 20 mbit/s down en 2 mbit/s up kan halen. Het laagste abonnement bij KPN is 50 mbit/s dus ik betaal al meer dan een jaar eigenlijk te veel voor wat ik kan krijgen. Daar kan KPN niks aan doen natuurlijk, maar met de kabels van glasvezel zal ik wel de snelheid kunnen behalen waar ik voor betaal (gezien bij een medebewoner van het gebouw die al wel glasvezel werkende heeft gekregen). Daarnaast moet ik ook al weer bijna 2 jaar 100% thuiswerken i.v.m. corona en met deze “lage” snelheid via DSL is dat af en toe lastig (moet veel connecties leggen met databases etc.). Aldus de reden dat ik zo uitkijk naar het activeren van de glasvezel ;)


@Rvbx  Dit is een vreemde case en daarom heb ik de hulp ingeschakeld van verschillende andere collega's.  Gezien de feestdagen verwacht ik geen ‘instant’ antwoord. Ik kan je wel garanderen dat we het gaan oplossen maar ga er niet van uit dat dit nog in 2021 gebeurt.  Ik houd je op de hoogte.


Ik heb een update voor je, @Rvbx. De collega's hebben wat aanpassingen gedaan waardoor de levering nu gepland staat voor 4 januari. En er nu ook een monteur gepland is voor diezelfde dag tussen 13:00 en 15:00.


@Erik_ @Erwin_ Heel fijn. Ik ben de hele dag thuis op 4 januari, hopelijk zal het probleem die dag opgelost kunnen worden door de monteur!


@Erik_  @Erwin_  Vandaag is de installatiemonteur geweest en deze heeft de ONT geactiveerd mbv het serienummer achterop. Het PON lampje knipperde nog steeds en daarom heeft hij gebeld met de servicedesk voor KPN monteurs. De vrouw aan de telefoon bevestigde dat de ONT geactiveerd was, maar het PON lampje bleef maar knipperen, helaas moest hier dus een ticket voor aangemaakt worden. Helaas is het probleem dus nog niet opgelost... monteur langsgeweest, ONT geactiveerd, maar nog steeds knipperend PON lampje...?? 


☹️  Dat schiet nog niet lekker op zo.  Kun jij (voor de zekerheid) het serienummer op die NT in je profiel zetten en daarna een seintje geven? Ik ga direct weer in conclaaf met mijn collega's hierover. 

Ik kom er op terug. 


@Erwin_ Vandaag stond er een KPN Netwerk monteur voor de deur. Deze heeft alles nagemeten en concludeerde dat alles goed zat. Na gebeld te hebben met de monteurs service desk, nog een nieuw ONT kastje geplaatst en opnieuw geactiveerd. Nog steeds knipperend PON lampje dus ticket aangemaakt voor een andere partij om dingen na te kijken waar de KPN Netwerk monteur niet bij kon (?). Helaas is het probleem nog niet opgelost en zit de situatie moeilijk in mekaar. Mijn profiel is bijgewerkt.


Pfew. Wat een gebed zonder einde. We zullen moeten wachten tot het is opgepakt. Mocht je morgen nog niks gehoord hebben, laat het mij weten. (ik werk vrijdagavond).


@Erwin_ Ik wilde even laten weten, dat ik, helaas, niks meer gehoord heb over het glasvezel; niet van KPN, KPN Netwerk of enig andere partij.


Er staat een ticket open voor dit probleem. Maar dat is zo ‘diep’ het systeem in dat ik daar niet bij kan. Ik heb mijn collega's gevraagd om mee te kijken.
Ik laat je weten zodra ik meer informatie heb. (dat zal niet tijdens het weekend zijn).

 


@Rvbx : Ik wil graag een monteur voor je inplannen. Kun je een aantal dag(delen) noemen ? ochtend en/of middag waarop jij thuis bent?