Skip to main content

Ik heb sinds een paar dagen de glasvezel aangelegd gekregen.

Heel blij dat ik eindelijk een super snel met lage latency internet verbinding kan hebben.

Dit mocht niet zo geschieden…..

 

monteur kwam maandag aan met de PON om de glasvezelverbinding volledig aan te sluiten.

De monteur sluit deze aan en de pon springt op rood alarm lampje.
Had de pon ook nog vervangen voor een andere deze werkt ook niet...

Geen verbinding dus!

 

Volgende monteurs langs gekomen van netwerknl of kpn netwerk nl alles getest zeggen dat het hoger ligt.

Deze moneteurs gingen nog wat verder in de wijkkast aftesten hierna niet veel meer gehoord van deze monteurs.

Volgende dag, probeer nogmaals om te zien of de PON werkt.
PON aan en uit gezet, werkt nog steeds niet nog steeds rood lampje….

 

Gisteren de KPN helpdesk gebeld en ze willen weer een monteur sturen…

Luisteren niet naar wat ik gehoord had van de monteurs en is vrij stellig dat eerst een monteur moet komen, die al nota bene al geweest is maandag.

 

Mijn probleem hier is de slechte communicatie en het feit dat ik nog steeds niet een werkende glasvezel verbinding heb.

Geluk hebbende is dat ik nog steeds de VDSL verbinding heb die werkt.

 

Kan iemand AUB even goed kijken wat hier aan de hand is want via de telefoon is het niet te doen…

 

MVG,

 

Berry

 

 

Hoi @TheRoaringLion, welkom op ons forum!
Top dat je je profiel al ingevuld had. Ik heb meteen even meegekeken. 

Ik zie dat de monteur maandag KPNNetwerkNL aangestuurd had inderdaad. Het lastige is dat wij verder geen zicht hebben op hun afhandeling maar ik ga er vanuit dat zij dit doorgezet hebben en daarover nog contact met jou opnemen. 

Het kan wel zijn dat er nog een monteur nodig is om alles na te meten maar dat durf ik nu nog niet zo te zeggen.


okay,

Dit was zover bij mij duidelijk.

Dat KPNNetwerkNL op zich laat wachten en niet echt communieert is lastig.

Ik heb een monteur aankomende 31e die nog langs komt om te kijken.

Geen idee of deze monteur nodig is of niet, dit valt dan nog te bezien.

Verder is er een manier voor mij om er achter te komen bij KPNNetwerkNL van de status/PVA?


Hallo @TheRoaringLion via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer de status van jouw glasvezelverbinding zien.

 


@JanD heel leuk dat helpt niet als de status zegt dat ik internet zal moeten hebben maar de pon op alarm staat. Ik heb het over een ticket dat in het support systeem staat.

 


Hallo @TheRoaringLion volgens die status is KPNNetwerk klaar en is nu KPN, de provider, aan zet.

Succes.

 


Hallo @TheRoaringLion volgens die status is KPNNetwerk klaar en is nu KPN, de provider, aan zet.

Succes.

 

heel leuk en aardig dit zit dus in de knoop met het FEIT dat de PON niet werkt en in alarm staat.

Ik zit letterlijk er op te wachten tot dit werkt, anders had het al geheel overgezet geweest…..


Hoi @TheRoaringLion, ik heb alles er nog even bijgepakt, de monteur die aanstaande maandag ingepland staat is inderdaad nog wel nodig als dat lampje rood blijft branden. Hij moet dit op kunnen lossen of de oplospartij aan kunnen sturen!


Hoi @TheRoaringLion, ik heb alles er nog even bijgepakt, de monteur die aanstaande maandag ingepland staat is inderdaad nog wel nodig als dat lampje rood blijft branden. Hij moet dit op kunnen lossen of de oplospartij aan kunnen sturen!

Ik heb ondertussen al eens een keer de meterkast weer open getrokken en nu staat alles op groen.

Men eigen router er achter en alles werkt op ipv4

Alleen werkt IPv6 jammer genoeg niet…

Alle guides voor pfsense die ik heb gezien helpen niet echt. Ik heb wel een IPv6 adres op men router maar verder de dhcpv6 wil niet adressen doorgeven aan men apparaten en dat geld ook voor DNS servers lokaal

Heeft iemand een gedetailleerde guide met alle settings die je moet maken er in?

 

Alvast bedankt.

 


Hoi @TheRoaringLion, fijn dat het gelukt is!
Dhcpv6 heb ik niet zoveel verstand van maar ik vind hier wel meerdere topics over.
Had je deze al gelezen? 

 


Hoi @TheRoaringLion, fijn dat het gelukt is!
Dhcpv6 heb ik niet zoveel verstand van maar ik vind hier wel meerdere topics over.
Had je deze al gelezen? 

 

Mijn pfsense is direct op de PON aangesloten.
Ik heb er GEEN ER-X tussen. de PFSENSE is direct op de PON als hoofdrouter

 


Ah, okay misschien is het onderstaande topic dan relevant?