Skip to main content

Ik heb een super WiFi punt ontvangen maar geen poort over om hem aan te sluiten op mijn Experia 10a modem. Hoe kan ik dit verhelpen?

Verder heb ik 1 super WiFi punt ontvangen en zie ik in de app dat ik er 2 zou moeten hebben. Werkt 2 punt ook? En moet ik het super wifi punt dan bij het modem of in de probleem zone zetten?

In geval van te weinig poorten, heb je een switch nodig. Hier te bestellen 

Aangezien je een v10a hebt, kun je met 1 Superwifi uit de voeten. De v10a is tot nu toe het enige modem dat samenwerkt met een Superwifi. Hierdoor kun je hem draadloos elders neerzetten en creëer je daarmee 2 wifipunten in je huis. Uiteraard is bekabeld aansluiten nog beter. Indien je hem draadloos gebruikt moet je hem niet daar neerzetten waar je al bijna niks meer hebt. Ergens ertussen in dus waarbij hij na opstarten groen blijft branden. Als je hem bekabeld aansluit kun je  hem wel verder richting zoniet in probleemzone zetten.

 

In ieder geval, de Superwifi zul je eerst een tijdje (kwartier) bekabeld aan de v10a moeten aansluiten waardoor hij de wifigegevens overneemt en updates binnen haalt. 


Ik heb de Super WiFi meerdere keren bekabeld aangesloten. Als ik dat doe brand het lampje groen en zie ik dat er ook apparaten zijn die zich erop aansluiten.
 

Zodra ik echter de kabel eraf haal dan gaat het lampje groen knipperen en dan rood branden. Wat kan ik nu het beste doen?


V10a heeft fabrieksreset nodig. Resetgaatje aan achterzijde ingedrukt houden totdat box klikt en dan nogmaals proberen met de superwifi.


Heb ik geprobeerd maar helaas werkt het daarna nog steeds niet


Jammer dat er verder niemand meer reageert. Ik zit met hetzelfde probleem. Klantenservice is maar zozo...


@Laurens_V wat is precies het probleem?


Gebrek aan info over welke firmware versie de Experia v10a moet hebben. Bleek nu dat mijn box nog eentje in de reeks v5.00.4x had terwijl de nieuwste versie v5.00.53 build498-owl is. En een gebrek aan geduld vanaf mijn kant. Wifipunt via kabel ingesteld, alles ok. netwerkkabel eruit, nog steeds ok. Punt verplaatsen naar andere locatie, daar stroom erop. Na wat groen geknipper een rode lamp. Bleek dat je dan nog langer moet wachten. Het schijnt nu te werken, maar heeft me een paar uur gekost. :-/