Skip to main content

Ik heb zonnepanelen gekregen met een omvormer. Om de werking van de panelen via een app van SolarEdge te ontvangen moet KPN enkele poorten open zetten (2,2,2,2,2 en 2,2,2,2,1 en 80). De technische dienst van KPN wil dit wel doen, maar dan moet in een abonnement op technische hulp voor € 7,50 per maand afsluiten. Is dit normaal? Ik overweeg naar een andere provider op zoek te gaan

Je hoeft geen poorten open te zetten voor de omvormer van jouw zonnepanelen.

Heb je jouw omvormer al aangemeld op de portal van SolarEdge.

Het klopt overigens wel dat het openzetten van poorten niet door de provider gedaan wordt maar door de abonnee zelf.


Hallo @Arampje, het openzetten van bepaalde poorten in de KPN Experiabox doet een abonnee zelf. Wij kunnen dit niet voor je doen. Als KPN zijnde mogen wij niet zomaar inloggen op de interface van jouw Experiabox. Bovendien weten wij jouw inloggevens niet. 

Het ServicePLus abonnement waarover gesproken is, wil zeggen dat je ondersteuning van de klantenservice krijgt bij het zelf instellen van deze poorten indien gewenst. Dit valt namelijk niet onder de reguliere ondersteuning die van de klantenservice kunt verwachten. 

Zoals hierboven al door @wjb wordt aangegeven is het echter niet nodig om voor de Solar edge poorten te openen. 


Het serviceplus-abo kost trouwens €5 per maand en niet €7,50, voor die €7,50 huur je er een FritZBox-modem/router bij.

 


Hoe kan ik poorten 2,2,2,2,2 en 2,2,2,2,1 en 80 open zetten

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Waarom moet je poorten 22222, 22221 en 80 openzetten?

Edit: voor een SolarEdge dus.

Voor het antwoord zie jouw vorige topic hierover.

 

Admin: meeverplaatst