Skip to main content

ik heb een micro controller (d1 mini) die als webserver werkt om simpele commando's te ontvangen.

het probleem is dat ik de port forwarding niet op orde krijg. 
het lijkt wel of de wifi aparaten op een ander lan netwerk zitten dan de apparaten die bedraad zijn aangesloten (port forwarden naar mijn bedraade server werkt prima) ik kan namelijk wel via het locale ip vanaf een ander aparaat op het wifi netwerk de webserver berijken maar niet vanaf een bedrade verbinding. al is mijn laptop dan weer wel op hetzelfde netwerk als de bedraade apparaten.

Ik zie ook dat de wifi apparaten op 192.168.1.x zitten en de bedraden apparaten op 1.9.2.168.2.x zitten. 
overigins hebben de wifi en bedraadwel hetzelfde ssid.
 

kan iemand mij vertellen wat er hier gaande is? 
 

Bedraad internet heeft geen SSID. Windows geeft een bedrade aansluiting een naam. Maar dat is gewoon maar een naam, geen SSID.

Heeft u een 2de router? Dat moet haast wel ... 


dat was inderdaad het probleem we heeben een twede router voor beter wifi berijk. als ik gewoion twee keer port forward zou het moetten lukken.


of de 2e router niet als router maar als accesspoint instellen zodat je 1 netwerk krijgt. Het hoe is even afhankelijk van het merk en type router