Skip to main content

ik en wat maten willen weer even wat ouderwets minecraft doen via een servertje, ik maak een server, port forward. alles ingevuld en geen enkele IP of iets werkt, ik weet hoe ik moet port forwarden heb dit ook met de vorige boxen duizenden keren gedaan. maar wat ik ook probeer niks werkt met de kpn box 12. port checker zegt dat alles dicht is. Firewall van PC is ook al uit. de IP van mijn eigen pc kan port checker ook niet vinden. Upnp al een keer aan uit gezet DMZ al aan gezet niks blijkt te werken.

 

iemand die kan helpen? Groet.

Hoi @Henkie T. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt. In het topic KPN Box 12: Port Forward instellen / UPnP aanzetten lees je hoe je dit kan instellen. Laat je mij weten of het is gelukt?


Hallo @Vikash Bedankt voor je bericht! ik heb alles in de handleiding gevolgd ook een vast IP toewijzen maar helaas geen geluk. de poort is nogsteeds gesloten als ik hem check op https://www.yougetsignal.com 

om alvast vooruit te lopen op de zaken heb ik het volgende al gechecked
-CMD:IPCONFIG:IPV4 adress ingevuld bij internal host.
-UPnP al aangezet
-modem al gereset 15-20 sec vastgehouden tot hij uitvalt / daarna opnieuw geport forward ook geen geluk

na alles werkt het nogsteeds niet.


Wat jammer dat het niet is gelukt. Ik heb eerlijk gezegd zelf geen antwoord op jouw vraag, maar wellicht heb je iets aan de onderstaande topic of komt er nog een andere forumgebruiker langs met het juiste antwoord. 

Â