Skip to main content

Ik probeer portforwarding sinds een tijd aan de praat te krijgen op de Experiabox V12, ik heb met de techneuten gebeld en samen zijn we er niet uitgekomen. Ik denk ik gooi de issue hier neer, misschien vind ik dan een oplossing.

Probleem: Bij het toevoegen van een port die ik wil openen gaat alles prima, ik voer de juiste handelingen uit en voer de juiste cijfers in. (zie in bijlage). Ik heb meerdere applicaties proberen te forwarden maar niks lijkt te werken.

 

Mijn PC de firewall staat uit, om hinder te verkomen. Voor het overstappen naar KPN werkte de servers die ik draaide nog vlekkenloos. Dus ik ben bijna wel zeker dat het de Router is en niet mijn computer. 

DMZ staat uit. UPnP IGD staat uit. Ik heb mijn systeem een vast IPv4 adress gegeven. IPv4 adress geregistreerd bij de router als static. Router een factory reset gegeven (op aanvraag v.d. techs die zeiden dat dat eventueel problemen kon verhelpen.), een reset door de power v.d. v12 te halen werkt ook niet.  


Ik hoop dat hier iemand kan helpen.

External host laat je leeg op de KPN Box?


External host laat je leeg op de KPN Box?

ja dat is correct, ik heb dit geprobeerd dat werkte niet. 

https://openmyip.com/KPN-Experia-Box-router-setup

daarna heb ik deze site gevolgd waar stond dat ik 0.0.0.0 moest invullen. Vandaar dat er 0.0.0.0 staat. 


Werkt het lokaal wel?


External host laat je leeg op de KPN Box?

ja dat is correct, ik heb dit geprobeerd dat werkte niet. 

daarna heb ik deze site gevolgd waar stond dat ik 0.0.0.0 moest invullen. Vandaar dat er 0.0.0.0 staat. 

Probeer eens een   *   in dat veld.


Als je niks invult, dan komt er automatisch een sterretje te staan, en dat is goed. Dat werkt, dat heb ik ook.


Ok duidelijk, dan doet ie wat anders fout :thinking: . Draait de service wel die 'luistert' naar die poort @PatrickBl ?


Werkt het lokaal wel?

Ja dat werkt


External host laat je leeg op de KPN Box?

ja dat is correct, ik heb dit geprobeerd dat werkte niet. 

daarna heb ik deze site gevolgd waar stond dat ik 0.0.0.0 moest invullen. Vandaar dat er 0.0.0.0 staat. 

Probeer eens een   *   in dat veld.

Al gedaan ik heb daar 0.0.0.0 ingevult, niks en mijn externe IP. Niks werkt. 


Ok duidelijk, dan doet ie wat anders fout :thinking: . Draait de service wel die 'luistert' naar die poort @PatrickBl ?

In dit geval is die service een MC server omdat deze makkelijk op te zetten zijn. En die draait. 


Ziet ernaar uit dat ik de issue gefixed heb. Het lijkt erop dat de experia V12 niet de machine zijn gegevens veranderd naar een IP switch. Hij pakte mijn computer nogsteeds met het IP 192.168.2.153 ipv .100 Hij verleend wel internet naar mijn computer maar geeft het niet weer in de leases. (waarschijnlijk omdat mijn PC een statisch gegeven ip heeft) Hiervoor moest ik een factory reset doen. en de eerste keer dat ik de Factory reset deed had ik nog het .153 IP.


Daarvoor hoeft je niets te resetten. Als je in een router een apparaat een ander ip geeft, dan word dat pas actief als de verbinding verbroken is en opnieuw gemaakt word.

Daarbij moet het apparaat ook geen statisch ip hebben. Want een apparaat met een statisch ip haalt sowieso geen ip gegevens op bij de router.


Hoi,

 

Oorspronkelijke situatie:

NAS maakt backup naar kpn gebruiker met een nieuwe experiabox (Eerdere versie dan de 12)

Nas bij de kpn gebruiker heeft een vast ip adres.

Portforwading is ingesteld

NAS Backups kunnen van een remote lokatie via de opengezette poorten naar de NAS van de kpn gebruiker worden gemaakt.

 

Nieuwe situatie
Eerdere experiabox van de kpn gebruiker is vervangen door de experiabox 12

Portforwarding op de experiabox 12 is conform het voorgaande modem ingesteld.

 

Probleem: Backup van de remote locatie naar de kpn gebruiker (met de experiabox 12) werkt niet meer.

 

Ik schrijf dit voor het modem van mijn vader (experiabox 12). We hebben beiden een NAS die een backup maakt op elkaars mijn als zijn locatie. Sinds twee weken heeft hij een nieuwe experiabox 12 ontvangen, waar we keurig netjes de poorten geforwarded hebben, zoals als in de situatie ervoor gewoon werkte. Echter, ondanks de port forwarding kan er geen gebruik gemaakt worden van de poorten (Op één na) en er dus geen backup meer worden gemaakt.

Met een portscanner zie ik eveneens dat de poorten van de experioa box 12 gesloten zijn (en heel af en toe krijg ik een melding dat ie niet gesloten is). Ik snap er niets van, het lijkt wel alsof de poorten meestal dicht en soms random open zijn.

Alle instellingen zijn dus gelijk aan de situatie ervoor (dynamic dns zorgt voor het juiste adres), maar de NAS achter de experiabox 12 lijkt niet meer via de open gezette poorten te benaderen te zijn.

Ik ben in de veronderstelling dat ik alle logische stappen heb doorlopen en heb het idee dat de geforwarde poorten spontaan open en dicht (meestal dicht) staan. Is dit een bekend fenomeen, heeft iemand een suggestie hoe ik dit probleem kan tackelen?

Groeten,

 

Jeroen