Skip to main content

Voor mijn nieuwbouwwoning (postcode zie privéinfo) krijg bij de aanvraag voor Internet e.d. de boodschap "postcode onbekend). Dit terwijl er in de meterkast gewoon een KPN-kastje zit. Waarschijnlijk komt het probleem doordat de naam van ons stukje straat in mei/juni is aangepast. De informatie over het adres staat echter goed in de BAG (de formele info van het kadaster) zie BAG-viewer.

Hoe kom ik nu aan een aansluiting? Of moet ik naar de concurrent, die het adres wel kent.

Hallo @rooi6 ,

Als de aanvraag via internet hierdoor niet lukt, dan kun je bellen of chatten met KPN. 

 

KPN is gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

(Doordeweeks tussen 8.00 en 20.00, op zaterdag tot 17.00)

 

Bij te grote drukte heb je op dezelfde tijden met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

Tenslotte kun je langslopen bij een KPN-winkel. 


Bovenstaande klinkt allemaal erg mooi. Maar bij een KPN winkel langs gaan had ik al gedaan. De boodschap daar was als wij het adres niet kennen dan kunt u geen aansluiting krijgen. Of er al een kastje in de meterkast zit boeide niet. Kortom erg klantvriendelijk.

Vandaar de vraag op dit forum.


Daar zal een moderator in moeten duiken! @Jeroen_dB lees je mee? 😊


Hoi @rooi6, welkom hier. 

Wat raar dit, mij lukt het namelijk als ik je adres invul die je hebt ingevuld in je profiel. Zie ik iets over het hoofd? Welke foutmelding krijg jij precies te zien? 

 


Logisch want mijn nieuwe adres staat nog niet in mijn profiel. probeer ********   maar eens. Dat adres loopt fout. Bij jullie staat daar vermoedelijk 5491 AP 10B eens. Dit was oorspronkelijk als adres genoemd, maar is later door de gemeente veranderd. Maar ja daar gaan we dan dus ook niet wonen. Vermoedelijk is de aanpassing het probleem, maar er miet toch een oplossing zijn. Het AW adres staat ook keurig in de BAG registratie (kijk maar via de BAG-viewer.

Ik blijf benieuwd hoe ik nu aan een aansluiting kom. Een naar puntje voor jullie is dat Ziggo het adres al wel kent, maar die wil ik niet als leverancier. Maar dan moeten jullie het me wel mogelijk maken.


Duidelijk. Bij je glasvezelkastje, zit daar ook een sticker op of een label met een bepaalde code/nummer? 

Ik ben in de tussentijd bezig met de postcode vrijgeven. 


@rooi6 Het heeft even geduurd maar je adres is vrijgegeven en de bestelling is geplaatst. :relaxed: